מלון וולדורף אסטוריה, מלון ענבל, מלון לאונרדו אין, מלון קראון פלזה (צילומים: יחצ, אורן בן־חקון, מגד גוזני)
מלון וולדורף אסטוריה, מלון ענבל, מלון לאונרדו אין, מלון קראון פלזה (צילומים: יחצ, אורן בן־חקון, מגד גוזני)

משבר הקורונה | יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ל"כל העיר": "ההפסד בחודשים הקרובים – 50 מיליון שקלים"

התפרצות הנגיף מובילה לפגיעה אנושה בענף התיירות. יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ישי ברנע מוסיף: "מצפים מהממשלה ומהעירייה להשקיע בתיירות פנים"

פורסם בתאריך: 7.3.20 18:49

נגיף הקורונה השתלט לחלוטין על סדר היום העולמי, ונדמה כי ההשלכות של התפרצות הנגיף מקיפות כל פן בחיי היום-יום. המשמעויות הכלכליות של התפרצות הקורונה עדיין נבדקות, אולם כבר כעת ניתן לומר כי ענף התיירות הוא זה שסופג את המכה הקשה ביותר מבחינה כלכלית. חברות התעופה ברחבי העולם מדווחות על הפסדים, טיסות מבוטלות, הזמנות לינות מבוטלות והכל נמצא במצב של קיפאון.


הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


הקיפאון הזה, כמעט מיותר לציין, לא פוסח על ירושלים. המלונאים בעיר מדווחים על הפסדים משמעותיים שרק הולכים ומאמירים. בשיחה עם "כל העיר" מדגיש ישי ברנע, יו"ר התאחדות המלונות בירושלים ומנכ"ל מלון יהודה, כי "ההפסד המוערך שלנו בחודשים הקרובים – מרץ, אפריל ומאי – הינו כ-50 מיליון שקלים. וצריך להבין שעם כל יום שחולף ההפסד גדל עוד יותר כי יש עוד ועוד ביטולים ומנגד אין הזמנות חדשות".

ברנע לא מגזים. משרד הבריאות, כידוע, אסר את כניסתם של תיירים ממדינות רבות ברחבי העולם. בימים האחרונים ישנן עוד ועוד חברות תעופה שמודיעות על ביטול הטיסות שלהן לישראל מאחר שהכניסה לתיירים ממדינות אלה אסורה, וכך מספר הלינות בבתי המלון קטן באופן משמעותי.


ישי ברנע (צילום: פרטי)

ישי ברנע (צילום: פרטי)


הפתרונות? כנראה שאין כאלה בשלוף, אך ברנע מצפה לסיוע מיידי מהממשלה ומעיריית ירושלים. "אנחנו בהחלט מצפים מהממשלה ומהעירייה להשקיע בתיירות פנים ולהביא לירושלים את הישראלים. בנוסף, בהחלט ניתן לתת הקלות בתשלומי הארנונה".

לדברי ברנע, "ההוצאה הכבדה ביותר היא כוח אדם. אנחנו גם מבקשים מהרשויות לסייע בתוכניות וקורסים לעובדים אשר יצאו בלית ברירה לחופשות מאולצות או יפוטרו".

ענף התיירות, כאמור, הוא לא היחידי שנפגע. כפי שפורסם ב"כל העיר" אתמול, ההפסד המוערך מביטול מרתון ירושלים עומד על 20 מיליון שקלים שמתחלק בין עסקים ירושלמים לבתי המלון. המספרים הללו, כך נראה, רק יילכו ויגדלו וההתערבות של הממשלה היא רק עניין של זמן.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רמי

    הכסף לאאא מעניין כעת.קודם כל חיים ובריאות.מצידנו בידוד לכולם בישראל שבועיים ונעילת שדות תעופה ושערים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר