אילת ליבר, מוזיאון מגדל דוד (צילומים: יח"צ, חמוטל וכטל)
אילת ליבר, מוזיאון מגדל דוד (צילומים: יח"צ, חמוטל וכטל)

משבר הקורונה | מנכ"לית מגדל דוד ל"כל העיר": הגבלת התקהלויות ל-100 איש – מכת מוות כלכלית למוסדות התרבות

פחות מיממה לאחר המלצת משרד הבריאות להגביל התקהלויות ציבוריות ל-100 איש, אומרת מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד אילת ליבר ל"כל העיר": "אני קוראת לראש הממשלה ולשר הבריאות לאפשר לציבור לצאת לאוויר הפתוח"

פורסם בתאריך: 12.3.20 14:02

בשיחה עם "כל העיר" היום, חמישי, מותחת מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד אילת ליבר ביקורת נוקבת כנגד ההחלטה להגביל אירועים והתקהלויות ל-100 איש, זאת בשל סכנת התפשטות הקורונה. לדברי ליבר, "האתרים שלנו – מגדל דוד, הכותל והעיר העתיקה – הם אתרים פתוחים ואני חושבת שצריך לאפשר לאנשים בריאות נפשית לצאת, לטייל ליהנות. לא ברור מדוע אסור לקיים אירועים עם מעל 100 איש במקומות פתוחים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת12"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"אני קוראת לראש הממשלה ולשר הבריאות לאפשר לציבור לצאת לאוויר הפתוח", ממשיכה ואומרת ליבר, "יש לעשות הבחנה בין המקומות הסגורים הצפופים והמסוכנים לבין המקומות שנמצאים באוויר הפתוח של ירושלים. בנוסף, יש לנו ציוד שכולל כפפות, מסיכות, חומרי חיטוי וכו'. לבינתיים העיר העתיקה נראית כמו עיר רפאים הכל סגור, למה לא לעשות אבחנה בין המקומות? שיביאו מומחים שיעשו הבחנה. הרי נגיף הקורונה לא עובר באוויר הפתוח רק במגע ובמקום סגור".

ליבר, כך נדמה, אומרת בריש גלי את מה שרבים אחרים חוששים להגיד. לדבריה – "מדובר במכת מוות כלכלית למוסדות התרבות. המצב במוזיאון מגדל דוד שהוא ריק מאוד. אנחנו סובלים מירידה ניכרת בתיירות חוץ ופנים, ובתי ספר מבטלים. החודשים הקרובים, מרץ ואפריל, אמורים היו להיות עמוסים במבקרים והכל מבוטל. ועכשיו, בגלל ההנחיות החדשות אנחנו לא יכולים לקבל גם את המעט שנותר. ההנחיות הללו גורמות לאנשים לא לרצות לצאת מהבית, ואני תוהה מה עם אתרי התיירות המהווים את הסמל של ירושלים? הם ייסגרו לאחר 100 שנה שהם פתוחים? אני חושבת שצריך לחשוב על המשמעויות. אני מבקשת שיחשבו מחדש על אתרי המורשת הפתוחים הכותל, מגדל דוד, העיר העתיקה – כל המקומות האלה המעט עוד נשאר אולי אפשר לתת הנחיות אחרות כי ההנחיות מאוד מחמירות. מתוכנן לנו להלילה מופע חיזיון לילי, שרשומים אליו 250 איש והוא לא יכול להתקיים. למה? המקום פתוח רחב, אני לא מבינה למה לעשות את זה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר