אנשי רפואה ממוגנים מפני הקורונה, כיכר ספרא צילומים אוהד צויגנברג, שלומי כהן
אנשי רפואה ממוגנים מפני הקורונה, כיכר ספרא (צילומים: אוהד צויגנברג, שלומי כהן)

התפרצות הקורונה | מחזיק תיק העסקים בעיריית ירושלים ל"כל העיר": "פועלים להגן על כלכלת העיר"

יהודה בן יוסף, מחזיק תיק העסקים בעירייה, מתייחס בשיחה עם "כל העיר" לקשיים שאליהם נקלעו בעלי העסקים הירושלמים בעקבות התפשטות הקורונה: "נמצא את הדרך להיות ערבים אחד לשני"

פורסם בתאריך: 8.3.20 07:28

יום שישי האחרון, שוק מחנה יהודה אינו כתמול שלשום. נכון, למזג האוויר הגשום היתה השפעה על תנועת המבקרים אבל גם בימי החורף הקשים בחודשים האחרונים היו בשוק יותר אנשים. בעלי העסקים מספרים ל"כל העיר" כי בשבועיים האחרונים, מאז החלו מגבלות ואיסורים על כניסת תיירים לישראל, חלה ירידה במספר המבקרים ובהכנסות.

"אנחנו כמעט מובטלים כבר שבועיים", מציין בעלים של אחת המסעדות העמוסות בשוק, "אין תיירים, אין לקוחות. הקורונה גורמת לנו לבלגן ולנזק".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת11"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


התלונה הזו היא אחת מיני רבות שנשמעות מפי בעלי עסקים קטנים ובינוניים בירושלים בשבועות האחרונים, ובמיוחד בשבוע האחרון שבו החריפו המגבלות וההגבלות על כניסת תיירים לישראל. כידוע, כפי שפורסם ביום שישי ב"כל העיר", ביטול מרתון ירושלים לבדו מוביל להפסד של כ-20 מיליון שקלים לעסקים ולמלונות בירושלים.

פתרונות מהירים כרגע אין לאף אחד. הממשלה נערכת להתמודד עם המשמעויות הכלכליות של התפרצות הקורונה וגם בעיריית ירושלים מתחילים לקיים מפגשי חשיבה כדי לסייע ככל שניתן לבעלי העסקים.


יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)

יהודה בן יוסף (צילום: פרטי)


"הנושא של העסקים הקטנים נמצא על סדר היום שלנו", מדגיש בשיחה עם "כל העיר" מחזיק תיק העסקים בעיריית ירושלים יהודה בן יוסף, שמוסיף: "אנחנו נקיים מפגש חשיבה עם נציגי העסקים כדי לנסות ולסייע. ישנם דיבורים על ירידה של מספר האנשים שמגיעים לקניונים ולמרכזי הקניות הגדולים – בכוונתי לכנס את בעלי הקניונים ולמצוא ביחד איתם תרונות יעילים. אחד הפתרונות שבכוונתי להציע – חלוקת מסכות בכניסה לקניונים ללקוחות שירצו. בנוסף, אעלה הצעה לאפשר משלוחים של כלל המוצרים כדי שגם אם אנשים לא מגיעים הם יוכלו לקנות. לא מדובר בעלויות גדולות מדי ואני חושב שהקניונים יוכלו לעמוד בזה".

לדברי בן יוסף, "גם בענף האירועים אנחנו מקבלים תלונות על פגיעה בשל הקורונה. נראה שיש ירידה של כחמישה אחוזים במספר המוזמנים שמגיעים לאירועים. אנחנו כמובן נבחן את העניין לעומק וננסה לעזור. בכל מקרה, הממשלה חייבת להיכנס לעובי הקורה ולסייע".

"אנחנו נמצא את הדרך להיות ערבים אחד לשני ולעסקים הירושלמים", אומר בן יוסף לסיכום. "אמנם בירושלים ישנם הרבה עובדי מדינה ביחס לערים אחרות אבל אנחנו לא שוכחים שבעיר הזו כל חבר שני או שלישי שלנו הוא בעל עסק קטן. אנחנו נמצא את הדרך. אנחנו פועלים כדי להגן על כלכלת העיר ואני מקווה שהתושבים יתחברו אלינו וביחד נוכל לעשות זאת".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר