מצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה (צילום: אורן בן חקון)
מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן חקון)

"המדד העירוני הגאה": עיריית ירושלים בתחתית הדירוג הארצי ביחס ללהט"ב

עיריית ירושלים ממוקמת בתחתית הדירוג, במקום ה-22 ביחס ללהט"ב בארץ. תל אביב-יפו, ראשון לציון, גבעתיים ורמת גן בראש הדירוג. נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס למדד ומסר: "פשרות והסכמות - הן הדרך היחידה בה חברה בעלת שסעים עמוקים ומחלוקות תהומיות תוכל לשמור על לכידותה הפנימית"

פורסם בתאריך: 7.6.20 14:31

"המדד העירוני הגאה": עיריית ירושלים ממוקמת בתחתית הדירוג, במקום ה-22, מתוך 29, ביחס ללהט"ב בארץ – כך עולה מהמדד העירוני הגאה שהגישה היום, ראשון, האגודה למען הלהט"ב לנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין. לפי המדד – תל אביב-יפו, ראשון לציון, גבעתיים ורמת גן בראש הדירוג, כמו כן, העיריות נהריה ובת ים בתחתית הרשימה.

המדד הוגש בפתח חודש הגאווה והוא בודק בצורה מקיפה את יחסן של ערים ורשויות המקומיות ברחבי הארץ לקהילת הלהט"ב, וכיצד תמכו וקידמו את צרכי הקהילה במרחב העירוני בשנה החולפת. 29 ערים ורשויות מקומיות שמקדמות עשייה למען להט"ב ומלוות על ידי האגודה, נמדדו על סמך עשרות שאלות בחמש קטגוריות: רווחה, חינוך, תשתית, נראות ובטחון ותרבות. מטרת הפרויקט הינה לחזק את שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות להם השפעה ישירה על חייהם של חברי הקהילה הגאה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בין השאר נבדק האם העירייה ביצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור משפחות להט”ביות, האם קיים מענה טיפולי עבור להט"ב והאם עירייה תמכה או סירבה לתמוך באירוע הגאווה.
לפי המדד עיריית ירושלים לא מקיימת פעילות מטעמה לציבור הלהט"בי בעיר; העירייה אינה פונה ללהט"בים בפלטפורמות העירוניות ואינה מנגישה שירותים בסיסיים קיימים לצרכים הקהילתיים; בנוסף, העירייה לא משתתפת כלל במימון חודש הגאווה והסובלנות בעיר למרות רצח שירה בנקי ז"ל ואינה מתקצבת את הבית הפתוח בירושלים באופן שיווני, חרף פסיקת בג"ץ בעניין; בנוסף, לא בוצעה התאמה בטפסים העירוניים השונים עבור קהילת הלהט"ב ומשפחות גאות; והעירייה לא מציעה מענה סוציאלי לקהילת הלהט"ב ולא מקיימת הכשרות לצוותי הרווחה בנושא.

לפי הנתונים, כ-20 ערים ורשיות מקומיות קיימו הכשרות לצוותי חינוך בנושאי להט"ב. בכ-16 ערים יש עו"ס פעיל שאחראי על נושא הלהט"ב. כ-17 עיריות תקצבו את אירוע הגאווה וכ-20 עיריות תלו את דגל הגאווה במרחבים הציבוריים.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס למדד ומסר כי "השלטון המקומי בישראל הוא מקור גדול לאופטימיות. ברשויות רבות מכהנות קואליציות הנשענות על שיתופי פעולה בין השבטים והמגזרים השונים המרכיבים את החברה הישראלית: חילונים לצד דתיים וחרדים, יהודים לצד ערבים. ראשי הרשויות הנמצאים כאן איתנו, מציינים שני הישגים עיקריים: ההישג הראשון הוא הציון הגבוה שקיבלו במדד העירוני הגאה, המעיד על עשייתם המשמעותית לטובת שיפור רווחת תושביהם מקרב קהילת הלהט"ב. ההישג השני, והחשוב לא פחות – הוא שעשייה זו נעשתה במסגרת קואליציונית רחבה. לעתים תוך הסכמה שבשתיקה, לעתים תוך פשרה עמוקה – ודווקא זהו ההישג הכביר. פשרות והסכמות – הן הדרך היחידה בה חברה בעלת שסעים עמוקים ומחלוקות תהומיות תוכל לשמור על לכידותה הפנימית. ובישראל – יש לנו לא מעט שסעים ומחלוקות. תודה רבה לאגודה למען הלהט"ב על השקת המדד הזה ותודה לכם – ראשי הרשויות על עשייתכם המובילה".


נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש העיר משה ליאון, השבוע במתחם התחנה (צילום: נעם מורנו)

נשיא המדינה ראובן ריבלין וראש העיר משה ליאון, בחודש שעבר במתחם התחנה (צילום: נעם מורנו)


סמנכ"לית האגודה למען הלהט"ב רוני אוסטרר מדגישה כי "כל עיר צריכה לתת ביטוי לאופי התושבים והתושבים שנמצאים במרחב העירוני שלה ואנחנו שמחים לראות את העשייה הנרחבת לטובת חברי וחברות הקהילה בערים השונות. תוצאות המדד שמוכיחות את כוחה הארצי של הקהילה הגאה בישראל, הן פרי יצירתן של התארגנויות גאות בכל הארץ שאנו מלווים בשיתוף פעולה מקיף עם העיריות והרשויות המקומיות. בעידן שבו להט"בים מכל רחבי הארץ עדיין חווים להט"בופוביה, שנאה ואפליה רק בשל נטייתם המינית וזהותם המגדרית, עלינו לוודא שאור הגאווה והסובלנות יגיע לכל מקום ולכל מגזר. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה ההדוק עם הערים והרשויות המקומיות שקידמו את צרכי הקהילה הגאה ומודיעים שנמשיך להשמיע את קולנו בכל מקום בגאווה עד לשוויון זכויות מלא".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מודי

    קודם שיפתחו את המחלקות שלהם בעיריית ירושלים לקבלת הקהל
    כבר שלושה חודשים סגורים !!
    כולם פתחו אפילו הביטוח הלאומי

  2. ירושלמית גאה

    עצוב מאד. בתור ביסקסואלית ירושלמית גאה הייתי מצפה שעיריית ירושלים תעשה יותר עבורינו- אזרחים שווים לכל דבר, משלמים מיסים בדיוק כמו כל אחד אחר. הרי העירייה תומכת באוכלוסיות אחרות, לא בהכרח דתיות, למה אין תמיכה בקהילה שכל כך זקוקה לה? נמאס לי ללכת ברחוב עם בת הזוג שלי ולפחד על חיי. צריך לתקן את המצב הזה ומהר.

  3. חושש לעתיד ירושלים

    תשמרו את הנטייה המינית שלכם לעצמכם זה לא מעניין לא מגיע לכם כלום מעבר לכל אדם רגיל ולא שללו מכם כלום מעבר לכל אדם רגיל שווה זכויות.חלאס כבר עם ההצגות ועם הנטייה לסחוט את המערכת בהטבות כי אתם להטבים.שחררו…. ואת המצעדים תשאירו לתל אביב פה זה ירושלים עיר הבירה והקודש של מדינת ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר