בנייה בירושלים (צילום: יובל טבול)
(צילום: יובל טבול)

בגלל משבר הקורונה: צניחה חדה במכירת דירות חדשות בירושלים

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בחודשים פברואר-אפריל נרשמה צניחה של כ-48 אחוזים במכירת דירות חדשות בעיר

פורסם בתאריך: 17.6.20 19:28

השפעת הקורונה על הכלכלה העירונית: במהלך חודשים פברואר-אפריל 2020 נרשמה צניחה של 48.3 אחוזים במספר הדירות החדשות שנמכרו בירושלים. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אשר פורסמו ביממה האחרונה.

על פי הנתונים, בחודשי הקורונה – פברואר, מרץ ואפריל – נמכרו ברחבי ירושלים 279 יחידות דיור חדשות, זאת לעומת 540 יחידות דיור דירות שנמכרו בשלושת החודשים הקודמים (נובמבר 2019 עד ינואר 2020). מדובר, כאמור, על צניחה של 48.3 אחוזים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי ירידה במכירת דירות נרשמה כמעט בכל רחבי הארץ, וירושלים אינה שונה. למעשה, הירידה בירושלים כמעט זהה לצניחה בכלל הארץ שעומדת, כך על פי הלמ"ס, על 48.4 אחוזים במכירות. יחד עם זאת, יש לציין כי בתל אביב נרשמה ירידה משמעותית הרבה פחות – רק של 16.2 אחוזים במכירות. 399 דירות שנמכרו בחודשים פברואר-אפריל לעומת 476 דירות שנמכרו בשלושת החודשים שקדמו לכך.

בלמ"ס מציינים כי מהדיווח שהם קיבלו מרשות המיסים עולה כי מספר עסקאות הנדל"ן של מכירת דירות חדשות שדווחו במהלך חודש אפריל 2020 היה כ-540, נמוך בכ-80 אחוזים מממוצע העסקאות טרום משבר (ינואר 2019 – פברואר 2020). יחד עם זאת, ההערכה היא כי בשל הקורונה והעובדה כי משרדי הממשלה, בהם רשות המיסים, היו סגורים – דיווחים על עסקאות נוספות צפויים להגיע בשבועות הקרוכים.

הצניחה, כאמור, באה לידי ביטוי גם ברמה הארצית. מנתוני הלמ"ס עולה כי בחודשים פברואר עד אפריל נמכרו 5,280 דירות חדשות, ירידה של 48.4 אחוזים לעומת שלושת החודשים הקודמים – נובמבר 2019- ינואר 2020 שבמהלכם נמכרו 10,229 דירות.

הפגיעה של משבר הקורונה, כמעט מיותר לציין, לא באה לידי ביטוי רק בשוק הנדל"ן. מנתוני הלמ"ס עולה כי הפעילות הכלכלית במשק קטנה בכ-7 אחוזים ברבעון הראשון של 2020. יש לציין כי מדובר בירידה הרבעונית החדה ביותר בפעליות המשק מאז החלה המדידה בשנת 1965.

למרות הירידה המשמעותית, הצפי הוא כי ברבעון הנוכחי (חודשים אפריל-יוני) תרשם צניחה גדולה יותר בפעילות הכלכלית במשק, זאת בשל משבר הקורונה. כידוע – המגבלות על חלקים נרחבים במשק הישראלי החלו רק בחצי השני של חודש מרץ ונמשכו לכל אורך חודש אפריל ובחלק משמעותי של חודש מאי – כך שההשפעה של הנגיף על הפעילות הכלכלית תבוא לידי ביטוי בסקירה של הרבעון השני, שתפורסם בעוד מספר שבועות.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר