מדרחוב שוק מחנה יהודה (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)
מדרחוב שוק מחנה יהודה (למצולמים אין קשר לנכתב בידיעה) (צילום: רון ירקוני יחסי ציבור)

תוכנית המדרחובים – אמני התרבות מתלוננים על שכר נמוך: "ניצול ציני של המצב"

"במשך שנים שילמו לנו 1,000-800 שקלים להופעה, עכשיו מציעים לנו רק 500 שקלים" - אמנים ירושלמיים שמועסקים על ידי העירייה בפרויקט המדרחובים מתלוננים על היקף שכר נמוך לעומת שנים קודמות, וטוענים כי מדובר בניצול של המצב הכלכלי במשק

פורסם בתאריך: 25.6.20 08:06

תוכנית המדרחובים של ירושלים לא מפסיקה לעורר עימותים. הפעם – אמני רחוב ירושלמיים מתלוננים על היקף שכר נמוך, לעומת שנים קודמות. לטענתם, העירייה מנצלת את המצב הקשה של המשק – בהיעדר הזדמנויות לעבודה, ועל כן הפחיתה את שכרם.

בשיחה עם "כל העיר" מספר אמן ירושלמי כי "במשך שנים שילמו לנו 1,000-800 שקלים להופעה, עכשיו מציעים לנו רק 500 שקלים. זה ניצול ציני של המצב", הוא טוען. "אנחנו מספקים תרבות, ואני אמן שגר בירושלים ורוצה לחיות בה. יש לי משפחה שאני צריך לפרנס, אנחנו עושים חזרה או שתיים לקראת כל מופע, אנחנו משקיעים בזה את מיטב זמננו, כספנו, דלק וכו'. זה נשמע הגיוני שאנחנו נופיע בשביל 500 שקל? יש פה הרבה אמנים טובים, הרי אין השנה מופעי חוצות ענקיים, אז לאן הולך כל הכסף?".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


אמן אחר מוסיף ומספר ל"כל העיר" כי "יש לנו הצעות עבודה במחירים מאוד נמוכים, בחלק מהמקרים, לא בכולם, אבל במקרה אחד קיבלתי הצעה שהיא חצי מהמחיר הנורמלי בטענה שזה קורונה. נוצרה איזושהי תופעה שמנצלים את המצב".

חברת המועצה עו"ד עינב בר כהן (התעוררות) מוסרת כי פנו אליה מספר אמנים בנושא. "לצערי, אני נתקלת בפגיעות חוזרות ונשנות כלפי אוכלוסיית האמנים בעיר. עצם התשלום הפחות לאירועים באצטלת 'משבר הקורונה' חמור בעיני", מציינת בר כהן. "העירייה, ככיס עמוק יכולה וצריכה לסייע בזמנים אלו לאמנים הירושלמיים, אך בפועל מפקירה אותם. ראינו צעדים מסוג זה גם בהקמת קרן סיוע לאמנים שנקלעו למצוקה כלכלית על רקע משבר הקורונה. בפועל, הקרן מדירה אמנים פרילנסרים, שאינם זכאים לזכויות ופיצויים מביטוח לאומי. בהקשר הזה גם ביטול פרויקט הבוגרים באותו התירוץ פוגע באופן קשה באמנים צעירים שצמאים לעבודה ופרנסה בירושלים. אנחנו פועלים בכל המישורים בכדי לוודא שהעירייה תתעורר ותשנה את המדיניות הפוגענית שלה באמנים וכתוצאה מכך בתרבות הירושלמית כולה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה לטענות כי  "אמנים המופיעים בפרוייקט חתמו על הסכם עבור הפרוייקט, שבו לכל עשרות מופעים. זאת, בשונה משנים קודמות בהן היו מופעים ספורים בלבד. בנוסף, גויסה קרן שתורמת מלגות באופן מיוחד לאמנים. צעדים אלו נועדו לסייע לאמנים ומגיעים לצד ההחלטה להגדיל משמעותית את תקציב האמנים השנה, גם עבור מיזמים נוספים. בפרויקט המדרחובים נוספו מופעים בשוק מחנה יהודה, בן יהודה, כיכר ציון, נחלת שבעה ורחבת ממילא".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עיר חסימות הכביש

    מספיק כבר עם השטות הזו שנקראת עיר המדרחובים,
    זה לא עיר המדרחובים,זה עיר חסימות הכביש,
    כל הפרוייקט הזה אולי בא לשרת את יחסי הציבור של העירייה וראש העיר
    להראות שהעירייה עושה משהו למען העסקים ותושבי העיר,
    אז יאללה תתקדמו כבר,תרדו מהעץ הגבוה שטיפסתם עליו,תפסיקו עם השטות הזו,זה לא דומה לחו"ל,
    בכלל חבל על הכסף העתק שהעיר הזו מקבלת מתקציבי המדינה לאורך כל השנים,נדמה לי ששום עיר לא מקבלת תקציבים כאלו,ובכל זאת נשארת מאחור.
    הכי הזוי רוצים לעשות את הפרוייקט עד סוף אוגוסט
    תמשיכו ככה,העיר הזו הופכת להיות בלתי נסבלת יותר יותר לחיות בה וזה מהרבה בחינות,אבל זה היה די צפוי,כשראינו את תוצאות הבחירות האחרונות לראשות העיר.

  2. אפרת

    לבטל את התוכנית המטופשת והמזיקה הזו. מבטלים את התחבורה הציבורית ופוגעים בתושבי השכונות גם ברעש ובלאגן מיותר. לא זו הדרך לעזור לאמנים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר