המחאה היום בגשר המיתרים (צילום: יצחק מנדל, מתנועת המרד בהכחדה (XR))
המחאה היום בגשר המיתרים (צילום: יצחק מנדל, מתנועת המרד בהכחדה (XR))

הקרב האחרון של הירוקים נגד הבנייה ברכס לבן: לקראת ההכרעה הסופית

אחרי אלפי התנגדויות ולא מעט עתירות לבג"ץ - השבוע מגיעה התוכנית לבניית שכונה חדשה ברכס לבן בירושלים להכרעה בוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה; הפעילים הירוקים יקיימו מחאות לאורך כל השבוע

פורסם בתאריך: 22.6.20 19:55

הקרב נגד הבנייה ברכס לבן מגיע לישורת האחרונה. הבוקר, שני, הגיעו פעילים של ארגוני טבע ופרסו שלט מחאה ענק על גשר המיתרים נגד התוכנית להקמת שכונה חדשה הכוללת 5,000 יחידות דיור. על גבי השלט נכתב: "במשבר אקלים לא בונים בשטחים פתוחים – הצילו את הרי ירושלים".

הפעילים, ברובם מטעם החברה להגנת הטבע ומארגוני סביבה נוספים, למעשה, נערכים לקראת ההכרעה הסופית בתוכנית שאמורה להתקבל ביום חמישי הקרוב, 25.6, בוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ובנייה. כמו כן, מחר, שלישי, צפוי להתקיים בוועדת הפנים  הגנת הסביבה בראשותה של חברת הכנסת מיקי חיימוביץ (כחול-לבן) דיון בנושא.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)

רכס לבן (צילום: דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע)


נעמי צור, יו"ר שדולת ירושלים בת-קיימא מוסרת כי "שדולת ירושלים בת-קיימא מברכת על נחישות הצעירים והצעירות לקדם התחדשות עירונית הוגנת, שאיננה נשענת על הרס רכס לבן והרי ירושלים, הריאה הירוקה החשובה של המדינה".

שפורסם ב"כל העיר" בחודש שעבר נדחתה בבג"ץ עתירה נוספת שהוגשה כנגד התוכנית. דחיית העתירה הזו מצטרפת לדחיית עתירות אחרות ואלפי התנגדויות שהוגשו בעבר נגד התוכנית.

משובר בתוכנית שמתפרסת על שטח כולל של 840 דונם והיא מציעה הקמת שכונת מגורים חדשה ובה כ-5,000 דירות וכ-300 יחידות דיור מוגן. הדירות ייבנו במבנים של 12-5 קומות. שטח התוכנית, כידוע, הוא מיוער והוא ממוקם בין המושבים אורה ועמינדב ושכונת קרית מנחם.

התוכנית בכללותה אושרה לפני כשנה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, וזאת לאחר שהוגשה כנגדה אלפי התנגדויות, בהן של פעילי טבע וסביבה, תושבי שכונות קרית היובל, קרית מנחם ועיר גנים ואפילו ההסתדרות הרפואית. המתנגדים טוענים שיש להימנע מהרס השטחים הירוקים, כאשר לטענתם יש עתודות למגורים לעשרות שנים קדימה.

כעת, השבוע יוצאים הפעילים הירוקים לקרב האחרון נגד התוכנית ברכס לבן, כאמור, לקראת הכרעה סופית שתתקבל ביום חמישי הקרוב.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. לייכטר בניימין

    לא להרס הטבע הנזק לבעחי החיים בלתי הפיך צבאים תנים יעלמו מהנוף זה פשע לא נסלח

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר