נשות הכותל הבוקר בכותל המערבי (צילום: נשות הכותל)
נשות הכותל הבוקר בכותל המערבי (צילום: נשות הכותל)

תפילת נשות הכותל שוב הופרעה: "אולי למישהו יש אינטרס להעצים את החיכוך?"

כ-30 מנשות הכותל הגיעו הבוקר, שלישי, לתפילת ראש חודש תמוז. כניסתן לעזרת נשים לא הותרה והן נאלצו להתפלל ברחבה העליונה, שם הופרעה תפילתן

פורסם בתאריך: 23.6.20 09:55

צעקות, שריקות בוז וקריאות ביניים – נשות הכותל שוב סבלו הבוקר, שלישי (23.6) מהפרעות בזמן תפילתן, בעיקר מצד נערות ונערים קטינים.

בארגון נשות הכותל נמסר כי "כ-30 מנשות הכותל הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש תמוז בכותל המערבי. למרות בקשות חוזרות ונשנות, סירבו אנשי הקרן למורשת הכותל לאפשר לנשות הכותל להיכנס לעזרת הנשים ולהתפלל שם, והן נאלצו להתפלל במתחם ברחבה העליונה, חשופות לקללות, צעקות והפרעות קשות לתפילתן. רוב מוחלט של הפורעים היו נערים ונערות קטינים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


יש לציין כי מנשות הכותל נמנע להכניס את ספר התורה שלהן למתחם.

מנכ"לית ארגון נשות הכותל יוכי רפפורט: "למרות בקשותינו החוזרות ונשנות, לא ניתנה לנו הכניסה לעזרת הנשים ונותרנו מופקרות למתקפות ברחבה העליונה. לא נותר אלא לתהות, אולי למישהו יש אינטרס להעצים את החיכוך, שעלול להביא לשפיכות דמים״.



עוד מוסיפה רפפורט: ״מעניין לראות מהו בית הספר של החופש הגדול של אותם נערים ונערות שעשו הכל על מנת להפריע לתפילתנו. אנו קוראות לשר החינוך לבדוק מי הוא זה שמפעיל ומארגן קטינים וקטינות להגיע לכותל בראשי חודש ועושה בהם שימוש ציני, ככלי ניגוח בנשות הכותל״.

כידוע, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", אין זו הפעם הראשונה שנשות הכותל סובלות מהפרעות בזמן תפילתן. בחודשים האחרונים נרשם שקט בגזרה, זאת בשל אי הגעתן של נשות הכותל לתפילות בשל מגבלות הקורונה. הבוקר, כאמור, הן הגיעו לתפילה בצל מגבלות הקורונה, ושוב סבלו מהפרעות כפי שניתן לראות בקטע הווידאו.




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. עתונות מאוזנת

    מן הראוי לציין בכתבה שנשות הפרובוקציה ניסו שוב פעם לעבור על החוק ולהכניס ספר תורה לכותל כדי לחלל אותו עם ברכות לבטלה ותוך כדי לעג וביזוי ספר התורה שוב ושוב,
    ושאמנם הקרן למורשת הכותל הצליחה למנוע את חילול ספר התורה אבל שוב פעם המשטרה לא עצרה את הרפורמיות למרות מעשיהן הפליליים ולמרות שהן פוגעות ברגשות דת – הן לועגות לאמונה היהודית במקום הכי קדוש לדת היהודית וזו עבירה פלילית על פי חוק העונשין ובכל זאת המשטרה לא עוצרת אותן.
    וגם מן הראוי לציין שהכותל היה מלא בבנות ובנשים יקרות שבאו למלא את הכותל כדי למנוע את פולחן הברכות לבטלה של הרפורמיות שזה פולחן שמסוכן לעולם כולו ר"ל בגלל הטקסטים הכופרניים והחוצפניים שהן אומרות ודווקא באות לכותל לצער את אלקים במקום הכי קדוש.
    אבל בזכות כל הבנות הצדיקות והנשים הצדיקות מכל הסגנונות שבאו ומלאו את הכותל, לכן הפרובוקטיביות הרפורמיות לא יכלו להיכנס ולחלל את הכותל מתוך הרחבה, כי יש מגבלה של תפוסה עקב הקורונה.

  2. מיכל

    נמאס מהנשים האלו!
    שילחמו על דברים שבאמת חשובים לנו כמו הטרדות ואונס ואפילו שכר של נשים לעומת גברים
    הם נתפסו על דברים כאלה לא רלוונטים….

  3. דינה

    צריך להלחם על שיוין זכויות מחא בכל נושא,
    יקרות הדיכוי מתחיל במסורת שעליה מבוסס שורש העם היהודי, שזה הוראות שניתנו ע״י גברים שגזרו גזרות עתיקות יומין שאישה הייתה נחשבת עבד.
    כל מאבק חשוב אבל מאבק נשות הכותל זה טיפול שורש עמוק לביית דיכוי הנשים

  4. דנה

    בעזרת בית המשפט העליון הקצו להם מתחם מיוחד אבל הם מתעקשות להכנס ולעורר את זעמם של האנשים המסורתיים בעם ישראל.הייתי שם לפני כמה חודשים וראיתי איך הם מתגרות בכולם מביאות רמקולים ושרות מניחות תפילין שמות טלית ורוקדות. ממש בזיון לכותל

  5. יעל

    כל העיר מתפלאת עליכים זאת כתבה עם עמדה ברורה. לא נכנסת יותר לקרוא כתבות שלכם!

  6. Eli USA

    נתנו להן רחבה משלהן נקרא עזרת ישראל למה הן חייבות להופיע בכותל ולא ללכת למקום שבנו להן והשקיעו כסף
    הסיבה פשוטה מאד הן רוצות לריב לעשות חיכוך ואז הן טוענות על שפיכות דמים
    הנו לכן מקום מה הבעיה???

  7. אלקנהנחמני

    רציתי לציין א. שאף אחד לא מביא את הילדים אני בתור ילד בן14 שגר בירושלים מגיע פעמים בשבוע
    ב. לא נתנו לנשות הכותל להיכנס בגלל שהיה מעל המותר אנשים בעזרת נשים ולא נתנו לאף אחד להיכנס
    ג. יש חוק האוסר להכניס לכותל ספר תורה שאינו שיך לקרן למורשת הכותל
    ד. הם עושים הכל בכוונה כדי לעשות פרובוקציות אני מגיע ורואה שהנשים אם תפילין והגברים בלי
    ה. הם לא מאמינים בתורה שבעל פה אז איך הם יודעים שבתפילין צריכות להיות שחורות
    ו. מה שהם קוראים תורה שבעל פה זה לא תורה אחרת זה פירוש התורה שעבר ממשה רבינו
    ז. הם אלה שממציאים תורה חדשה שהם גם מרשים את התורה אבל כל אחד ממציא פירוש למרות הבנתם הנדלה בניגוד לגדולי הדור שבידם נמצאת התורה ממשה רבינו
    ח. כש ישו ימח שמו וזכרו הקים את הנצרות הוא קרא לזה היהודים החדשים בישראל תנועת הרפורמה נקראת התנועה ליהדות מתקדמת במילים יפות התנועה ליהדות חדשה במקום לנצר את היהודים מנצרים את היהדות לפי חוקי הרפורמה מצוות ועבירות זה רשות כל אחד עושה מה שהוא רוצה בנצרות עוד יש מחויבות כל שהיא
    ט. 40% מהרפורמים בעולם אינם יהודים ככה שמבחינה משפחתית הנצרות והאסלאם יותר קרובים אלינו הם בני דודים שלנו
    י. תנועת הרפורמה אינה תנועה יהודית זה שהרוב יהודים זה לא אומר שהתנועה יהודית בחלק מקהילות הרפורמים אפשר להתגייר דרך אתר האינטרנט אגב הרפורמים מקדמים גיור רפורמי רק בשביל הכסף בן אדם שעובר גיור רפורמי משלם לרב שגיר אות בשונה מביהדות

  8. אלקנה נחמני

    למה לא מארגנות הפגנה שמטרתה להעביר חוק ש50% מנהגי הזבל יהיו נשים?
    תשובה שזה לא מתאים לנשים אאחד לא מפלה נשים שאומרים למה אחוז הנשים העובדות נמוך אפשר להסתכל על זה באורח שונה אולי בדרך כלל הבעל עובד בזמן שהאשה נשארת בבית יש לזה הרבה תשובות אבל אין אפליה במשק כלפי נשים וזה שהם מגיעות לכותל זה לא עוזר

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רב הכותל לא אמור להיות תפקיד לכל החיים. הרב הנוכחי מרבה ריב ומדון, הדרת נשים לעידוד הפילוג בעם. הכותל הוא לא נכס פרטי שלו. צריך להיות בכותר מנהל חילוני ולא רב חשוך.

  10. יעלה

    לכל אדם, גבר או אישה, יש זכות מולדת לחיים רוחניים לפי המסורת הלאומית שלו או שלה. זה נכון לגבי בני/ות כל הדתות בעולם כולל דתנו שלנו.

  11. למשתמש האנונימי הלא מזוהה

    למשתמש האנונימי. רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ שליט"א הוא אדם שוחר שלום אוהב שלום ורודף שלום.
    הקבוצה שקוראת לעצמה נשות הכותל היא זו שבאובססיביות רודפת אותו, באותן שיטות ציניות ואכזריות של בריונות תקשורתית ושיימינג תקשורתי, כמו שהיא רדפה את רב הכותל הקודם, הרב גץ זצ"ל, שהיה אב שכול וזה לא הזיז להן בכלל.
    בנו של הרב גץ זצ"ל, אבנר גץ הי"ד, נפל בחצר המטרה בקרב של שחרור הכותל, והרב גץ מונה להיות רב המקום, ודאג לקדושת המקום על פי האמונה היהודית.
    אבל הקבוצה הזו, בלי מצפון, בלי כבוד, פשוט רדפה את הרב גץ זצ"ל, למרות היותו אב שכול, ועכשיו הן פשוט ממשיכות ורודפות ומשחירות את פני הרב הנוכחי יבדל לחיים ארוכים אמן.
    תקרא את היומנים האישיים של הרב גץ זצ"ל, הם נמצאים און ליין, ותראה כמה הרב גץ זצ"ל סבל מהקבוצה הפוגענית הזו, שבלי מצפון ובלי אמונה רק פועלת באובססיביות ובכל דרך אפשרית במטרה אחת ויחידה שהיא חרטה על דגלה: חלילה לבזות ולחלל את המקום הכי קדוש.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר