אולם מועצת העירייה (צילום: טל הרדה)
אולם מועצת עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילום: טל הרדה)

בגלל משבר הקורונה – משטרת ירושלים: עלייה במקרי אלימות במשפחה

כשהבית מסוכן יותר מהקורונה: בוועדה העירונית למיגור אלימות אמר השבוע נציג משטרת ירושלים כי חלה עלייה של 10 אחוזים במקרי אלימות במשפחה בזמן משבר הקורונה, בשאר העבירות נרשמה מתחילת השנה ירידה של כ-20-15 אחוזים

פורסם בתאריך: 25.6.20 19:51

בגלל הקורונה – מתחילת שנת 2020 נרשמה עלייה של 10 אחוזים במקרי אלימות במשפחה בירושלים, כך אמר נציג משטרת ירושלים סנ"צ שמוליק בן עמוס, בדיון שנערך בוועדה למיגור אלימות בעיריית ירושלים. עוד הוא אמר כי בשאר העבירות נרשמה ירידה של כ-20-15 אחוזים בכל התחומים, וכן בהעמדות לדין ומעצר עד תום ההליכים.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת 17"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר" בתחילת חודש אפריל, בלב משבר הקורונה, כבר אז התברר כי במשרד הרווחה ישנה עלייה של 760 אחוזים בכמות התלונות על אלימות במשפחה ברחבי הארץ, שבעיקר מכוונת נגד ילדים ונשים. גם בירושלים נרשמת עלייה בכמות הדיווחים על אלימות כלפי ילדים. בירו בחודשים האחרונים את האכיפה סביב נושא עטיית מסכת מגן במרחב הציבורי.

יו"ר הוועדה למיגור אלימות בעיריית ירושלים חבר המועצה יהודה פרוידיגר (הבית היהודי) מתייחס לנתון המדאיג שעלה בישיבה האחרונה וקורא "לכל גורמי המקצוע לשים לב ולהיות ערניים במיוחד בתקופה הזו, בה אנו מתמודדים עם התפרצות נוספת של הקורונה. אני מתריע ואומר כי אסור לנו להתעלם מהסובלים הנמצאים בגל הנסתר של הנפגעים מהקורונה – נפגעי האלימות במשפחה. אנו יודעים מניסיון העבר, כי אצל חלק מהאנשים הלחצים הכלכליים יוצאים בצורה של אלימות מילולית ופיזית נגד בני המשפחה במעגל הקרוב. כיום כאשר עסקים רבים על סף קריסה וכמיליון אנשים מובטלים, החשש גדול במיוחד".

"התופעה שבלטה בסבב הראשון", מוסיף ואומר פרוידיגר, "שבעת הסגר בני משפחה חששו להתלונן. זה מחייב אותנו שבעתיים לשים לב, לשלוח מתנדבים לביקורי בית ולאתר את המקרים הבעתיים מוקדם ככל האפשר לפני שיהיה מאוחר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר