מרכוס גרשקוביץ (צילום: מאיר אליפור)
מרכוס גרשקוביץ (צילום: מאיר אליפור)

הכאוס במסעדות – שף גרשקוביץ ל"כל העיר": "זרקתי סחורה, כמה אפשר עוד להפסיד כסף?"

בעלי מסעדת אנג'ליקה שף מרכוס גרשקוביץ מדגיש בשיחה עם "כל העיר" כי הניהול הכושל של המשבר מוביל לחוסר ודאות: "העובדים שלי כרגע שוב בחל"ת, ועוד לא החלטתי אם לפתוח למשלוחים וטייק אווי, כי מי יזמין לקחת סטייק?"

פורסם בתאריך: 21.7.20 07:21

הבוקר, שלישי, המסעדנים מבולבלים, מתוסכלים וזועמים. הלילה נכשלו המגעים בין יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון לבין שר הבריאות יולי אדלשטיין, בעניין מתווה מוסכם שיאפשר את פתיחת המסעדות.

למעשה, החל מ-5 בבוקר, לפי החלטת הממשלה המסעדות אמורות להיות סגורות, אך ייתכן כי הן ישובו לפעילות לאחר ישיבת ועדת הקורונה שתיערך יותר מאוחר הבוקר. לפי המתווה של השר אדלשטיין, שכאמור לא אושר, ניתן יהיה לאפשר למסעדות לפעול חלקית עד 50 איש שיישבו בחלל פתוח בלבד ולא בפנים המסעדה. מנגד, ח"כ שאשא ביטון לא הסכימה להגבלת הסועדים לישיבה רק מחוץ למסעדה. היא הבהירה כי אם המתווה לא יובא לאישור לוועדת הקורונה בכנסת, שבראשותה, חבריה יאשרו את הפעלת המסעדות החל מהיום ב-10 בבוקר.

"הבעיות הכי גדולות הן חוסר הוודאות, ובניהול של המצב בגורמים למעלה", אומר בשיחה עם "כל העיר" שף מרכוס גרשקוביץ, בעליה של מסעדת אנג'ליקה בשכונת טלביה, שנעל את הדלתות. "זרקתי סחורה כבר ביום חמישי האחרון, וביום שישי בשעות הצהריים החליטו בממשלה לאפשר למסעדות לפתוח עד שלישי, ומכיוון שזרקתי כבר את הסחורה – לא פתחתי, וכרגע גם המסעדה לא פתוחה, אי אפשר לומר לנו יום כן לפתוח ויום לא".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


"צריך להבין, לפתוח מסעדה ולסגור אותה כל פעם זה המון כסף", מוסיף ומתאר גרשקוביץ. "זריקת סחורה של מסעדה מתחילה בקלות בסכום של 10,000 שקל, וזה הסכום של הסחורה שזרקתי ואני עוד מסעדה כשרה שלא עובדת בשישי-שבת, ובנוסף, גם העובדים שלי כרגע שוב בחל"ת, ועוד לא החלטתי אם לפתוח למשלוחים וטייק אווי, כי מי יזמין לקחת סטייק?".

לדברי גרשקוביץ, הוא מעדיף להמשיך לעבוד תחת הגבלות במספר הסועדים מאשר לסגור לגמרי את המסעדה. "את חודש יוני עברנו סבבה, וגם לצד ההגבלות עבדתי די בסדר. לא בצורה מעולה כבעבר, אבל יחסית למצב זה די יפה. אבל עכשיו כל חודש שאני סגור אני מפסיד 60,000 שקל. כאשר, תחת ההנחיות ומגבלות הלקוחות הפסדתי 13 אלף שקל, אז מה עדיף? גם תחת המגבלות שנתנו עדיף לעבוד מאשר להיות סגורים".

"אם שר הבריאות וגורמים נוספים בממשלה רוצים שהמסעדות יהיו סגורות אין בעיה", מציין גרשקוביץ. "אבל שיזרימו כסף, או שימצאו פתרון. ולא מענקים שהם כמו כוסות רוח למת. כמה חודשים אפשר עוד להפסיד כסף? שיוותרו על שכירויות או משהו כזה, לא אכפת לי איך – אי אפשר לומר שבבית תפסידו כסף ותהיו בשקט. גם ככה מסעדנות זה לא תחום שעושים בו מיליונים".

לסיום, גרשקוביץ מסכם ומדגיש כי למרות המצב, המסעדות צריכות להקשיב להנחיות. "אני נגד לא להקשיב להנחיות, כי לבסוף אם לקוח ידבק במסעדה בגלל שהוא פתח בניגוד להנחיות זה יצור בלגן ואני חושב שלא צריך לפתוח בניגוד להנחיות. אך, אני בן אדם אופטימי ומקווה שהמצב ישתפר במהרה".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. איציק ביטון

    אתה אחלה גבר. מקווה שתרוד. אני מתכוון להגיע אליך. כי אני בטוח שאתה בטח גם אחלה שף

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר