מצעד הגאווה בירושלים, 2016 (צילום: אורן בן-חקון)
מצעד הגאווה בירושלים (צילום: אורן בן-חקון)

הבית הפתוח עתר לבית המשפט – תחייב את עיריית ירושלים להעביר את התמיכה הכספית בסך 1.2 מיליון שקלים

הנהלת הבית הפתוח הגישה היום עתירה מינהלת נגד עיריית ירושלים בדרישה לחייב אותה להעביר תמיכה כספית בסך 1.2 מיליון שקלים למימון פעילות העמותה באופן שוויוני, הוגן וללא אפליה

פורסם בתאריך: 2.8.20 18:16

‏הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות הגיש היום, ראשון, עתירה מנהלית נגד עיריית ירושלים והעומד בראשה משה ליאון לבית המשפט המחוזי בירושלים, לפיה נדרשת העירייה להעביר תמיכה כספית בסך 1.2 מיליון שקלים למימון פעילות העמותה. הבית הפתוח מדגיש בעתירה שהוגשה על ידי עו"ד גלעד ברנע כי העירייה מחוייבת לדון בבקשת העמותה לתמיכה בפעילותה באופן שוויוני, הוגן וללא אפליה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כידוע, התקציב של הבית הפתוח לגאווה ולסובלנות הינו מאושר על פי חוק ועל פי פסיקת בג"ץ מ-2010.

בעתירה טוענת הנהלת הבית הפתוח בירושלים כי לאורך שנים, מפלה עיריית ירושלים את הבית הפתוח, עמותה המפעילה את המרכז הקהילתי הבריאותי והחינוכי הלהט"בי היחיד בעיר. העירייה פעלה שלא כדין ואף לא דנה בבקשת התמיכה של הבית הפתוח. העירייה הפרה את חובתה החוקית לנהוג בשוויון, בהוגנות ובשקיפות והיא פוגעת בכ-100 אלף תושבים להט"בים בעיר ובשירותים החיוניים להם הם זכאים כמו כל תושב ותושבת. זאת בעוד תקציב העירייה הוא הגבוה ביותר אי-פעם בכל הפרמטרים.

בבית הפתוח מדגישים כי "מטרת העתירה, אשר הוגשה לאחר אינספור ניסיונות הידברות לתיקון האפלייה התקציבית כשלו, היא לתקן האפלייה הבוטה בתמיכות תקציביות שגורמות לעוול כלפי אוכלוסיה גדולה, בידי העירייה ובאופן פסול ובלתי חוקי.

יו"ר משותף הבית הפתוח, ערן גלובוס, מוסר כי "לצערי כל נסיונות ההידברות נכשלו ולא נותרה ברירה לפנות לבית המשפט. כמעט שנתיים חלפו מאז נבחר משה ליאון לראשות העיר אחרי שהבטיח להיות ראש העיר של כולם. שוב ושוב הושטנו לו יד אבל כלום לא השתנה. אפס מעשים ותוצאות. עתה העירייה בראשותו מפלה באופן חמור ומכוער במיוחד את הקהילה הגאה ופוגעת אנושות במענים החיוניים שהבית הפתוח מספק לירושלמים וירושלמיות מכל הזרמים, העדות והשכונות".

עו"ד גלעד ברנע, שמייצג את הבית הפתוח, מוסר: "היום נאלץ להגיש (שוב) הבית הפתוח עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, כנגד עיריית ירושלים, נוכח הפרת דיני התמיכות וההפליה שהיא עדיין נוהגת בקהילה הגאה. העתירה חושפת טיפול לקוי בכל הליך התמיכות וכן הפליה בוטה כלפי הקהילה הגאה. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יתן סעד הולם".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה בתגובה: "העירייה תלמד את האמור בכתב התביעה ותגיב לבית המשפט".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אזרח פשוט

    הגיע הזמן ל"חנך" את ראש העיר ששוויון הוא במעשים ולא בדיבורים

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר