השריפה באזור עין כרם - מבט מהאוויר (צילום: היחידה האווירית, כבאות והצלה לישראל)
(צילום: היחידה האווירית, כבאות והצלה לישראל)

השריפה הגדולה בעין כרם: הושגה שליטה על האש. צפו

כארבע שעות לאחר פרוץ השריפה השיגו צוותי הכבאות וההצלה שליטה על האש שאיימה על מבנה בית החולים הדסה עין כרם, על הכפר השוודי ועל היישובים אורה ועמינדב - עשרות כבאים וכבאיות פעלו מהקרקע וטייסת הכיבוי פעלה מהאוויר; עדכונים שוטפים

פורסם בתאריך: 3.8.20 12:17

עדכון אחרון: 3.8.20 15:45

כארבע שעות לאחר פרוץ השריפה השיגו צוותי הכבאות וההצלה שליטה על האש שהשתוללה במורדות עין כרם ואיימה על מבנה בית החולים הדסה עין כרם, על הכפר השוודי ועל היישובים אורה ועמינדב.

השריפה פרצה היום, שני, בסביבות השעה 12:00 – צוותי הכבאות פעלו מהקרקע ומהאוויר למנוע מלהבות האש להתפשט להדסה ולבתי ספר סמוכים.

"לפני זמן קצר השיגו לוחמי האש שליטה בשריפה, צימצמו ככל הניתן את הפגיעה ביער עין כרם בטבע ובחי", מספרים בכבאות והצלה, "בנוסף, מנעו צוותי כבאות והצלה לישראל את הגעת האש אל מוסדות רפואיים, בתים ומבני ציבור סמוכים. בשריפה פעלו עשרות לוחמי אש, 24 צוותי כיבוי והצלה, 6 מטוסי כיבוי – ופונו כ-200 אזרחים מהכפר השוודי על ידי כוחות כב"ה ומשטרת ישראל. לא דווח על נפגעים בשריפה".

בכבאות מוסיפים ומוסרים כי "מספר צוותי כיבוי ישארו בשטח בשעות הקרובות בכדי לבצע כיבוי סופי של השריפה. בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


רב רשף איתן צליח, מפקד משמרת שפיקד על הכוחות במוקד השריפה



השריפה באזור עין כרם - מבט מהאוויר (צילום: היחידה האווירית, כבאות והצלה לישראל)

השריפה באזור עין כרם (צילום: היחידה האווירית, כבאות והצלה לישראל)


בכבאות והצלה ירושלים עדכנו בשעה 14:23, כאשר לא הושגה שליטה על האש, כי "לוחמי האש הפרוסים בכוחות גדולים בשטח, הצליחו לפני זמן קצר לבלום את הלהבות בשתי הגזרות העיקריות של השריפה. כמו כן, בעקבות הפעולות המקצועיות והמהירות של לוחמי האש בסיוע טייסת הכבאות, כעת ניכרת רגיעה משמעותית בשריפה. בשלב זה, עדיין אין שליטה בשריפה והכוחות עדיין מייצרים קווי הגנה בגזרה הדרומית של השריפה בכדי למנוע מהאש להמשיך ולהתקדם לכיוון יער אורה ועמינדב".

הכבאים והכבאיות פינו את תושבי הכפר השוודי: "בעקבות העשן הכבד שאופף את הכפר השוודי, לוחמי האש ומשטרת ישראל פינו את תושבי הכפר השוודי מתוך המבנים למקום בטוח".

מכבאות והצלה נמסר מוקדם יותר עם פרוץ הדליקה כי "לוחמי האש מרכזים מאמץ לבלום את הלהבות ולמנוע מהאש מלהתפשט לכיוון מבני ציבור, ומוסדות חינוך ורפואה. לוחמי האש נאבקים כעת בלהבות אשר אחזו בצמרות העצים ומונעים מהאש לפגוע בכפר ובמבני ציבור סמוכים נוספים. בנוסף, טייסי טייסת הכבאות מבצעים הטלות מדוייקות בהנחיה קרקעית של קציני השטח של היחידה האווירית בכבאות והצלה לישראל ומסייעים ללוחמי האש על הקרקע במאמצים לבלום את האש".

במהלך פעולות הכיבוי יצרו הכבאים והכבאיות קו הגנה בין האש לבין בתי השכונה. "לוחמי האש יוצרים קו הגנה בין האש ובתי השכונה ובין מוסדות חינוך ורפואה סמוכים", תיארו בכיבוי, "בנוסף, צוותים נוספים של כבאות והצלה לישראל ממשיכים במאבק עיקש בלהבות סביב הכפר השוודי, בכדי למנוע מהאש לפרוץ את קווי ההגנה ולפגוע במתחם הכפר השוודי. כמו כן, מהמתחם פונו כ-200 חוסים על ידי כוחות כבאות והצלה, משטרת ישראל והצוות של הכפר. בשלב זה אין סכנה מיידית למבנים נוספים ולבתי השכונה במידה והאש תתקרב לבתים ולמבנים, כוחות כב"ה בסיוע משטרת ישראל ערוכים לפנות את התושבים".

טפסר ניסים טויטו, מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "אנחנו פועלים בשריפה מפותחת במורדות עין כרם, שריפה שנעה במהירות בחסות רוח צפון מערבית ערה. הזנקנו למקום עשרות צוותי כיבוי והצלה ובסיוע טייסת הכבאות 'אלעד' אנחנו נאבקים בלהבות ומנסים למנוע מהאש לפרוץ את קווי ההגנה שלנו ולהגיע אל בתי השכונה ולמבני ציבור. אני פונה לציבור – הקפידו על משמעת אזרחית ואל תדליקו אש כלל בשטחים פתוחים. בימים אלו, אפילו ניצוץ קטן יכול להפוך לשריפת ענק המסוגלת לפגוע קשות בטבע ברכוש ואף חלילה בנפש".





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר