עפרה ברכה, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: פרטי, שלומי כהן)
עפרה ברכה, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: פרטי, שלומי כהן)

התנועה לאיכות השלטון: לבטל את מינוי מבקרת עיריית ירושלים

אחרי הפרסום ב"כל העיר" - התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש העיר משה ליאון בבקשה לבטל את מינויה של מבקרת העירייה הנבחרת עפרה ברכה, בטענה שהיא לא ציינה בפני ועדת המכרזים כי היא מחויבת בתקופת צינון של שנה, מה שישאיר את המשרה ההכרחית בעיריית ירושלים לא מאוישת עד לפברואר 2021

פורסם בתאריך: 1.9.20 14:36

מינויה של עפרה ברכה לתפקיד מבקרת עיריית ירושלים הגיע לתנועה איכות השלטון. בהמשך לפרסום ב"כל העיר" לפני כחודש – התנועה לאיכות השלטון פנתה היום לראש העיר משה ליאון, לאחר שלטענתה נרשם פגם חמור בהליך המיון של מבקרת העירייה הנבחרת. התנועה לאיכות השלטון מדגישה במכתב כי ברכה "היתה מחויבת בצינון ופרט זה לא הובא בפני ועדת המכרזים". למעשה, ברכה יכולה להיכנס לתפקידה רק בפברואר 2021, ועד אז משרת מבקרת העירייה תישאר לא מאוישת.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת8"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


כפי שפורסם ב"כל העיר", ברכה, שנבחרה לפני כארבעה חודשים, במכרז לתפקיד מבקרת עיריית ירושלים, פנתה לפני כחודש לוועדה למתן היתרים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לקיצור תקופת הצינון משנה לחודשיים. ברכה נחשבת למקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפני כשנתיים היא נפסלה מלשמש בתפקיד נציבת שירות המדינה על ידי ועדת המינויים המיוחדת בראשות השופט בדימוס חנן אפרתי. למעשה, ברכה היתה המועמדת המועדפת על ראש הממשלה נתניהו ועל יועצו הקרוב נתן אשל לתפקיד נציבת שירות המדינה. כמו כן, נגד ברכה עומד דוח שפרסם מבקר המדינה, שבו נכתב כי היא הפרה את הוראות התקשי"ר, כאשר בתה ואחותה של ברכה עובדות במשרד ראש הממשלה.


ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)

ראש העיר משה ליאון (צילום: דוברות עיריית ירושלים)


התנועה לאיכות השלטון מוסרת כי "ב-10.5.2020 הודיעה עיריית ירושלים כי הגב' עפרה ברכה, ששימשה עד לפני כחודש כמנהלת אגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות במשרד הפנים, נבחרה על ידי ועדת מכרזים לבחירות עובדים בכירים, לתפקיד מבקרת הפנים של העירייה. זאת, על אף שחוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה) קובע כי עובד בשירות הציבורי אשר פורש משירות המדינה, אינו יכול להיות מועסק על ידי מי שהיתה לו סמכות עליו בתפקידו בשירות הציבור, בשנה הראשונה לאחר פרישתו. מכיוון שאין עוררין על כך כי במסגרת תפקידה של גב' ברכה היו לה סמכויות פוטנציאליות כלפי עיריית ירושלים, ויחסיה מול העירייה היו יחסי 'מפקח ומפוקח', גב' ברכה הייה מחויבת בתקופת צינון של שנה – פרט שלא הובא בפני ועדת המכרזים בעת עריכת הליך המיון".

"אי הבאת תקופת הצינון בפני הוועדה מהווה פגם היורד לשורש ההליך", מדגישים בתנועה לאיכות השלטון, "הן משום שהוועדה לא שקלה שיקולים הכרחיים בהחלטתה, והן משום שהסתרת תקופת הצינון פגעה בשוויון ההליך המכרזי. בעקבות פנייתה של גב' ברכה לוועדת ההיתרים בבקשה לקצר את תקופת הצינון ובעקבות השתלשלות האירועים, מינויה של הגב' ברכה לא נפסל אך היא לא תוכל להיכנס לתפקידה לפני חודש פברואר 2021 ובכך המשרה תישאר בלתי מאוישת במשך קרוב לשנה – דבר שיכול היה להימנע לולא הוסתרת תקופת הצינון. הסתרת תקופת הצינון, ואי שקילת תקופת הצינון על ידי הוועדה מהווה פגם חמור בהליך המינוי מלכתחילה, ומהווה טעם מספיק לביטול המינוי".

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמוסרת בתגובה: "הגב' ברכה נבחרה במכרז פומבי לתפקיד מבקרת עיריית ירושלים. מינוייה אושר פה אחד על ידי כלל סיעות העיר. העירייה סמוכה ובטוחה שהגב' ברכה, שכיהנה כמנהלת האגף בכיר לביקורת בשירות המדינה, בעלת שנים רבות של ניסיון, תעשה עבודתה על הצד הטוב ביותר".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. קרלוס

    עופרה את כל כך ראויה לתפקיד המכובד הזה אך יש אנשים רעים בשמאל של נותנים מנוח.
    אנו תושבי י-ם מקבלים אותך בזרועות פתוחות ונפש חפצה.
    התפקיד קטן עלייך בהתאמה לכישורייך.
    אברך אותך ברכה בברכת האל.
    "שהקב"ה יצליח את דרכך אמן".
    ושימותו כל הקנאים והמלעיזים.
    הקב"ה ישלם להם כגמולם.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר