עפרה ברכה, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: פרטי, שלומי כהן)
עפרה ברכה, בניין עיריית ירושלים בכיכר ספרא (צילומים: פרטי, שלומי כהן)

עפרה ברכה שנבחרה לתפקיד מבקרת העירייה פנתה לבית המשפט – קצרו לי את תקופת הצינון

מקורבתו של נתניהו, עפרה ברכה, שנבחרה לפני כחודשיים וחצי במכרז לתפקיד מבקרת עיריית ירושלים, פנתה לבית המשפט בבקשה לקיצור תקופת הצינון שלה מתפקיד מנהלת אגף בכיר במשרד הפנים, משנה לחודשיים: "תקופת צינון ממושכת תפגע בי מאוד, וייתכן אף שאפסיד את המשרה אליה נבחרתי במכרז"

פורסם בתאריך: 26.7.20 13:03

עפרה ברכה, שנבחרה לפני כחודשיים וחצי במכרז לתפקיד מבקרת עיריית ירושלים, פנתה לוועדה למתן היתרים בבית המשפט המחוזי בירושלים, בבקשה לקיצור תקופת הצינון משנה לחודשיים. ברכה, מנהלת אגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות והממונה על החשבונות במשרד הפנים, מציינת בפנייתה לבית המשפט כי "תקופת צינון ממושכת תפגע בי מאוד, וייתכן אף שאפסיד את המשרה אליה נבחרתי במכרז".

כפי שפורסם לפני כחודשיים וחצי ב"כל העיר", ברכה נחשבת למקורבת לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפני כשנתיים נפסלה ברכה מלשמש בתפקיד נציבת שירות המדינה על ידי ועדת המינויים המיוחדת בראשות השופט בדימוס חנן אפרתי. למעשה, ברכה היתה המועמדת המועדפת על ראש הממשלה נתניהו ועל יועצו הקרוב נתן אשל לתפקיד נציבת שירות המדינה. כמו כן, נגד ברכה עומד דוח שפרסם מבקר המדינה, שבו נכתב כי היא הפרה את הוראות התקשי"ר, כאשר בתה ואחותה של ברכה עובדות במשרד ראש הממשלה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר עדכונים בזמן אמת5"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


בבקשתה של ברכה, תושבת צור הדסה, היא מציינת בין השאר כי "במסגרת תפקידי במשרד הפנים, מעולם לא הענקתי זכות כלשהי לעיריית ירושלים, לעומד בראשה ו/או לכל גורם אחר בעירייה. תפקידי במשרד הפנים כמנהל האגף בכיר לביקורת ברשויות המקומיות והממונה על החשבונות התרכז בטיפול בדוחות ביקורת שנערכו באופן שוטף בכלל הרשויות המקומיות ובכלל זה בעיריית ירושלים. במסגרת תפקידי, לא עסקתי באופן ספציפי בענייני עיריית ירושלים בשנים האחרונות ובתקופת כהונתי לא בוצעו בעירייה ביקורות מעבר לביקורת השנתית השוטפת, כאשר הביקורת האחרונה התקיימה על שנת הכספים 2018".

ברכה מדגישה בבקשה "כי לא התבקשה, וממילא לא נערכה כל בדיקה מיוחדת בעיריית ירושלים".

מי שמצטרף לבקשתה של ברכה הוא מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי, אשר פנה במכתב לנציבות שירות במדינה, ובו הוא דורש לקצר את תקופת הצינון כבת השנה שמחוייבת ברכה, ולאפשר לה להתחיל את עבודתה בעירייה באופן מיידי.לארי מציין בפנייתו כי מבקרת העירייה הקודמת מלכה דרור סיימה את תפקידה ב-30.4.20, "בכל יום שעובר ללא שמשרת מבקרת העירייה מאוישת, נגרם נזק למערך הביקורת של העירייה. יישום תוכנית העבודה של הביקורת השנתית מתעכב. בנוסף, אגף הביקורת לא יכול לשלוח טיוטות דוחות שכבר הוכנו והסתיימו בחודשים האחרונים לתגובת המבקרים מאחר והדוחות טרם אושרו על ידי המבקרת".


איציק לארי (צילום: דוברות העירייה)

איציק לארי (צילום: דוברות העירייה)


לארי מוסיף ומציין חשש לעיכוב בהגשת דוח הביקורת לשנת 2020. "קיימת סבירות גבוהה לכך כי ייגרם עיכוב בהגשת דוח הביקורת השנתי לשנת 2020", כך כותב לארי. "לפיכך, אודה לכם אם תתחשבו בנסיבות המיוחדות הנוגעות לעיריית ירושלים ותעבירו עמדתכם לוועדת ההיתרים הדנה בבקשת הגב' ברכה כי הנכם סבורים כי יש לאפשר לגב' ברכה להתחיל בתפקידה באופן מיידי ואין מקום להטיל עליה תקופת צינון נוספת, מעבר לצינון הפנימי שנטלה על עצמה".

בתוך כך, חבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות) שלח שאילתה בנושא לראש העיר משה ליאון, שבה הוא מדגיש את היעדרה של מבקרת עירייה מתפקדת: "עד עתה המבקרת החדשה לא נכנסה לתפקידה ולא הוצב ממלא מקום במקום המבקרת שסיימה את תפקידה. מה שגורם לעיכוב והשהיית ביצוע הביקורת על העירייה. באופן זה, תפקידה החשוב של מבקרת העירייה אינו מתבצע כרגע, והביקורת הסדירה של פעילות העירייה, נהלי העירייה, הנהלתה, והוועדות השונות מתעכבת לזמן לא ידוע, דוחות העירייה לא יכולים להתפרסם וכל זאת עד אשר תכנס המבקרת החדשה ותתחיל בעבודתה. כל אלו פוגעים משמעותית במנהל התקין ובעבודתה התקינה של עיריית ירושלים".




תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. יהושע

    השחיתות מצמיחה זרועות בקצב מעריכי, בכל מקום.
    גם אחרי שראש המושחתים ייכלא, יקח שנים לעקור מהשורש את כל זרעי הרוע שהשאיר

  2. ישראל ישראלי

    תהיות נאיביות:
    מדוע היא הציעה את עצמה למכרז כשיש לה חובת צינון? מדוע הגורם הממנה באמצעות מגנון המכרז (עיריית ירושלים) לא בדק את החוקים לגבי מינויים בשירות הציבור והעירייה?
    כל מנגון ההלבנה הזה של הפעלת לחץ מניפולטיבי על הרשות השופטת ועל שלטון החוק, במסווה של "צורך קיומי של העירייה", מגוחך ומושחת. אולי העירייה בעצם בזבזה זמן יקר ומשאבים על מינוי לא חוקי? אולי היה מועמד/ת שניתן היה למנות ללא צורך בהלבנת המינוי. ניסוי עלוב לכופף את החוק תחת הצדקה שיש הכרח במילוי התפקיד רק על ידי עפרה ברכה, כי אין אף אדם אחר שראוי ועומד בכל התנאים, כולל המקצועיים והחוקיים. מגלגלים את האחריות על היעדר ממלא מקום לביקורת העירייה על בית המשפט כדי שהוא יהפוך להיות הבעיה, ולא ההתנהלות הרשלנית במינוי התפקיד לאדם שלא עומד בתנאי הכרחי.
    אם הבקשה תתקבל על ידי בית המשפט, זהו הנושא הראשון שברכה צריכה לטפל לבקר אותו, מינוי לא חוקי ולאחר מכן הלבנה שלו על ידי בקשה לכיפוף החוקים בבית המשפט.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר