מיכל סלה ז"ל ולילי בן עמי, מצבתה של מיכל סלה ז"ל (צילומים: באדיבות לילי בן עמי)
מיכל סלה ז"ל ולילי בן עמי, מצבתה של מיכל סלה ז"ל (צילומים: באדיבות לילי בן עמי)

שנה לרצח מיכל סלה ז"ל – אחותה לילי בן עמי: "היום אני יודעת שאפשר היה להציל אותה"

אמש נערכה בזום אזכרה מרגשת בהשתתפות מאות מרחבי הארץ - בני משפחתה סיפרו על הדמות המיוחדת שהיתה מיכל. אחותה לילי בן עמי: "האור של מיכל נשבר ברצח שלה באכזריות, אך האור הזה נשבר לאלפי קרני אור חדשות, שמגיעות להרבה מאוד לבבות"

פורסם בתאריך: 23.9.20 10:55

שנה לרצח המזעזע של מיכל סלה ז"ל: אתמול, שלישי בערב, ערכו בני משפחתה אזכרה מרגשת באמצעות יישומון "זום", מאות אנשים מרחבי הארץ השתתפו והתרגשו. אחיותיה, אחיה, חברותיה וחבריה של מיכל סלה ז"ל סיפרו על הדמות המיוחדת שהיא היתה.

כזכור, לפני שנה, אחרי ראש השנה, מיכל סלה ז"ל נרצחה באכזריות בביתה שברמת מוצא על ידי בן זוגה אלירן מלול, שנאשם ברצח. באותה העת, למעשה במשך 17 שעות מאז שנרצחה, שהתה בביתם בתה התינוקת.

אחותה לילי בן עמי סיפרה באזכרה: "היום אני יודעת שאפשר היה להציל אותה". בשנה האחרונה הקימה המשפחה מתוך השכול את "פורום מיכל סלה", במטרה להציל את הנרצחת הבאה, בין השאר בעזרת פיתוח פתרונות טכנולוגיים להצלת חיים תוך שימת דגש על אחריות ומודעות ציבורית רחבה לזיהוי התמרורים בזוגיות.

"צריך להתייחס לזה כמו בטרור", אומרת הבוקר בשיחה עם "כל העיר" בן עמי, "עם הרתעה וענישה מאוד מחמירה. לצערי, פעמים רבות בישראל אנו נתקלים במערכת המשפט רחמנית כלפי אכזרים. צריך לתגמל אנשים שמונעים רצח, כמו למשל המשפחה במצפה רמון שהצילה חיים – לתת להם אות, הוקרה, כמו צל"ש. סיטואציה שבה שומעים צרחות אצל השכנים היא לא פשוטה, מדובר בשכנים שיצאו מביתם והצילו חיים במצפה רמון. בפורום מיכל סלה זה בדיוק מה שאנחנו מבקשים לעשות – שכל אחד ואחת מאיתנו יכול להציל חיים. תתערבו ותדחפו את האף, תכירו את חמשת התמרורים לאלימות בזוגיות. כמו שיודעים את תסמיני הקורונה, כמו שיודעים כיצד לחצות כביש, צריך להיות עירניים, עירנות יכולה להציל חיים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת9"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


על מצבתה של מיכל סלה ז"ל, מספרת בן עמי, הונחו לאורך השנה האחרונה מכתבים, ציורים ומתנות קטנות, מאנשים שאף לא הכירו אותה, "תמיד אנשים משאירים לה על הקבר דברים. מתנות קטנות. אנחנו לא יודעים מהיכן הם", מציינת בן עמי.


מצבתה של מיכל סלה ז"ל (צילום: לילי בן עמי)

מצבתה של מיכל סלה ז"ל (צילום: לילי בן עמי)


בן עמי סיפרה על עשרות ההודעות שהיא קיבלה מנשים: "הרבה נשים מספרות שהסיפור של מיכל הציל את חייהן", אמרה אמש בן עמי, "השם של מיכל מתקשר להצלת חיים. פורום מיכל סלה נולד להתנות כלים אמיתיים להציל חיים. כי כל אחת ואחד מאיתנו יכול להציל חיים, כמו האישה ממצפה רמון שהצילה חיים. מיכל בחייה הקדישה את חייה לאוכלוסויות חלשות – היא עבדה עם נוער בסיכון ועם קשישים. היא היתה עובדת סוציאלית בנשמתה, והאור של מיכל נשבר ברצח שלה באכזריות, אך האור הזה נשבר לאלפי קרני אור חדשות, שמגיעות להרבה מאוד לבבות. יחד נעשה את השינוי הזה. יהי זכרה מהפכה".


תמרורים לאלימות בזוגיות


במהלך האזכרה אחיה דוד סיפר כי "הסיפור של מיכל זה לא רק הסיפור של המשפחה שלנו אלא סיפור של המדינה כולה. מיכל הצליחה לשנות את המשוואה ולהציל חיים. היתה לי ולמיכל תקשורת מיוחדת, מספיק רק היה להסתכל בעיניים, והיינו כבר מבינים אחד את השנייה. מיכל היא לא רק חלק מתיקון עולם, אלא היא חלק מהתיקון האישי שלי", שיתף אחיה, "מצאתי את עצמי בשנה הזו עומד מול קהל –  בראש השנה קראתי את ההפטרה בבית כנסת בפעם הראשונה, ואני מתראיין בתקשורת". עוד הוסיף דוד על הדמות המיוחדת שהיתה אחותו: "כשמיכל היתה איתך, היא היתה כל כולה איתך".

אחותה ליאת פריימן אמרה בין השאר באזכרה: "מיכלי, את באמת נשמה גדולה ועצומה. נכנסת לאנשים ישר ללב. בנוסף לסיפורים שהגיעו אלינו, אנשים שבכלל לא הכירו את מיכל כתבו עליה שירים, ציורים וכל מיני יצירות אומנות".


מיכל סלה ז"ל - אזכרה שנה למותה


מיכל סלה ז"ל נרצחה בביתה ביום 3.10.2019. לפי כתב האישום שהוגש נגד בן זוגה אלירן מלול, בסמוך לשעה 1:20, תקף מלול את סלה ז"ל בעת שהיתה בחדרה של בתם ופצע אותה בראשה. בכתב האישום נטען כי מלול הצטייד בסכין מטבח, גרר את המנוחה מחדרה של הילדה בעודה מדממת אל מחוץ לחדר, שם דקר אותה 11 עשרה פעמים תוך שסלה ז"ל מנסה להתגונן בשארית כוחותיה מפניו. "עקב דקירותיו של הנאשם לנוכח פצעיה הרבים נגרם למנוחה אבדן דם נרחב והיא מתה כתוצאה מהלם תת נפחי", נכתב בכתב האישום. לאורך כל חקירותיו במשטרה מלול לא מסר שום גרסה לאירועים וסירב לענות על שאלות החוקרים. למעשה מלול וסנגוריו נחשפו לכל חומרי החקירה שכוללים, כפי שתיארה בן עמי, את יומניה האישיים של מיכל סלה ז"ל, את עדויות המשפחה ואת ממצאי החקירה בזירת הרצח. בחודש הבא צפוי להתחיל בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב העדויות.


יפעת ראובן (צילום: אתי נמיר)

יפעת ראובן (צילום: אתי נמיר)




תגובות

8 תגובות
8 תגובות
  1. עורב

    למרבה הצער, הענישה המגוחכת שמקבלים רוצחים ארורים, מאפשרת את המקרים הבאים.
    ראו מקרה רוצח חברתו שהמשיך את חייו וגם ניתנה לו האפשרות למצוא את אותה העקומה שתלד עבורו ילדים.
    רק ענישה מחמירה בלי פלפולי לשון של עורכי דין הזויים והרחקה לנצח של רוצח מהחברה יסייעו אולי במעט לצמצם את התופעה הזו.
    הרף התחתון לענישה צריך להיות מאסר עולם לנצח ללא אפשרות חנינה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שלא יראה אור עום המפלצת הזה. שכל יום יהיה בשבילו כמו מאה שנה ל עינוי שיסיים את חייו ביסורים איטיים וקשים מנוול

  3. יהודה

    כמה שזה כואב ועצוב !! הלב שלנו עם המשפחה וכל מי שרק הכיר את הנשמה המיוחדת והקדושה והמקסימה הזאת קשה וכואב ,מקרה מזעזע ונוראי !!

    הלואי שבחיים עוד לא נשמע מקרים כאלו . יוזמה מבורכת להנציח את שמה של מיכל ולהציל את המקרה הבאה שלא יהעה חלילה .

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר