ההתקהלויות האסורות במאה שערים - הקפות שמחת תורה (צילום: דוברות המשטרה)

יש בעיר אכיפה? בתל אביב חולקו בחג יותר דוחות על תפילות מאשר בירושלים

למרות ההפרות הבוטות שנרשמו במאה שערים במהלך סגר החגים - דוח המשטרה חושף כי ניתן רק קנס אחד על תפילה שלא על פי התקנות, לעומת זאת בתל אביב חולקו 91 דוחות; וכמה קנסות חולקו במהלך החגים בירושלים על הפרת הגבלת מרחק היציאה מהבית?

פורסם בתאריך: 12.10.20 10:12

למרות שבמהלך סגר החגים נרשמו הפרות בוטות של הגבלות הקורונה במאה שערים – דוח משטרת ירושלים חושף: במהלך תקופה זו, החל מערב ראש השנה (18.9.20) ועד אתמול, ראשון, 11.10.20, חולק במחוז ירושלים רק קנס אחד על תפילה שלא על פי התקנות. לעומת זאת, לפי הדוח שהוצג היום בוועדת הפנים בכנסת, במחוז תל אביב חולקו 91 קנסות בגין תפילה שלא על פי התקנות.

עוד לפי הדוח של משטרת ישראל, במהלך תקופת סגר הקורונה חולקו ברחבי מחוז ירושלים 7,888 דוחות על יציאה למרחב הציבורי – מדובר בקנסות הנוגעות להפרת הגבלת מרחק היציאה מהבית, במסגרת ה-1,000 מטרים. כמו כן, בגין אי עטיית מסכה נרשמו בירושלים בתקופה זו 4,660 דוחות.

בדוח מצוין כי על סירוב לפיזור התקהלות חולקו בירושלים במהלך סגר החגים 293 קנסות, ועל הימצאות בסוכה של אחר חולקו 40 דוחות. לפי הדוח חולקו במהלך שלושה שבועות 174 קנסות על הפרת חובת בידוד ו-215 עסקים קיבלו דוחות על הפרת הגבלות סגר הקורונה; בנוסף, 118 דוחות חולקו על שהייה במקום אסור; על הפרת ההגבלות בתחבורה הציבורית נרשמו 14 דוחות; ועל הפעלת  מוסדות חינוך בניגוד להגבלות סגר הקורונה נרשמו 4 קנסות.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת10"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 תושבי ירושלים – יש לכם תלונה דחופה או משהו שחשוב לטפל בו? פנו למייל האדום של "כל העיר"[email protected]


נתוני אכיפה בחגי תשרי - משטרת ירושלים

נתוני אכיפה בחגי תשרי – משטרת ירושלים


מנגד, גורמים במשטרה טוענים בשיחה עם "כל העיר" כי חלק מהדוחות שניתן למתפללים בירושלים שהפרו את הגבלות סגר הקורונה היו תחת הסעיף 'סירוב לפיזור התקהלות'.

כידוע, מהומות והתפרעויות התרחשו לאורך כל ימי חול המועד סוכותו צאת שמחת תורה, באזור מאה שערים לאחר שנרשמו התכנסויות בניגוד לסגר הקורונה. כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר", כוחות גדולים של משטרת ירושלים נכנסו לשכונה, אך זו לא הצליחה לפזר את ההתקהלויות האסורות בשכונה, שבה נרשמת תחלואת קורונה גבוהה. לצד זאת, אלימות חריפה נרשמה מצד חרדים קיצוניים שהשליכו לעבר שוטרים סלעים, אבנים, ברזלים וחפצים שונים.





תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הסגן של הסגן

    כנראה שהמשטרה שומרת בחוסר פעילותה בירושלים על כיסא ראש העיר.
    אחרת כל הסוכות הענקיות שנבנו אחת דינן היה לההרס ועובדה שזה לא נעשה.
    הנה לכם סוג תקשורת טובה כדברי סגן המפכל

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר