אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)
אורלי סער ועמוס סער ז"ל (צילום רפרודוקציה)

שנה לרצח של עמוס סער ז"ל מהר חומה – אלמנתו ל"כל העיר": "נולד לנו נכד – אור קטן בתוך חושך גדול"

שנה לרצח המזעזע של עמוס סער ז"ל בפתח ביתו בהר חומה: בשיחה עם "כל העיר" מספרת אלמנתו אורלי סער על השנה הקשה שעוברת המשפחה, לצד הבשורה על הולדת הנכד הראשון שלה במוצ"ש

פורסם בתאריך: 8.12.20 13:15

במוצאי שבת נולד הנכד הראשון לבית משפחת סער בהר חומה. הנכד הגיח לעולם, כשנה לאחר מותו הטראגי של עמוס סער ז"ל, קב"ט בתי המשפט במחוז ירושלים, בן 54 במותו. אלמנתו, אורלי סער (50) מספרת בשיחה עם "כל העיר" השבוע על השנה הקשה שעברה על המשפחה ועל הולדת הנכד השבוע של בנה הבכור רם (26) ורעייתו, "יש לנו אור קטן בתוך חושך גדול, שנה קשה מאוד עברה עלינו, ארוכה מאוד, וברוך השם נולד לנו נכד במוצאי שבת והברית שלו יוצאת בדיוק בתאריך של הרצח של עמוס, אז הכל מתערבב לנו ביחד".


עדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


כפי שפורסם ב"כל העיר" לפני כשנה, ב-25 לדצמבר 2019, דקר למוות תושב השכונה ראובן ולר, כך לפי כתב אישום שהוגש נגדו, את שכנו עמוס סער ז"ל על מפתן דלת ביתו. הפרשה טלטלה את תושבי הר חומה, במהלך החקירת הרצח עלה כי הנאשם נהג להטריד את סער ואת משפחתו – ובין השאר טען בפני המנוח ומשפחתו כי כלבתם נובחת והדבר מפריע לו. בנוסף נהג לאיים עליהם באיומים שונים לפיהם ישרוף את ביתם וכי "יקרה להם משהו לא טוב". עמוס ז"ל הותיר אחריו את רעייתו אורלי, וארבעה ילדים.


זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילום: שלומי הלר)

זירת הרצח של עמוס סער ז"ל בבניין מגוריו (צילום: שלומי הלר)


היזומות להנצחת זכרו של עמוס ז"ל ממשיכה בכל העת וזאת חרף משבר הקורונה, "אנחנו רוצים לעשות עוד דברים להנצחתו, אני חושבת על כל מיני רעיונות, אנחנו עדיין מתגייסים בכל הכוח לבנות בית כנסת על שמו של עמוס",  מספרת סער ומוסיפה כי "אגף הביטחון בבית משפט העליון יקרא על שמו של עמוס כאדם שעבד 30 שנה המערכת בתי משפט, שהיה שותף להקמה של משמר בתי המשפט העליון, הם ממש עושים לנו כבוד ואני מודה להם על הכבוד הגדול שהם נותנים לו". לדבריה, "הטקס, יתקיים באופן מצומצם בשל מגבלות הקורונה ובהשתתפות נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות".


פינת הזיכרון שהוצבה הבוקר בבית משפט השלום בירושלים (צילום: שלומי הלר)

פינת הזיכרון שהוצבה לזכרו של עמוס סער ז"ל יום אחרי הרצח בבית משפט השלום בירושלים (צילום: שלומי הלר)


הטלטלה הגדולה שחוותה המשפחה עם הירצחו של עמוס סער ז"ל לפני כשנה והתמודדות היומיומית עם חסרונו לא מונעת מאורלי להמשיך ולעסוק בפעילות: "נמשיך מפה הלאה, יהיה המשך לעשייה של עמוס", היא מדגישה. "הוא עשה המון המון דברים בלי שבכלל לא ידענו, מאחורי הקלעים, המון תרומות המון עזרה, כמות האנשים שהגיעה בשבעה ולאחריה וסיפרו לי כל כך הרבה סיפורים עליו זה לא נגמר, יש לי כמות אנשים ענקית שבקשר איתי כל התקופה הזאת, הוא פשוט נגע בכולם, הוא טיפח דור עצום של מאבטחים שעבדו אצלו ואחר כך הוא דאג להם למשרות בכירות במשטרה, בשב"כ ובכל מקום שהוא יכל לעזור להם, הם היו כמו הילדים שלו, הם הצטערו שהם לא יכלו לעשות אירוע גדול, אבל בגלל הקורונה זה יצטרך להידחות".

על המאבק המשפטי נגד הנאשם ברצח ראובן ולר, מתייחסת סער ואומרת כי "אני מגיעה לכל הדיונים, אני נמצאת שם ונלחמת בכל הכוח, הוא רוצח שפל, הוא הרס לנו את כל המשפחה ועצר לעמוס את כל החיים, הדיונים בצל הקורונה וזה לא כל כך פשוט, אבל הם מתקיימים. אני לא מוכנה בשום אופן שתהיה עסקת טיעון".


הדמיית בית הכנסת על שמו של עמוס סער, העבודות בשטח (צילום: באדיבות קהילת 'פנים מאירות')

הדמיית בית הכנסת על שמו של עמוס סער, העבודות בשטח (צילום: באדיבות קהילת 'פנים מאירות')


בנתיים, העבודות להקמת בית הכנסת לזכרו של עמוס סער זל בהר חומה יצאו לדרך בתחילת השנה וזאת בעקבות הירתמות של תושבי השכונה וחברי המשפחה,"אנחנו חשים כי הצוואה של עמוס היתה לסיים ולהקים את בית הכנסת" מספר שרון נורני תושב השכונה וחבר קהילת 'פנים מאירות' בשיחה עם "כל העיר", לדבריו, "אנו פונים וממשיכים לפנות לכלל הציבור להמשיך ולעזור לנו בכל דרך אפשרית בגיוס כספים למען בניית מבנה בית הכנסת".

ניתן לתרום, בהעברה בנקאית, בנק מרכנתיל סניף 734, מס' חשבון – 57901777. או באמצעות כרטיס אשראי בכתובת https://www.causematch.com/he/projects/bhpm


 הצטרפו לקבוצת הוואטאספ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר