אילוסטרציה תקרת הזכוכית (צילום: ThinkstockPhotos גטי אימג')
(צילום אילוסטרציה: ThinkstockPhotos גטי אימג')

הפגיעה הכלכלית בנשים הירושלמיות במשבר הקורונה: ההצעה להקמת כוח עירוני להסבות מקצועיות

על רקע הנתונים המטרידים על הפגיעה המשמעותית בנשים ירושלמיות במהלך שנת משבר הקורונה - חברת האופוזיציה עינב בר כהן מציעה לקדם תוכנית שתסייע לנשים בעיר לחזור לשוק התעסוקה; העירייה: "פועלת בנחישות להגדיל את שיעור השתתפותן של נשים בשוק העבודה"

פורסם בתאריך: 19.3.21 08:26

על רקע הנתונים המדאיגים שפורסמו בתחילת החודש ב"כל העיר" על כך שהנשים הירושלמיות נפגעו כלכלית יותר, לעומת הגברים הירושלמיים בשנת משבר הקורונה – פנתה חברת האופוזיציה בעיריית ירושלים עינב בר-כהן (התעוררות) לראש העיר משה לאון בהצעה לקדם תוכנית, שתספק מענה לאותן נשים ירושלמיות. בפנייתה מפרטת בר-כהן על תוכנית ל"הקמת כוח עירוני מיוחד שמטרתו הסבה מקצועית של נפגעות הקורונה לתחומים שונים, ובמיוחד בתחומים בהם ירושלים מובילה – תחום ההייטק".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


בר-כהן מסבירה: "אין ספק שהקורונה פגעה בנשים הירושלמיות בצורה קשה ולכן עלינו לפעול כעירייה לסייע להן. זו גם הזדמנות אמיתית ליצירת שינוי בחברה הירושלמית – לקדם נשים ולהוביל לצמיחה כלכלית שלהן ושל העיר כולה. אם רק יושקעו בכך המשאבים הנכונים זה בהחלט אפשרי.

"במיוחד בחודש בו אנו חוגגים את יום האישה, חשוב להתייחס לבעיות האמיתיות בחברה הירושלמית ולפערים בתעסוקה בין נשים וגברים, ולתת להם פתרונות אמיתיים. אני סבורה שאם ההצעה תתקבל זאת תהיה נקודת מפנה משמעותית מאוד בעיר, שתסייע לנשים רבות לא רק לחזור לשוק התעסוקה אלא גם להתקדם כלכלית ולהצליח".


עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)

עינב בר כהן (צילום: ראובן קפוצינסקי)


כפי שפורסם ב"כל העיר" בתחילת החודש, על פי נתוני מכון ירושלים למחקרי מדיניות, שנת הקורונה פגעה בצמצום ודעיכת הפערים המגדריים בין נשים לגברים: נשים הפכו למובטלות ויצאו לחל"ת בהיקפים רחבים יותר מאשר גברים, דבר שגרם להן לחזור ל"תפקידן המסורתי" בניהול משק הבית. עקב כך, מכון ירושלם למחקרי מדיניות מעריך כי לאותן נשים יהיה קשה לחזור למעגל התעסוקה, כיוון שצבירת הוותק התעסוקתי שלהן ייקטע, מה שעלול לגרום לאי העלאת שכרן או קידומן במקום העבודה.

"כל העיר" פנה לעיריית ירושלים שמסרה כי "בהובלת ראש העיר, משה ליאון, אחד הנושאים המרכזיים שבהם העירייה עוסקת מאז פרוץ משבר הקורונה הוא נושא התעסוקה בירושלים. העירייה נקטה בכל האמצעים כדי לצמצם את הפגיעה בתושבים. אוכלוסיית הנשים הינה אחת האוכלוסיות שנפגעו הכי קשה במשבר זה, והעירייה פועלת בנחישות להגדיל את שיעור השתתפותן בשוק העבודה, ובכלל זה נשים ממזרח העיר.

"במהלך השנה האחרונה יזמה העירייה מאות פעולות לטובת התושבים, בהן קורסים, הכשרות מקצועיות, סדנאות הכנה לעולם העבודה, הקניית מיומנויות וכלים יעילים לשילוב מחודש בעולם העבודה. בעירייה מאמינים כי פעולות אלו יסייעו לצמצם את שיעור האבטלה בעיר, ובכלל זה יקדמו את שילובן של נשות העיר במעגל התעסוקה, תוך הסרת החסמים העומדים בפניהן".

בעירייה מוסיפים ומוסרים כי "העירייה פועלת בשיתוף פעולה מלא עם הגורמים הממשלתיים המופקדים על תחום התעסוקה, ובעיקר משרד האוצר, הכלכלה, ומשרד העבודה והרווחה, זאת כדי לגייס משאבים גדולים להתמודדות עם אתגר התעסוקה והשלכות משבר הקורונה על שוק העבודה בירושלים".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת4"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר"[email protected]


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אתם אמיתיים ?

    "אין ספק שהקורונה פגעה בנשים הירושלמיות"…
    לדעתי ביותר ויותר מקומות עבודה חוששים להעסיק נשים.
    קצרה היריעה מלהסביר את מקורות החשש…

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר