רפאל כהן ואסתר דגן קניאל בסיור במרכז שלווה (צילום: אורנה חנס)
רפאל כהן ואסתר דגן קניאל בסיור במרכז שלווה (צילום: אורנה חנס)

"זה שאני שונה זה לא אומר שאני לא שווה": רפאל כהן לא נותן לתסמונת דאון לעצור אותו

רפאל כהן לא נותן לתסמונת דאון לעצור אותו. אחרי שהפך לאחראי על הדרכת הסיורים במרכז "שלווה", הוא לוקח חלק גם באסופת הסיפורים והשירים בשם "מוסיפים על האור", שתראה אור בקרוב

פורסם בתאריך: 27.6.21 15:39

לקראת הוצאת האסופה "מוסיפים על האור", אנתולוגיה של סיפורים ושירים מאת אנשים עם מוגבלות, פגשתי את רפאל כהן במרכז "שלווה", הנמצא במרומי רכס "אורה" שבשכונת בית וגן. ממרומי הבניין ניתן לצפות בנוף ירושלמי מדהים. רפאל, בעל תסמונת דאון, אחראי על הדרכת הסיורים במרכז ומנחה אירועים וכנסים בעמותה. מעבר לזה הוא גם כותב ומנגן על כלי הקשה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


"כשאמא הייתה לוקחת אותי לטיפולים היא נהגה להחביא אותי בעגלה", הוא מספר. "יום אחד שאלה אותה אחת העובדות 'למה את מחביאה אותו'? ומאז הכל היסטוריה. אמא האמינה בי ונתנה לי ביטחון ואני המשכתי".

בילדותו עבר רפאל מבית ספר למשנהו, הילדים הציקו לו והוא חש דחוי ובודד. חברים בשכונתו לפעמים שיחקו אתו, לפעמים לעגו לו ופעמים רבות השאירו אותו לבד. את השלווה ואת הביטוי לכישרונותיו מצא רפאל במסגרת "שלווה".

"לקראת גיל המצווה חיפשו הוריי מקום שיעזור לי להתכונן לטקס", הוא מספר. "הצטרפתי לתכנית ב"שלווה", התחלתי ללמוד לנגן וגיליתי את המוסיקה ששינתה את חיי. ניגנתי מספר שנים בלהקת "שלווה" ואחרי שפרשתי מימשתי את חלומי להנחות אירועים. כיום אני גם מדריך את הסיורים במרכז, מרצה מול קהל ומעביר סדנאות לבנות החוגגות בנות מצווה".

רפאל החל לכתוב ברגע שהחל לנגן. הוא כותב על העליות והירידות בחייו ועל חוויותיו כילד וכמבוגר. "כשאני כותב אני משחרר ופורק את כל מה שאני מרגיש וזה נותן לי את הכוח להמשיך", הוא אומר.

השיר "תנו למוסיקה לנצח" מפורסם באסופה "מוסיפים על האור", והוא אף הולחן על ידי היוצרת והזמרת רחל וולנשטיין, המלווה את הפרויקט מראשיתו.


"…….

כְּמוֹ סוּפָה בָּאוֹת מִלִּים שֶׁל זָהָב בּוֹהֲקוֹת כְּיַהֲלוֹמִים.

מְמַלְּאוֹת אוֹתִי בְּכוֹחַ הָאֱמוּנָה וְהַיְּצִירָה,

הוֹפְכוֹת לְרִקּוּד, לְמַנְגִּינָה, לִתְרוּעָה, לְשׁוֹפָר.

הַיְּצִירָה פּוֹרֶשֶׂת כְּנָפַיִם, מִתְכַּסָּה בְּכוֹכָבִים, מוּאֶרֶת בַּיָּרֵחַ.

עוֹמֵד אֲנִי וְקַד קִדָּה לַיְּצִירָה – נוֹגֵעַ בַּאֲנָשִׁים.

יוֹדֵעַ שֶׁזָּכִיתִי לִשְׁלֹחַ תָּוִים שֶׁל מִלִּים וּמוּזִיקָה,

מוּזִיקָה מְנַצַּחַת עוֹטֶפֶת עוֹלָם בָּאַהֲבָה".


בכל השיחה עמו מדגיש רפאל את הצורך שלו באנשים: בקהל שיקשיב לשיריו ולסיפורו, לאלה שיאמינו בו ולחברים שיחווה עמם חוויות מרגשות. "מהמקום הכי נמוך הבנתי שאני יכול להגיע למקום הכי גבוה. החוויות מהילדות מלוות אותי כל הזמן ותראי אותי, סיימתי בגרות בהצלחה, התגייסתי לצה"ל, אני עובד, מופיע ואפילו קיבלתי את אות יקיר העיר ירושלים. אם תאמינו בנו אנחנו נאמין בעצמנו. אל תעשו לי טובה, זה מזלזל. תתייחסו אלי כמו ילד / מבוגר רגיל. זה שאני שונה זה לא אומר שאני לא שווה".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר עדכונים בזמן אמת13"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר