אתר העבודות להקמת הרכבת הקלה בבר אילן (צילום: שלמה יהושע)
אתר העבודות להקמת הרכבת הקלה בבר אילן (צילום: שלמה יהושע)

בין ים הפקקים כתוצאה מהבנייה המואצת בעיר – מגיעה מילה טובה למשה ליאון | דעה

ראש העיר נותן את ההרגשה שיש מישהו שעובד כאן ולא בא "להעביר את הזמן". אחד שמנהל את העיר ממש כמו אבא עשיר. אני תוהה לפעמים – איפה היה הכסף עד עכשיו? | טור דעה

פורסם בתאריך: 12.7.21 11:56

ירושלים נמצאת בתקופה זו בבנייה מתמדת בכל פינה וברחובות מרכזיים בעיר. תודו על האמת, מי חשב שחפירות מסוג זה, הגורמות לפקקים מתסכלים רבים, יגרמו לי ולמכריי להרגיש שמשהו טוב נבנה בירושלים. את המילה הטובה צריך לתת לראש העיר משה ליאון, שמשקיע מיליוני שקלים לטובת תשתיות ובניית כבישים ופרויקטים מרשימים. במקביל, הוא לא זנח את נושא הניקיון שהיה "עקב אכילס" של ירושלים. תחת ראש העיר הנוכחי אפשר לחוש בשינוי.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


ליאון נותן את ההרגשה שיש מישהו שעובד כאן ולא בא "להעביר את הזמן". אחד שמנהל את העיר ממש כמו אבא עשיר. אני תוהה לפעמים – איפה היה הכסף עד שהגיע ליאון? לתפיסתי, צריך שתי קדנציות פלוס מינוס כדי ללמוד את דרכיה ושביליה של העיר – בטח כשאנחנו מדברים על עיר כמו ירושלים שיש בה קרוב למיליון תושבים. לא קל להכיר את "אזרחי העיר" המגוונת ביותר בארץ, ולגשר מדי יום ומדי שעה בין כל חלקיה, שמשקפים את המרקם של החברה הישראלית המורכבת מכל בחינה אפשרית: חברתית, כלכלית, דתית ופוליטית. שכבות חדשות ועוד עשרות שכבות ישנות.

מאז ימי טדי קולק הפכה העיר "ממרצדס" ל"גרוטאה" והעיר שכולנו אהבנו ירדה ממעמדה המרכזי, העוצמתי. ירושלים הפכה לעיר שמנמנמת ללא הפסקה, הפוך לגמרי מ"אחותה" (או שמא יריבתה) תל אביב שיצרה לעצמה סטיגמה של עיר ללא הפסקה. ראשי הערים שבאו לאחר טדי קולק הצליחו מקסימום לאפר אותה, מעט להסתיר את קמטי פניה, אך היא הפסיקה להאיר פניה לצעירים, ליזמים ולתיירים. אפילו ערביי מזרח ירושלים אמרו על אחד מראשיה האחרונים את המשפט הערבי "בידו יכחלה עמעה", שפירושו בעברית "מרוב שהתלהב לאפר אותה – עיוור אותה".

ממש כמו בספרו של ש"י עגנון "תמול שלשום", שראה אור ב-1945 ובו נכתב בין היתר: "משנתרחבה ירושלים ניטלה חשיבותה של החזקה, וכל הממון שהשקיעו בה יצא לבטלה. אבל בתים שנבנו קיימים ועומדים, ואף הם מתרחבים והולכים, אלו מוסיפים חדר ואלו בונים עלייה, אלו שני חדרים ואלו שתי קומות…".

בבחירות האחרונות לראשות העיר נשכרו גדולי הקמפיינרים על ידי יריבו של משה ליאון, כדי להציגו כמי שאינו מכיר ואינו ראוי להיות ראש עיר, כמי שיעשה רק לטובת מגזר אחד. עדיין לא עברנו חצי מהקדנציה ואני כבר מתחיל להרגיש ברחבי העיר רחשי אהדה כלפיו מכל גווני הקשת בעיר: חרדים, דתיים לאומיים, מסורתיים וחילונים. השיח עבר מהטענות המוכרות על כך שהעיר מלוכלכת לכמה שהעיר נקייה.

העירייה עברה בעבר תקופות קשות ואף הגיעה למצב שכדי לנסות לצמצם את הגירעון, כיוון שלא נוהלה כלכלית בצורה נכונה, שפכו עובדיה ערימות של אשפה מול משרד האוצר – כאקט מחאה על כך שלא הועברה אליה כספים המגיעים לה. תחת ניהולו של ליאון לא תראו דברים מסוג זה, בעיקר כי הוא יודע איך לדבר ולהשיג תקציבים לאחת הערים החשובות בעולם.

פארקים חדשים נבנו, גני משחקי מרהיבים חודשו והם מעטרים את ירושלים שזוכה לעוד פיסה מכובדת ביופייה האינסופי. דרישות המנהלים הקהילתיים לכבישים, גשרים, תשתיות של הרכבת הקלה החדשה ומנהרות, נענו בחיוב על ידי ראש העיר והחלו להיבנות בתוך זמן קצר. העיר נמצאת בתנופת בנייה אדירה של תשתיות ודיור, מה שגורם ליזמים ומשקיעים להגיע ולהתעניין בנעשה בעיר שהפכה פתאום להיות שוקקת חיים.

נכון, לצד כל זה תושבי העיר סובלים בפקקים הרבים באזורים מסוימים, בשל העבודות האינטנסיביות לפיתוח התשתיות – אי אפשר להסתיר את זה .גם אני כועס מדי פעם כשמפסיקים את זרם המים ורשת האינטרנט קורסת כתוצאה מכך, אבל מהר מאוד אני מבין שיש להיות סבלני לטובת העתיד וקידומה של העיר, שגורם לי לפרץ אופטימיות ומרגיע אותי בפקק.

לא עברה אפילו קדנציה אחת, לא הגענו אפילו קרוב לשנת בחירות, וכבר ירושלים מוכיחה שלא רק שנטלה תשעה קבין של יופי מתוך העשרה, אלא שגם בקבין העשירי היא מתחלקת עם שאר המדינה. אחתום במשפט מתוך פרקי אבות, פרק ה': "ושוב לא אומר אדם לחברו צר לי המקום שאלין בירושלים".


הכותב, רמי פירו, הוא יועץ אסטרטגי לניהול קמפיינים פוליטיים ועסקיים



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

17 תגובות
  1. נחמן

    מה שנכון נכון בשכונה שלי עובדי העיריה תברואה מתמודדים בכבוד רב עם הנקיון ופינוי אשפה ,שכונה מאוד בעייתית,חשבתי שהם יעבדו חזק רק תקופה וירפו מחוסר תקציב ועיניין,אבל הופתעתי לטובה כי ב"ה זה לא מפסיק ורק משתפר הכל משיפוץ הרחוב ועד לניקיון היום יומי יישר כח לראש העיר ועובדי העירייה ומנהלי האיזור ממש תודה רבה

  2. ריקי רוביו

    חרטה בלבן. זוועה מה שקורה בעיר. או שליאון נותן אור ירוק גורף לפרוייקטי תשתיות או שאין לא מושג ועניין במה מחלקת התשתיות שלו עוסקת. העיר מפוצצת בפקקים כתוצאה מהפרוייקטים הרבים שעובדים עליהם בא זמנית ובדומה לרכבת הקלה בזמנו, במקום לסיים במקום אחד ולעבור במקום אחר עובדים במלא מקומות במקביל.
    אני גר בסמיכות לרחוב הפלמח ועובדים על המקטים השונים של הרחוב קרוב לשנתיים אם לא יותר. מבחינתי ההפרעות הרבות לתנועה והפקקים הרבים שנוצרו, הם סיבה מספקת למה לא לתת לליאון קדנציה שניה.

  3. מזי

    כל כך לא מסכימה.
    האם זה ראש העיר שמאפשר את כל הבניה המוגזמת והמטורפת שמשתוללת כאן?
    מה זה? קדחת הבניה?
    לי לא טוב לחיות כך.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל מילה בסלע
    יום יום אני רואה את השינויים בירושלים….
    פיתוח העיר…….התקדמות בניקיון….
    יישר כח לראש העיר מר משה ליאון…
    תמשיך כך….

  5. אזרח ותיק בעיר

    למרות שבחים שנאמרים כאן ללא ביקורת על השלכות מדאיגות בפיתוח העיר ,מן הראוי להתיחס גם לחסרונות . לאחרונה צצים בעיר גורדי שחקים ,נוסת תל אביב וניו יורק . ארכיטקטונית ,זו הינה שבירת קו הרקיע ויצירת "בליטות" מכוערות שמקומן לא יכירנו
    בעיר הבירה .גם ידוע שיווצר עומס תשתיות כללי באזור ולאחר מכן נטישה המונית ומעבר לפרברים ולערי הלווין ,כך שהאזור יהפוך ל"סלאמס" מודרני….
    לכן ,סוף מעשה במחשבה תחילה ועתיד הדור הצעיר הנוטש בהמוניו את הענייה בערי ישראל,מחוסר תעסוקה והקצבת תקציבים לאוכלוסיה חרדית שמהווה עומס סיעודי על שאר התושבים וחבל שכך…

  6. ירושלמי עצוב

    בנתיים כל ירושלים חפורה, כל יום כביש אחר נהרס הרחבת מדרכות במקום טיפול בכבישים, ישנם נזקים רבים כתוצאה מכך, ואין עם מי לדבר…

  7. אנג'לה

    איזה סיוט לחיות בירושלים
    איפה שלא מסובבים את הראש, בניה ורעש ואויר מזוהם
    מליון פרוייקטים בעת ובעונה אחת
    תשתיות ומגדלים
    הפיכת חייהם של האזרחים לגיהנום, במיוחד הקשישים,
    בגלל שיגעון הגדלות והטירוף של ראש העיר משה ליאון!!!
    גועל נפש!

  8. אזרח מודאג

    כל הפרויקטים המגלומנים שהוזכרו בתגובות הקודמות
    ,הינם תוצאה לחוסר הקשבת ראש העיר הנוכחי ,לצרכי התושבים ולחוסר תיקשורת עם כלל התושבים
    ולהחלטות חפוזות ובלתי שקולות ואחראיות . לכן התגובות הללו מוכיחות כי תושבי העיר יבואו חשבון
    עם ראש העיר ביום הבחירות ויחליפו אותו בהקדם !

  9. כותב המאמר יועץ של ליאון לכאורה

    ראש עיר ביזיון, נראה לי הוא מחפש עתיקות חפר את כל העיר.

  10. אהרן

    האזור שבו אנו גרים, עובר נקיון ותחזוקה על בסיס יומי. בעבר זה היה קורה אחת לתקופה…
    אין כלל מה להשוות למה שהיה קודם.
    לגבי שיפוץ ושדרוג כבישים ומדרכות, צריך לחכות לסוף התהליך כדי לדעת מה התוצאה

  11. נגה

    לבעל הדעה שלום. הבעיה אינה הבניה המואצת אלא הדרך בה היא נעשית וסכנת המוות המיידית (לא פחות) בה נתונים לא מעט תושבים בגלל בורות שנשארים פתוחים בגלל הליכה בין מהמורות ועוד. מי שמסכן את חיי התושבים מזלזל בהם ולא מגיעה לו שום מילה טובה נקודה

  12. גלעד

    ראד עיר מדהים….מבחינתי שישאר לתמיד..ולכל הבחיינים והמתלוננים שלא צריך להתייחס אליהם..אנשים קטנים שלא משנה מה עושים או לא עושים הם תמיד מתבחיינים ומתלוננים…

  13. ירושלמית

    אין שום עכבות בבניה, אין שום תכנון, הייתי בשיתוף ציבור על התוכנית בדרך חברון- מתחם התחנה. זו תהיה בכיה לדורות, חורבן בלי חשיבה על התשתיות העומס שיווצר בכבישים שכבר כעת לא עומדים עומס העיקר לתת לרמי לוי ושאר יזמים וקבלנים עוד נתח מהעיר. ושיתוף ציבור הפך להיות בדיחה עצובה, העירייה רואה בזה ונטלציה ציבורית.. תנו להם לקשקש שירגישו שניתנה להם זכות דיבור ואחר כך נעשה מ שאנחנו רוצים.
    שיהיה לכולנו בהצלחה

  14. עצור את הקו הכחול

    ראש עיר צריך להיות אמיץ, אם כפי שהתבטא לא מעט פעמים חושב שהקו הכחול מתוכנן בצורה גרועה עליו לפעול מייד.
    לאון תהיה אמיץ , עצור את המחדל.

  15. אופיר

    איזו ערימה של חנופה. ברחוב הפלמח עובדים כבר כמעט שנתיים, ולא מסיימים. ביטלו את רוב החניות, ומתול החלק שנותר הפכו חלק ניכר לכחול לבן ללא הצדקה אמיתית. הרחוב הפך לצפוף מאוד עקב הרחבת המדרכות, וגל אוטובוס שעוצר בתחנה או רכב שנכנס ויוצא מחניה, מייצר פקק וצפירות. ובנוסף, יש כמות לא סבירה של פרוייקטי תמא ברחוב, בהם מוסיפים קומות ודירות ללא פורפורציה, מה שרק יחמיר עוד יותר את בעיית החניה שכבר נוצרה השנה. מזעזע. אי אפשר לחיות ככה יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר