מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)
מכללת הדסה (צילום: שחר רגב)

במהלך משחק, מהחלקה ומאלימות: במכללת הדסה ניתחו את הגורמים לפציעות במוסדות החינוך

במחקר חדש שבוצע בשיתוף פעולה בין המכללה האקדמית הדסה למד"א נמצא כי 5.5 אחוזים מהפציעות במוסדות החינוך נגרמו כתוצאה מאלימות. רוב מוחלט של הפצועים - בנים

פורסם בתאריך: 15.10.21 07:05

מחקר חדש שנערך בחוג לניהול במכללה האקדמית הדסה בשיתוף עם מד"א, בדק 36 אלף מקרי פציעות בבתי הספר וגנים בישראל בין השנים 2019-2013. החוקרים ד"ר מיכאל חלמסקי וד"ר אנה חלמסקי מהחוג לניהול במכללה האקדמית הדסה בשיתוף עם ד"ר אלי יפה ממד"א, מיפו וניתחו את המאפיינים של הפציעות. מאמר שכתבו בנושא פורסם באחרונה בכתב העת "Israel Journal of Health Policy Research".


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ של "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"הממצאים מלמדים כי ההפסקות הן הזמן המועד ביותר לפורענות", כך נמסר מהמכללה האקדמית הדסה. "44.8 אחוז מהפציעות התרחשו בזמן הפסקות, כאשר למעלה ממחצית מהפציעות בהפסקות היו בהפסקת 10:00 ו-12:00 (58 אחוז). כ-37 אחוז מהפציעות התרחשו במהלך "משחק", 19.3 אחוז מהחלקה, 2.8 אחוזים מנפילה מגובה ו-5.5 אחוזים מהפציעות נבעו ממקרי אלימות. מנתונים שנאספו במדינות אחרות ניכר כי הנתח של הפציעות שנבעו מאלימות אינו גבוה בישראל ביחס לנתונים שנאספו במחקר שבדק את הנושא במדינות שונות, שם נתח הפציעות שהתרחשו בעקבות אלימות נע בין 3.5 אחוזים ל-15 אחוז. בנים נפצעים הרבה יותר מבנות, 73.1 אחוז לעומת 26.9 אחוז".

עוד נמסר כי "פציעת ראש הינה הפציעה השכיחה ביותר 47% מהמקרים, אחרי פציעות בידיים 26.7% ולאחר מכן פציעות רגליים 19.7%. ככל שהילדים קטנים יותר כך פגיעות הראש שכיחות יותר. בקרב ילדי גן, 80% מהפציעות הינן פציעות ראש וקרב תלמידי תיכון רק 31.9%".

"אם מנתחים את הפציעות לפי תקופות בשנה אזי שהחודשים המועדים ביותר הם החודשים שבהם אין חופשים וחגים: נובמבר, ינואר ופברואר עם ממוצע של למעלה מ-10 מקרים ליום", מציינים במכללת הדסה ומדגישים כי "נתון זה אינו מתייחס לכמות הכוללת של המקרים אלא לממוצע היומי בימים שיש לימודים. הממצא מעלה שאלות האם הדבר קשור לתשישות מצטברת, כיוון שמדובר כאמור בחודשים שבהם אין חופשים. נתון נוסף שמחזק את החשש מאותה עייפות ותשישות מצטברת היא העובדה שימים רביעי וחמישי הם הימים המועדים ביותר".

ד"ר מיכאל חלמסקי וד"ר אנה חלמסקי מסבירים כי "ישנה חשיבות גבוהה בלמידה של הנתונים הללו, נתוני אמת שנאספו לאורך 6 שנים ויכולים לשמש כבסיס לבחינה של גורמי הסיכון, נקודות התורפה וכמובן הצעה לפתרונות שונים שיצמצמו את מקרי הפציעות במסגרות החינוכיות בישראל".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר