שימוש חד פעמי - אליעזר ברלנד (מימין עם כיוון השעון), ניסים שטרית, אברהם אדרי (צילומים: אוהד צויגנברג, מתוך 'רב הנסתר' באדיבות כאן 11)
אליעזר ברלנד (מימין עם כיוון השעון), ניסים שטרית, אברהם אדרי (צילומים: אוהד צויגנברג, מתוך 'רב הנסתר' באדיבות כאן 11)

התפתחות דרמטית: אליעזר ברלנד נעצר בחשד למעורבות במקרי הרצח וההיעלמות מלפני 30 שנה

ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים' שנקשרה בפרשה, נעצר בתאו בכל ניצן. ברלנד מצטרף כעת לשמונה עצורים נוספים, כולם משתייכים או השתייכו בעבר לקהילה שלו. שאלת המפתח - מידת מעורבותו בפרשה

פורסם בתאריך: 1.11.21 12:26

מקרי הרצח וההיעלמות מלפני 30 שנה – אחרי שלמעלה מעשרה מחסידיו בהווה או בעבר נעצרו ונחקרו בפרשה – הבוקר (ראשון) נעצר לחקירה גם אליעזר ברלנד, ראש קהילת 'שובו בנים' שמרצה בימים אלה מאסר בגין עושק חסידיו.

ברלנד נלקח נעצר בתאו בכלא ניצן והועבר לחקירה בימ"ר ירושלים. בשלב זה הוא העצור השמיני בפרשיות רצח אברהם אדרי בשנת 1990 והיעלמות ניסים שטרית בשנת 1986.


חוקרי היחידה המרכזית ירושלים ינסו לענות בחקירה על שאלת המפתח – מידת מעורבותו של ברלנד בפרשה.

בהתייחס למעצר ברלנד נמסר מהמשטרה: "בלשי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרו לפני זמן קצר לחקירה חשוד נוסף, בשנות ה-80 לחייו, זאת בחשד למעורבותו בתיקי רצח והיעדרות הנחקרים במשטרה מזה למעלה מ-30 שנים. מעצר זה מצטרף למספר מעצרים שבוצעו בשבועיים החולפים במסגרת חקירת אותם תיקים".


ניסים שטרית (צילום: מתוך 'רב הנסתר', באדיבות כאן 11)

ניסים שטרית (צילום: מתוך 'רב הנסתר', באדיבות כאן 11)


אברהם אדרי ז"ל (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)

אברהם אדרי ז"ל (צילום: מתוך "רב הנסתר", באדיבות כאן 11)


כזכור, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", אתמול (ראשון) נעצרו שני חשודים נוספים בפרשה – שניהם השתייכו לקהילת 'שובו בנים' ועזבו אותה לפני כעשור. הם הצטרפו לחמישה עצורים שמעצרם הוארך כבר. על פי פרסומים שונים, אחד מהעצורים חתם עם המשטרה על הסכם עד מדינה.

המעצרים ביומיים האחרונים קשורים, ככל הנראה, לאותה עדות שמסר עד המדינה.

הפרשה התפוצצה בעקבות הסרט 'רב הנסתר' של העיתונאית והיוצרת שני חזיזה, אשר שודר בכאן 11. בסרט הובאו ממצאים רבים שקושרים את משמרת הצניעות של קהילת 'שובו בנים' לאירועים. מאז שודר הסרט, חודשה חקירת המשטרה בנושא ובמשך למעלה משנה הוטל על החקירה צו איסור פרסום גורף, כולל על עצם קיום החקירה.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. אברהם

    מעצר הרב של הכת שובו בנים הגיע הזמן להוציא את הצדק לאור ולדעת האם החשד ברב הזה כנה או סתם מתנפלים עליו! בכלל מעשים מעין אלו בתקופה הזו היו קשורים לארגון קש"ת שפעל בשנים האלו ועשה הרבה מעשים שלא ייעשו (של יהודה משי זהב) לפני שהקים את ארגון זק"א והיה קנאי שעבד עם משמרת הצניעות והעדה החרדית דאז צריך לבדוק טוב טוב לפני שמחליטים להעליל ולהרשיע מאן דהוא.
    בתקווה להבנה

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר