אליהו שור ז"ל, זירת השריפה ברחוב דניאל במוסררה (צילומים: באדיבות המשפחה, כבאות והצלה לישראל)
אליהו שור ז"ל, זירת השריפה ברחוב דניאל במוסררה (צילומים: באדיבות המשפחה, כבאות והצלה לישראל)

הטרגדיה במוסררה: נפתח קמפיין גיוס תרומות למשפחתו של אליהו שור בן ה-12, שנספה בשריפה

שעות ספורות לאחר האסון הקשה, שבו נספה אליהו שור ז"ל לעיני משפחתו, החלה התגייסות למען הוריו ואחותו, שאיבדו את היקר להם מכל וגם את כל רכושם

פורסם בתאריך: 2.2.22 15:45

"הילד שלי לכוד באש למעלה – תצילו אותו בבקשה" – כך צעקה בליל שלישי האחרון חנה שור, אמו של אליהו שור בן ה-11.5, שנספה במהלך שריפה בדירתם במוסררה. השכנים ברחוב דניאל שמעו את זעקותיה של האם והזעיקו במהירות את כוחות הכיבוי וההצלה, אולם זה היה כבר מאוחר מדי. בזמן שהכבאים ניסו לחלץ את אליהו ז"ל, קיבלו אמו, אביו ואחות טיפול, לאחר ששאפו עשן.

דקות אחר כך הם כבר קיבלו את הבשורה הקשה מכל – היקר להם מכל, בנם אליהו, נהרג בשריפה, והוא בן 11.5 בלבד.

שעות ספורות לאחר מכן, בצהריי יום רביעי, כבר החלה התגייסות רבתי למען משפחת שור, שאיבדה לא רק את היקר להם – את בנם אליהו ז"ל – אלא גם את כל רכושם, כהשריפה שפרצה בדירתם גרמה לנזק כבד לכל רכושם.


אליהו שור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אליהו שור ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)


בקמפיין גיוס התרומות, שנפתח על ידי ועד הרבנים לענייני צדקה, נכתב: "הם רק רצו לחזור הביתה, לנסות להתייחד עם הזיכרון, להרגיש את הנשימות האחרונות של אליהו, אבל אין להם לאן. בכיבוי האש מסרו כי "נזק כבד נגרם לרכוש". אנחנו חייבים להיות שם אתם, עכשיו! מבעד לעשן ולאבל… ולחבק אותם בשעה הקשה הזאת!"

בהמשך נכתב: "משפחת שור, אתם לא לבד בצער, עם ישראל יחד אתכם , מחזיקים לכם אצבעות עד לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן".

לתרומות לחצו כאן.

***

כאמור, האירוע הקשה התרחש בשלישי (1.2.2022) בלילה, מעט אחרי השעה 23:00. לזירה הוזעקו כוחות רבים, ביניהם כאמור משטרת ירושלים וכבאות והצלה, אשר החלו לחקור את נסיבות פרוץ השריפה. מהחקירה הראשונית נראה כי השריפה פרצה בעקבות תנור חימום שהתלקח.

"כוחות הכיבוי מצאו שריפה מפותחת בדירה בבניין", נמסר מכבאות והצלה ירושלים. "בדירה היה אזרח לכוד. צוותי הכיבוי חילצו את לכוד ומסרו אותו לגורמי רפואה שפעלו במקום. אלה נאלצו לקבוע את מותו. באירוע הקשה אדם אחד איבד את חייו ונזק כבד נגרם לרכוש".

בשל הטרגדיה הקשה, לזירת האירוע הוזעקו גם מתנדבי זק"א ירושלים. משה חמד מתנדב זק״א: "כשהגענו למקום היתה המולה רבה, צוותים רבים של לוחמי האש פעלו בזירה ונלחמו בלהבות, לצערי, מתוך הדירה הבוערת חולץ ילד צעיר כבן 12 ללא סימני חיים עם כוויות קשות, פראמדיק מד״א במקום אישר את מותו. מתנדבי זק״א ירושלים טיפלו בכבוד המת".

ממשטרת ירושלים נמסר: כוחות המשטרה שהגיעו למקום פעלו לסגירת זירה ובמהלך פעולות הכיבוי במקום, חולץ ילד כבן 12 שהועבר לטיפול גורמי הרפואה בזירה והם נאלצו לקבוע את מותו. חוקרי משטרת מחוז ירושלים ומעבדת הזיהוי הפלילי החלו בחקירת המקרה".

 

 

מותו של אליהו ז"ל נקבעף כאמור, בזירה. פראמדיק מד"א אורן בריל סיפר: "כשהגענו לרחוב ראינו את האש והעשן עולים מדירה בקומה האחרונה של בניין המגורים. לאחר שפעולות הכיבוי הסתיימו נכנסו לדירה וראינו את הנער שהיה מחוסר הכרה. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

אלי במברגר חובש איחוד הצלה: "למרבה הצער צוותי הכיבוי איתרו בדירה ילד כבן 12 ללא רוח חיים".

רמי דוויב חובש נוסף של איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע מצער וכואב – עקב אופי האירוע הגיעו למקום גם צוותי חוסן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה לסייע לבני המשפחה".

חובש איחוד הצלה מיכאל גרוסקוט: "מדובר באירוע קשה וכואב. למרבה הצער צוותי הכיבוי איתרו בדירה ילד כבן 12 ללא רוח חיים. כמו כן, רופאים העניקו סיוע לגבר ואישה שסבלו משאיפת עשן. עקב אופי האירוע הקשה, הגיעו למקום צוותי חוסן – היחידה לעזרה נפשית של איחוד הצלה, לסייע לבני המשפחה".


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר