נגה וד״ר ניר הירשהורן (צילום: דוברות הדסה)
נגה וד״ר ניר הירשהורן (צילום: דוברות הדסה)

הדסה: המפגש המרגש בין הנערה למנתח שהציל את חייה לפני 12 שנים

מפגש לא רגיל התרחש השבוע בהדסה עין כרם, כשנגה בת ה-12 הופיעה בחדר הרופא של ד״ר ניר הירשהורן, מי שהציל את חייה כשהייתה בת תשעה חודשים

פורסם בתאריך: 13.3.22 15:05

מפגש מרגש התרחש השבוע במרכז הרפואי הדסה עין כרם, כשנגה הופיעה בחדר הרופא של ד״ר ניר הירשהורן, מומחה אף אוזן גרון ומנתח ראש צוואר בכיר במרכז הרפואי הדסה. הנערה החייכנית סיפרה לו שאותה הוא הציל לפני כמעט 12 שנים. ״באתי להכיר את הרופא שההורים שלי תמיד מספרים עליו, הרופא שהציל אותי״.


הוריה הנרגשים, ליוו את הבת החוגגת בת מצווה בימים אלה. "ביום חורפי במיוחד, הופננו לבית החולים הדסה הר-הצופים עם בתנו נגה, כשהייתה אז בת 9 חודשים", סיפרה נעמה אמא של נגה.

״מאחורי האוזן של נגה הופיע בלט חשוד, גולה שהסבה את תשומת לבנו. נגה הייתה תינוקת ערנית, שמחה, תקשורתית ומתוקה ולא הבנו שמשהו ממש לא טוב קורה מתחת לפני השטח. קיבלנו מהרופאים הכנה לשני התרחישים, אופטימי (אלרגיה) ופסימי יותר. אחרי התייעצויות ארוכות ומעמיקות בקרב הרופאים, הסיפור של נגה הגיע לידיו של המלאך שלנו, ד"ר ניר הירשהורן, רופא אף אוזן גרון ומנתח ראש צוואר בכיר שקרא לנו להגיע לבית החולים הדסה עין כרם. ברור שחששנו מן הנורא מכל. הדחיפות הייתה גדולה, והגענו לד"ר הירשהורן לקראת הערב. ידענו שהוא אחרי יום עמוס בעבודה, אך הרגשנו שהוא כל כולו שם בשבילנו. העניק לנו את התחושה כאילו שהיינו היחידים. לכל השאלות שהיו לנו – והיו בהחלט, גם על דברים שאינם קשורים לרפואה אלא לבירוקרטיה, הוא ענה בהבנה, היה שם עם כל הסבלנות, נתן לנו זמן להסברים ותשובות לאינסוף השאלות והחששות שהיו לנו, והכל בנועם ובחיוך. לאחר שביצע בדיקות ועוד בדיקות, עוד באותו הלילה נגה עברה ניתוח חירום שהוא ביצע, יחד עם ד"ר אופיר אילן".


נגה, הוריה וד״ר ניר הירשהורן (צילום: דוברות הדסה)

נגה, הוריה וד״ר ניר הירשהורן (צילום: דוברות הדסה)


ד״ר הירשהורן בעצמו לא הסתיר את ההתרגשות למראה הנערה הצעירה שבה טיפל. "נגה הגיעה אלינו כשהייתה ממש תינוקת, עם סיבוך זיהומי משמעותי של דלקת אוזניים המכונה מסטואידיטיס", מספר ד"ר הירשהורן, "בזיהום מעורבת העצם הבונה את המסגרת של האוזן, אשר מהווה באותו אופן את רצפת הגולגולת עליה נמצאת רקמת המוח. הסיבוך היה כפול, בנוסף למסטואידיטיס נגה הגיעה עם סיבוך והופעת אבצס שסיכן את חייה. בזכות זיהוי מהיר של הבעיה והניתוח עוד באותו הלילה, לשמחתנו נגה עברה הכל בשלום".

עוד הודגש כי גילוי הבעיה בשלב זה הינו חשוב, משום שטיפול מיידי מונע סיבוכים כמו זיהומים משניים בעצמות נוספות באזור, אבצס תוך-מוחי, דלקת קרום המוח ועוד. "נגה גדלה לתפארת, וכמובן כבר הכירה את הסיפור, שמבחינתנו הוא נס גדול ומרגש אותו בכל פעם שעולים הזיכרונות", סיפרה האם בחיוך. "בקרוב נגה חוגגת בת-מצווה, שנה משמעותית של התבגרות, המלווה בערכים של לקיחת אחריות ובנוסף גם הכרת הטוב. תודה לאל, יש על מה להודות. אחרי האירוע הזה חזרנו מהר אל מרוץ החיים וככל שהשנים עוברות אנחנו יותר ויותר מעריכים את הנס שהיה לנו ונעשה בעזרת אנשים טובים".

סגירת המעגל של נגה, שפגשה לראשונה ד"ר ניר הירשהורן, הרופא שהכיר אותה לראשונה כשהייתה בת 9 חודשים בלבד, הייתה הרבה מעבר למצופה. הרופא שהציל את חייה כשהייתה תינוקת – שוב פינה מזמנו, בדיוק כמו לפני כמעט 12 שנים, וערך לה סיור מיוחד ומרגש יחד עם הורים מחדר הניתוח ועד למחלקת הילדים בה שהתה אז, במשך שבועיים מלאים.

"זה היה רגע עוצמתי בשבילנו״, סיכמו הוריה של נגה. "מאוד התרגשנו שד"ר הירשהורן פגש בנו במיוחד על מנת לראות את נגה שוב, ואיפשר לנו להכיר לה את האיש הנפלא עליו היא תמיד שומעת, מגיל צעיר. אנחנו מודים מכל הלב לכל אנשי הצוות שהיו שם בשבילנו בדיוק כשהיינו צריכים, סגרנו מעגל לאחר 12 שנים״.


העסקה שחלמתם עליה מחכה כאן. היכנסו לזירת הנדל"ן של ירושלים


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. הדסה כהן

    מרגש, כיף לראות ולשמוע דברים שמאירים ומחממים את הלב, יישר כח לדר' ומזל טוב לנוגה.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר