תיאטרון החאן (צילום: אורית הראל, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)
תיאטרון החאן (צילום: אורית הראל, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons)

לקראת השבתה? שחקני תיאטרון החאן הכריזו על סכסוך עבודה

השחקנים והשחקניות, באמצעות ארגון שח"ם, מבקשים עדכון טבלת השכר, הגדלת התשלום עבור חזרות ותיקון נוסחת החישוב לקרן הפנסיה. לטענת שח"ם, "ניכר כי אין נכונות מצד הנהלת החאן לעשות צעדים משמעותיים לגישור". החאן בתגובה: "נמשיך לנהל דיאלוג רציף ופורה שבתקווה יבשיל בקרוב"

פורסם בתאריך: 17.5.22 20:28

לקראת השבתה של תיאטרון החאן? ארגון השחקנים והשחקניות בישראל (שח"ם) הכריז על סכסוך עבודה מול תיאטרון החאן הירושלמי.הסכסוך הוכרז בשל רצון השחקנים, באמצעות שח"ם, לפתוח את ההסכם הקיבוצי, שעודכן לפני כחמש שנים, ולשפר את תנאי ההעסקה, זאת בשל העלייה ביוקר המחייה. עיקרי הדרישות של השחקנים והשחקניות: עדכון טבלת השכר, העלאת התשלום בעבור חזרות ותיקון נוסחת החישוב להפרשה לפנסיה.


 הצטרפו לקבוצת הוואטסאפ – "כל העיר בזמן אמת"

 "כל העיר" ירושלים בפייסבוק 

 "כל העיר" ירושלים – גם באינסטגרם

 המייל האדום של "כל העיר" [email protected]


"השחקניות והשחקנים, לב ליבו של התיאטרון, מגויסים למהלך ועומדים בדרישתם לשיפור התנאים", אומרים בשח"ם וטוענים כי "לאחר מספר שיחות מול הנהלת התיאטרון, המשא ומתן נתקל במבוי סתום וניכר כי אין נכונות מצד ההנהלה לעשות צעדים משמעותיים לגישור על הפערים שנוצרו. בשל כך, הארגון כאמור החליט להכריז על סכסוך עבודה. בתום שבועיים מהכרזת הסכסוך צפויים צעדים ארגוניים".

ריקי בליך יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות בישראל: "שחקני תיאטרון החאן מבקשים דרישות צנועות, אפילו צנועות מידי ועדיין ההנהלה לא מוכנה לקבל אותם, העלאה של 2 אחוזים בשכר והפרשה מלאה של הפנסיה, לא רק הפרשה משכר הבסיס, אלא מהשכר המלא, כולל השכר שמקבלים על ההצגות עצמן. צריכים להבין, תיאטרון החאן ייחודי בכך שיש לו להקה קבועה של 15 שחקניות ושחקנים שעוסקים רק בחזרות והצגות בתיאטרון החאן עצמו. שחקן בתל אביב למשל יכול לעבוד בתיאטרון ויכול גם לעבוד בטלוויזיה ובסרטים, השחקנים של החאן מסתמכים רק על השכר שהם מקבלים מהתיאטרון וזהו, מהסכומים האלו אי אפשר לחיות בכבוד. תיאטרון החאן מתוקצב יפה מאוד על ידי המדינה, כעשרה מיליון שקלים בשנה, תיאטרון לא גדול, אבל שמתוקצב כמו הקאמרי בתל אביב למשל, כשתיאטרון באר שבע מקבל רק שישה מליון שקלים, כך שתקציב הוא לא הבעיה".

מנכ"ל שח"ם אבי בן הלל: "אנחנו מצפים מהנהלת תיאטרון החאן, אשר נתמך כספית בהיקפים גדולים יחסית לתאטראות אחרים, להגיע להסכמות על תנאי ההעסקה של השחקנים והשחקניות שלו, שהם ליבת התיאטרון. לאור ההצעות המאכזבות שהועברו אלינו מהתיאטרון במסגרת השיחות שהתנהלו, לא נותר לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה. כולנו תקווה שתמצא הדרך לפתרון הסוגיה בהידברות".

 

 

מתיאטרון החאן נמסר בתגובה: "שחקני התיאטרון ועובדיו הם הנכס המרכזי של תיאטרון החאן ושותפים לדרך ארוכה, בה התיאטרון הגיע להישגים מקצועיים רבים. הנהלת התיאטרון מחוייבת מחד לתפקודו הרציף ולחוסנו הכלכלי של התיאטרון, שהינו אחד מסמלי העיר ירושלים, ומאידך רואה בשחקני התיאטרון ועובדיו חלק ממשפחת החאן ותמשיך לנהל דיאלוג רציף ופורה שבתקווה יבשיל בקרוב, וזאת לטובת חובבי התרבות ומבקרי התאטרון בירושלים".


מחפשים דירת גן בירושלים? היכנסו ללוח הנדל"ן של "כל העיר"


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר