קרית הממשלה (צילום: אמיל סלמן)
קרית הממשלה (צילום: אמיל סלמן)

מתוך 140 יחידות ממשלה, רק תשע עברו לירושלים

בדיון ועדת הפנים עלה כי רק 37 יחידות ממשלתיות נמצאות ב"תהליך מעבר". השר אלקין: "פשוט מתעלמים מהחלטת הממשלה"

פורסם בתאריך: 26.7.17 15:19

משרדי הממשלה והיחידות הארציות יעברו כולם לירושלים? לא כל כך מהר, כך מתברר. למרות החלטת ממשלה, שקבעה כי כל היחידות הארציות יעברו לפעול מעיר הבירה עד 2019, רק תשע יחידות ביצעו את המעבר בפועל, עד כה, מתוך 140 יחידות בסך הכול. כך דיווח היום (רביעי) השר לענייני ירושלים, זאב אלקין, לוועדת הפנים בראשות ח"כ דודי אמסלם.

השר ציין עוד כי 37 יחידות נמצאות בשלב המוגדר כ"תהליך מעבר", ומתוכן רק תשע ישלימו את המעבר עד התאריך שנקבע. 28 הנותרות ישלימו את המעבר לאחר תאריך היעד, והאחרונה שבהן רק ב-2025. עוד ציין השר כי 40 יחידות פנו לוועדת חריגים וקיבלו פטור מהמעבר, ואילו 20 יחידות שביקשו פטור – סורבו.

"מזעזע בעיניי ש-41 יחידות בכלל לא פנו לוועדת החריגים ואין אצלן שום תהליך של מעבר", אומר השר אלקין. "פשוט מתעלמים מהחלטת הממשלה. מנגנוני האכיפה שההמשלה קבעה מוגבלים. היעיל מביניהם הוא מצד הדיור הממשלתי – יחידה שצריכה לעבור לירושלים לא מאריכים לה חוזה שכירות מחוץ לעיר, ולא מבצעים שיפוצים".

 

ישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

ישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

 

ראש העיר ניר ברקת, אמר בתגובה לדברים: "כולנו צריכים להתבייש, כי לאנשים לא אִכפת. הנוחות גוברת על החשיבות. ירושלים מתועדפת על פי חוק. מדובר ביותר מרבע מיליון מ"ר שלא נמצאים בירושלים. למה המרכז לחדשנות יושב באיירפורט סיטי? רשות המים, רשות המיסים, יחידת החקירות, משטרת התנועה בבית דגן… לרשות להגבלים עסקיים יש 20 אלף מ"ר בתל אביב. איפה ההיגיון? יש היגיון עסקי לרכז את כל יחידות הממשלה במקום אחד, וסביב היחידות האלה יצמח מעגל שני של נותני שירותים שיזדקקו לעוד רבע מיליון מ"ר. מדובר בעשרות אלפי איש. פשוט מביש שכל זה לא מתבצע".

ערן הראל, מנהל מִנהל הדיור הממשלתי אמר בוועדה: "אני לוקח את החלטת הממשלה מאוד ברצינות. אנו עושים כל מה שאנו יכולים אבל אם היחידה תחליט שהיא לא עוברת, אז אני אבזבז כספי ציבור על שכירות כפולה". לשאלת יו"ר הוועדה אמסלם, מה ניתן לעשות במקרה שבו מנַהל יחידה מחליט שלא לעבור, השיב הראל: "אני מחייב אותו בשכר דירה כפול, ובכל פעם שהוא מגיע אליי עם בקשה, אני מודיע לו שהכול מוקפא עד שהוא עובר. זה הכלי היחיד שיש לי".

 

ישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

ישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

 

גם הזווית של העובדים נשמעה בדיון, מפי דורון קרני, נציג הסתדרות עובדי המדינה: "אנו בעד חיזוק ירושלים ומקיימים את כל החלטות הממשלה. זה מאוד מורכב. היחידות בתל אביב נמצאות שם לא שנה ולא שנתיים. עד היום העובדים די נכוו במעברים. בנתיב, שעברה לפני ארבע שנים, יש עובדים שלא רואים אור יום".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם סיכם: "ירושלים זקוקה להכנסות ואנו חייבים לסייע לה לעמוד על הרגליים. מרכז העסקים החדש שנבנה בימים אלו יושב במקום נכון. לכל החלטה צריך לו"ז ובקרת ביצוע, ויש מִנהל עם סמכות ואחריות. יש כאן כשל ניהולי ולכן אף מנהל לא מתחיל להניע מהלך. אם תהיה סנקציה אישית מולו, הדברים יזוזו. אסתייע בעיריית ירושלים ויחד ננסח הצעת חוק ברוח זו, כולל סנקציות אישיות. זה לא יעבור ב'פוצי מוצי'".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר