נתיב פלוס (צילום ארכיון: דוברות משרד התחבורה)
נתיב פלוס (צילום ארכיון: דוברות משרד התחבורה)

נתיב פלוס בדרך לירושלים: ההחלטה שתפגע בנוסעי התחבורה הציבורית בדרך לעיר

כחודש בלבד אחרי שנכנסה לתפקיד, שרת התחבורה מירי רגב החליטה לשנות את נר"ת כביש 1 - החל מיום ראשון הקרוב, 5.2.23, הנסיעה בו תותר לשני נוסעים ברכב במקום שלושה ומעלה כפי שקיים היום

פורסם בתאריך: 30.1.23 08:01

בעקבות החלטת השרה רגב: הנסיעה בנת״צ בכביש 1 לירושלים תותר לנהג + נוסע (2 ומעלה) במקום 3 ומעלה כפי שקיים היום.

טוב לנהגים – רע לנוסעי התחבורה הציבורית: שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב החליטה כי ב'נתיב פלוס' בדרך לירושלים תתאפשר הנסיעה לנהג ונוסע במקום שלושה נוסעים ומעלה – כפי שהיה נהוג מאז פתיחתו של הנתיב בתחילת דצמבר האחרון.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירת 3 חדרים במרכז העיר? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


החלטת השרה רגב תיכנס לתוקפה ביום ראשון הקרוב, 5.2.2023, אז הנסיעה בנר"ת (נתיב רב תפוסה) בכביש 1 תותר לנהג ולנוסע במקום לנהג ושני נוסעים כפי שהיה הנהוג עוד כה.

במשרד התחבורה מסבירים כי ההחלטה התקבלה לאחר שהצוות המקצועי הציג בפני השרה רגב עבודת מטה מקיפה בהמשך לבקשתה, אשר בחנה את תפוסתו של הנתיב בכביש 1 לירושלים, בקטע שבין מחלף דניאל למחלף הראל והשפעותיו על התנועה בכלל הנתיבים.

מהנתונים עולה כי בנתיב הקיים נוסעים היום בשעות הפעילות של "נתיב פלוס" כ-130 אוטובוסים בשעה ועוד כ-300 כלי רכב פרטיים (3+). "ניתוח נתונים מקצועי שנעשה במשרד קבע כי ניתן למקסם את קיבולת הנתיב, בזכות הפיכתו לנתיב 2+, שיאפשר להוסיף עוד כ-500 כלי רכב בשעה", מציינים במשרד התחבורה.

זאת ועוד – משרד התחבורה צפוי בימים הקרובים להרחיב את ההסברה לנהגים אודות שעות הפעילות של "נתיב פלוס" ולהדגיש כי הנתיב מותר לשימוש כלל משתמשי הדרך מהשעה 09:30 בבוקר ועד 06:30 בבוקר למחרת. במשרד התחבורה מציינים כי מבדיקה שערכו "התברר כי רוב הנהגים לא היו מודעים כי הנתיב פתוח לכלל הנוסעים בדרך לאחר השעה 9:30 בבוקר, דבר שגרם לעומסים מיותרים בכביש".

בתוך כך, במשרד התחבורה אומרים כי "השרה רגב הנחתה את הצוותים המקצועיים במשרד התחבורה להמשיך ולבחון את התועלת התחבורתית בנתיבי התחבורה הציבורית והשיתופית ברחבי הארץ, ולתגבר את התחבורה הציבורית הנוסעת בנתיבים אלה".

החלטתה של השרה רגב, כמעט מיותר לציין, מתקבלת ברגשות מעורבים. מצד אחד – אין בכלל ספק שהשינוי ישפיע לטובה על נהגי הרכבים הפרטיים, אך מצד שני – הוא ייפגע בנוסעי התחבורה הציבורית. כך למשל, כפי שפורסם ב"כל העיר", מנתוני חברת WAZE אשר בדקה את הנסועה ב'נתיב פלוס' בדרך לירושלים בימים שלאחר פתיחתו התברר כי זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית והשיתופית התקצר ב-25 אחוז לעומת התקופה שקדמה לפתיחת הנר"ת. מנגד, על פי נתוני WAZE נרשמו עומסים כבדים יותר מהרגיל בכביש וזמן הנסיעה הממוצע בין מחלף ענבה למחלף שורש עלה בכ-20 דקות לרכב הפרטי.

 

 

כאמור, נר"ת כביש 1 נפתח בתחילת חודש דצמבר 2022, והיה חלק ניכר מהעשייה של שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי, שנתנה עדיפות ברורה וחד משמעית לנוסעי התחבורה הציבורית והשיתופית. אורכו של נר"ת 1 הוא 26 ק"מ – הוא מתחיל ממחלף דניאל (היציאה מכביש 6 בסמוך למחלף בן שמן) ומסתיים אחרי מחלף חמד.

כפי שפורסם, כמעט מהיום הראשון שלה בתפקיד השרה רגב הצהירה כי יהיו שינויים בנושא וכי כלל לא בטוח שנתיבי הרב תפוסה ונתיבי התחבורה הציבורית יעילים. בכניסתה לתפקיד היא אמרה כי לא ייתכן כי אנשים יעמדו בפקקים בזמן שנתיבי התחבורה הציבורית ריקים – אמירה שהובילה לביקורת רבה כנגד השרה.

כך או כך, החל מיום ראשון הקרוב, כאמור, בנתיב פלוס בכביש 1, אשר פעיל רק בשעות הבוקר (6:30 עד 9:30, וביום שישי בין השעות 17:00-12:00) תותר הנסיעה לרכבים עם 2 נוסעים במקום 3 נוסעים כפי שהיה עד כה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כמה חבל

    כמעט כולם נוסעים כבר היום בנתיב. יהפוך להיות הנתיב הכי עמוס מבין השלושה 🙁

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר