כביש המנהרות החדש (צילום: שי שחר)
כביש המנהרות החדש (צילום: שי שחר)

הקלה על הפקקים בכביש המנהרות? נפתחה לתנועה המנהרה החדשה במקטע הדרומי

הכביש, המשמש כשער הכניסה הדרומית לירושלים והמהווה עורק תחבורה מרכזי בו עוברים מידי יום מאות אלפי כלי רכב, צפוי להביא להקלה ניכרת בעומסי התנועה. במסגרת העבודות, הוכפלו המנהרות הקיימות במנהרות חדשות ונבנה גשר חדש במקביל לגשר הקיים. אורכו של הפרויקט כ-6 קילומטרים

פורסם בתאריך: 15.3.23 21:12

כביש 60 או בשמו "כביש המנהרות", עבר מהפכה תשתיתית במסגרת אחד מפרויקטי הדגל של "חברת מוריה", האמונה על ניהול וביצוע הפרויקט עבור משרד התחבורה ועיריית ירושלים. הכביש, המשמש כשער הכניסה הדרומית לירושלים והמהווה עורק תחבורה מרכזי בו עוברים מידי יום מאות אלפי כלי רכב, היה בנוי עד לפני כשנתיים משתי מנהרות צרות וגשר אחד עם נתיבי נסיעה חד-סטריים וללא שוליים, ללא מערכות טכנולוגיות ועם תשתיות ישנות. פרויקט הכפלת כביש המנהרות נפרס מצומת רוזמרין שבשכונת גילה ועד לצומת חוסאן שבגוש עציון. אורך כלל הפרויקט הינו כ-6 קילומטרים.


לעדכונים אחר כל הידיעות הכי חמות>>

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "כל העיר" באייפון


מחפשים דירה בהר חומה? היכנסו ללוח הנדל"ן של ירושלים


במסגרת העבודות, הוכפלו המנהרות הקיימות במנהרות חדשות ונבנה גשר חדש במקביל לגשר הקיים. במתכונת הסופית, תהיינה שתי מנהרות ארוכות של כ-900 מ' במקטע הדרומי (לכיוון ירושלים) ושתי מנהרות קצרות באורך של כ-300 מ' במקטע הצפוני (לכיוון גוש עציון) עם שני נתיבי נסיעה דו מסלוליים. בין המנהרות ישנם שני גשרים באורך של כ-360 מטר, עם שני נתיבים דו-מסלוליים.

 

 

"המנהרות הישנות והגשר הקיים ישודרגו במערכות חדשות ומתקדמות, טכנולוגיות וחדשניות שיאפשרו נסיעה בטוחה יותר", מוסרים במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים.

"ייחודו של פרויקט 'הכפלת המנהרות' טמון בכך שלראשונה בישראל, הכביש יכלול נתיב תחבורה ציבורית מתחלף באורך של כ- 5 קילומטרים", מציינים במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים. "בשעות העומס בבקרים – נתיב התחבורה הציבורית – בכיוון הכניסה לעיר יהיה פתוח מגוש עציון לירושלים, ובשעות העומס בצהריים – הנתיב (נת"צ) יהיה פתוח מירושלים לכיוון גוש עציון והסביבה. נת"צ חדשני זה יאפשר לתחבורה הציבורית כניסה ויציאה קלה ומהירה מהעיר. עם פתיחתו, התנועה תוסט למעשה למנהרה הדרומית החדשה, והמנהרה הישנה תיסגר לעבודות שיקום והתקנת מערכות כאמור".

"לפני כארבעה חודשים, נפתח לתנועה כלל המקטע הצפוני המחודש, כך שכיום ניתן כבר לנסוע במנהרה החדשה ובמנהרה הישנה המשודרגת, דבר שהוביל וסייע בהפחתת העומס והפקקים באזור", עוד מציינים במשרד התחבורה ובעיריית ירושלים.

יש לציין כי חברת מוריה קיבלה פרס אודות פרויקט מרשים זה, אשר הוכתר כפרויקט המצטיין בישראל בתחום תשתיות התחבורה בשנת 2021.


כביש המנהרות החדש (צילום: שי שחר)

כביש המנהרות החדש (צילום: שי שחר)


שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל במיל' מירי רגב: "אני שמחה כי לראשונה בישראל הכביש יכלול נתיב תחבורה ציבורית מתחלף, דבר שיאפשר לתחבורה הציבורית כניסה ויציאה קלה ומהירה מהעיר, יקצר משמעותית את זמן הנסיעה, יוריד משמעותית את הפקקים ויעודד את הציבור להעדיף את השימוש בתחב"צ. זו בשורה ענקית לנוסעים בכביש 60 (כביש המנהרות), זהו כביש המשמש כשער הכניסה הדרומית לירושלים והמהווה עורק תחבורה מרכזי בו עוברים מדי יום מאות אלפי כלי רכב".

ראש העיר משה ליאון: "פרויקט הכפלת כביש המנהרות מביא להקלה ניכרת בעומסי התנועה, מגביר את רמת הבטיחות ומאפשר זרימה קלה ונוחה יותר של התנועה. הפרויקט מגדיל את הנגישות לירושלים וממנה ומעניק עדיפות לתחבורה הציבורית. זהו עוד שלב בדרך להוציא את ירושלים מהפקקים".

מנכ"ל מוריה, גלעד בר-אדון: "חברת מוריה גאה להוביל את פרויקט כביש 'הכפלת המנהרות', פרויקט מרכזי, חשוב ומורכב הנדסית, אשר צפוי להביא לשיפור ניכר באיכות ובטיחות הנסיעה של התושבים והנוסעים דרך הכניסה הדרומית לבירה. הפתיחה לתנועה של המנהרה הדרומית החדשה, מספר חודשים בלבד לאחר פתיחת המקטע הצפוני כולו – מהווה נדבך נוסף בדרך לסיום הפרויקט מוקדם מהצפוי, לטובת ציבור הנוסעים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר