אוטובוס בירושלים (צילום: סופרבוס)
תחבורה ציבורית בירושלים (צילום: דוברות סופרבוס)

כאילו חסרות צרות: נהגי התחבורה הציבורית מכריזים שוב על סכסוך עבודה

עובדי חברת סופרבוס בירושלים טוענים כי ההנהלה מכשילה את המשא ומתן להסכם הקיבוצי ומסרבת לעדכן את שכרם בתהאם לתקצוב שניתן ממשרד התחבורה. עוד הם טוענים כי פוגעים בעובדים דרך סידורי העבודה. סופרבוס בתגובה: "קוראים לארגון העובדים לגלות אחריות ולחזור לשולחן המו"מ"

פורסם בתאריך: 21.11.23 18:42

שוב סכסוך עבודה בחברת סופרבוס: עובדי סופרבוס, שמפעילה בירושלים קווים עירוניים רבים, טוענים כי הנהלת החברה מכשילה במכוון את המשא ומתן להסכם קיבוצי ומוסיפים כי היא פוגעת בהם דרך סידורי העבודה וכי היא מסרבת לעדכן את שכרם בהתאם לתקצוב שניתן ממשרד התחבורה.

בעקבות הטענות הללו – ועד העובדים, המאוגד בארגון כוח לעובדים, הכריז על סכסוך עבודה.

איגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים אומרים: "מביש לגלות כי בחסות המלחמה מנסה חברת סופרבוס ללחוץ על העובדים לוותר על תנאים שקיימים במרבית הענף, ואף מגדילה לעשות ושומרת אצלה תקציב שקיבלה ממשרד התחבורה ומיועד לשכר העובדים".

הארון שובש, יו"ר ועד העובדים בסופרבוס מוסיף: "על הנהגים מופעל לחץ בלתי סביר לקבל כל משימה, גם אם הדבר פוגע בטיפולים רפואיים, הסדרי ראייה משפחתיים וכו'. נהגים יודעים שאם הם נאלצים לצאת למחלה – הם ייענשו בשעות. אווירת האיומים הזו חמורה במיוחד בעת מלחמה. מדוע נהגים שחלו צריכים להיענש? המהלך החמור הזה נוגד את ההסכם הקיבוצי שנחתם ב-2018 והגיע הזמן לשים לזה סוף".

הטענה המרכזית, כאמור, היא סירובה של סופרבוס לעדכן את שכר הנהגים והעובדים בהתאם להנחיות משרד התחבורה מאז יוני 2023.

 

 

איתי כהן, ראש ענף תחבורה בכוח לעובדים, מוסר: "נהגי סופרבוס התגייסו לכל משימה אליה נדרשו בכדי לאפשר שגרה לנוסעים בימי המלחמה. רבים מהם חשופים לאלימות פיזית ומילולית בוטה, ונרשמה של 25 אחוזים במספר אירועי האלימות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה מצידה רואה במלחמה הזדמנות לפגיעה בעובדיה ומנסה לאלץ אותם לוויתורים כואבים שיפגעו בבהם עוד זמן רב. את השלכות הפגיעה הזו בנהגים בתקופת משבר ראינו כבר בקורונה – ללא עדכון תנאי הנהגים וגילוי אדישות לאלימות כלפיהם יגדל המחסור הקיים בנהגים. איגוד ועדי התחבורה מנהל מו"מ על הסכם קיבוצי חדש בחברה בתשעת החודשים האחרונים. האיגוד קורא להנהלה להתעשת ולהתקדם במו"מ לשיפור שכר העובדים ובה בעת כיבוד ההסכמים הקיימים".

מחברת סופרבוס נמסר בתגובה: "סופרבוס מנהלת משא ומתן עם עובדי החברה מזה מספר חודשים, וזאת לאחר העלאה משמעותית בשכרם במהלך השנה האחרונה. גם בתקופת המלחמה המשיכה החברה במשא ומתן לטובת העובדים, וחבל שארגון כוח לעובדים בחר שוב לנהל אותו דרך התקשורת ולהכריז על סכסוך עבודה. מוזר ותמוה שארגון כוח לעובדים הוא ארגון העובדים היחידי שבחר בימים אלו להכריז על סכסוך עבודה, כאשר יתר ארגוני העובדים האחרים בענף התחבורה הציבורית בחברות אחרות, חתמו בשבועות האחרונים על הסכמים קיבוציים תוך ניהול מו"מ ענייני וקצר, כדי לשפר את התנאים לעובדים באופן מיידי, למרות הקשיים הרבים בהפעלת התח"צ בימים מורכבים כאלה. אנו קוראים לארגון לגלות אחריות ולחזור לשולחן המו"מ לטובת העובדים וציבור הנוסעים.

יצוין, כי כבר היום מעניקה החברה לנהגיה תנאים כספיים הגבוהים בענף וזאת לצד תנאים סוציאליים נרחבים. דווקא בתקופה זו בה המשק הישראלי נמצא במצב חירום וקיימת אי וודאות כלכלית ותעסוקתית , סופרבוס מהווה מקום עבודה איתן ויציב ומבטיחה לעובדיה, יציבות ועבודה קבועה ומתגמלת לשנים ארוכות".

 

תגיות:

תגובות

תגובה אחת
  1. נהג סופרבוס לשעבר .

    כל חברה שלא מכבדת את עובדיה תמיד יחסר לו עובדים ותמיד יהיה לו בעיה כזאת או אחרת מצד העובדים ,וזה מה שקורה בחברה הנל .

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר