זירת הפיגוע, הרב אלימלך וסרמן ז"ל (צילומים: איחוד הצלה, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)
זירת הפיגוע, הרב אלימלך וסרמן ז"ל (צילומים: איחוד הצלה, מפורסם לפי סעיף 27א לחוק זכויות היוצרים)

הפיגוע בכניסה לעיר: הרב אלימלך וסרמן, חנה איפרגן וליביה דיקמן נרצחו בפיגוע. יהי זכרם ברוך

קצת לפני השעה 7:40 פתחו 2 מחבלים, אחים מצור באהר, בירי לעבר השוהים בטרמפיאדה. בפיגוע נרצחו 3 בני אדם - הרב וסרמן ז"ל, בן 73, דיין בבית הדין הרבני באשדוד, חנה איפרגן ז"ל, בשנות ה-60, מרחוב רש"י, וליביה דיקמן, בת 24, מהר נוף. בנוסף נפצעו 16 בני אדם, 3 מהם במצב קשה

פורסם בתאריך: 30.11.23 07:53

הרב אלימלך וסרמן, בן 73, דיין בבית הדין הרבני באשדוד, והגברת חנה איפרגן, בשנות ה-60, מרחוב רש"י בעיר, וליביה דיקמן, בת 24, משכונת הר נוף הם הנרצחים בפיגוע הקטלני הבוקר, חמישי, ביציאה מירושלים – כך הותר לפרסום.

שר הדתות מיכאל מלכיאלי ספד לרב וסרמן ז"ל ואמר: "מהדיינים הוותיקים והחשובים של מערכת בתי הדין בישראל, שירת את עם ישראל שנים רבות במסירות תוך מאור פנים. תנחומיי למשפחתו היקרה שלא ידעו עוד צער". הוא נרצח כשהיה בדרכו לאשדוד. יהי זכרו ברוך.

הגברת איפרגן ז"ל שימשה כמנהלת בית יעקב בנות הדסה בבית שמש. היא נרצחה כשהיתה בדרכה למוסד החינוכי. יהי זכרה ברוך.

ליביה דיקמן ז"ל, בת 24 בסך הכל, התגוררה בשכונת הר נוף. יהיה זכרה ברוך.

***

שוב פיגוע קטלני בירושלים: 3 בני אדם נרצחו ו-11 אחרים נפצעו הבוקר, חמישי, 30.11, בפיגוע ירי קשה בטרמפיאדה ביציאה מהעיר. הפיגוע אירע בסמוך לשעה 7:40, שני מחבלים, אחים בשנות ה-30 לחייהם תושבי שכונת צור באהר שבמזרח ירושלים, הגיעו ברכב כשהם חמושים ליציאה מהעיר ירושלים בסמוך לצומת גבעת שאול. המחבלים ביצעו ירי לעבר אזרחים ששהו בתחנות אוטובוס והסעה, באמצעות נשק מסוג M-16 ואקדח.

תגובה מיידית בירי של 2 חיילי צה״ל שלא היו בתפקיד ואזרח נוסף שכולם היו בסמוך לזירת הפיגוע, הובילה לנטרול שני המחבלים ולחיסולם.
כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד מפקד המחוז ניצב דורון תורג׳מן, הגיעו לזירה בתוך זמן קצר, והחלו במאמץ פינוי נפגעים וטיפול בפצועים, בסריקות, סגירת הזירה והציר לתנועה, זיכויה ע״י חבלני המשטרה, ואיסוף ממצאים ע״י חוקרי הזיהוי הפלילי של מחוז ירושלים.

"בסיום הערכת מצב שהתקיימה", כך נמסר מהמשטרה, "הוחלט על תגבור נוסף של מערכי הבטחון השוטף בעיר, לרבות סיורים, חסמים יזומים ובידוק חשודים. כתוצאה מפיגוע הירי, נפגעו 16 בני אדם. בהמשך נקבע מותם של 3 אזרחים שנרצחו בפיגוע. יתר הנפגעים, בהם 3 נפגעים באורח קשה והיתר בדרגות פציעה שונות (כולל נפגעי חרדה), פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים".

יצוין כי כלי הנשק אשר שימשו את המחבלים לביצוע הפיגוע נתפסו ע״י המשטרה בזירה. בחיפוש שערכו שוטרי מחוז ירושלים ברכב המחבלים, נתפסה גם תחמושת רבה לנשקים.

המחבלים, כאמור, חוסלו במקום על ידי חיילי המילואים והאזרח, אך חקירת הפיגוע תימשך ותתבצע על ידי שירות הביטחון הכללי וימ"ר (יחידה מרכזית) ירושלים.

המחבלים אשר ביצעו את פיגוע הירי הם מוראד נמר, בן 38, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בין השנים 2020-2010 על רקע כוונות לפעילות טרור בהכוונת רצועת עזה; אברהים נמר, אחיו של מוראד, בן 30, תושב מזרח ירושלים, מזוהה חמאס. היה כלוא בשנת 2014 על רקע פעילות טרור.

***עדכון***

מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי מניין הנרצחים בפיגוע הבוקר בירושלים עלה ל-3. בבית החולים שערי צדק נקבע מותה של אישה בשנות ה-60 לחייה. היא מצטרפת לשניים שמותם נקבע קודם לכן – צעירה בת 24 וגבר בן 73.

***עדכון***

נקבע מותו של הפצוע האנוש. בפיגוע הירי הקטלני נרצחו הבוקר 2 ישראלים, צעירה בת 24 וגבר בן 73, ונפצעו 8 בני אדם – בהם במצב קשה, בינוני וקל.

ממ"ז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע לזירת הפיגוע וציין לשבח את חיילי המילואים שזיהו את הפיגוע, חתרו למגע וחיסלו את המחבלים לפני שגרמו למספר נפגעים גדול יותר. "מדובר בפיגוע ירי במהלכו הבוקר בשעה 7:38 מגיע רכב שבו שני מחבלים חמושים באקדח וב-M16, הם פרקו מהרכב והסתערו בירי על הטרמפיאדה", אמר ניצב תורג'מן. "תגובה מהירה של שני חיילים שהיו בטרמפיאדה במקרה הובילה לחיסול המחבלים במהירות רבה".

ראש העיר משה ליאון: "מדובר בפיגוע קשה מאוד שתוכנן מראש ובוצע בליבה של ירושלים. לצערנו שניים נרצחו בפיגוע ושישה נפצעו. אני מוסר את תנחומיי למשפחות ההרוגים ומאחל החלמה מהירה לפצועים. תגובתם המהירה של האזרח והלוחם שהגיעו למקום מנעו אסון גדול בהרבה. הוריתי להמשיך ולתגבר את הנוכחות הביטחונית בעיר במטרה להגביר את תחושת הביטחון בקרב התושבים. עיריית ירושלים תגיש את מלוא הסיוע למשפחות הנספים והפצועים ותסייע להם ככל הנדרש".

***עדכון***

בוקר קשה בירושלים: צעירה בשנות ה-20 לחייה נרצחה בפיגוע הירי בטרמפיאדה ביציאה מירושלים. בפיגוע נפצעו 6 נוספים, בהם 4 במצב קשה והיתר במצב קל עד בינוני.

שני המחבלים, תושבי מזרח ירושלים ככל הנראה, הגיעו לזירת הפיגוע כשהם חמושים ב-M16 ובאקדח. הם חוסלו על ידי חיילי מילואים ואזרח שהיו במקום.

מהמרכז הרפואי שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיעו עד כה 5 פצועים מהפיגוע בכניסה לעיר. 4 במצב קשה
1 במצב קל-בינוני".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה עין כרם פונו 3 נפגעי ירי מהפיגוע בכניסה לירושלים – בן 56, במצב בינוני, בת 22, במצב בינוני ובן 17 במצב קל".

 

 

במשטרת ירושלים מעדכנים: "הבוקר בסביבות השעה 07:40 התקבלו דיווחים על ירי שבוצע בצומת גבעת שאול ביציאה מירושלים. שני מחבלים שהגיעו למקום ברכב כשהם חמושים בכלי נשק, ביצעו ירי לעבר אזרחים בתחנת האוטובוס ונוטרלו על ידי כוחות בטחון ואזרח ששהו בסמוך. כתוצאה מירי המחבלים, ישנם מספר נפגעים בזירה מטופלים ע"י גורמי רפואה, ביניהם פצועים קשה ואנוש".

עוד נמסר מהמשטרה: "כוחות רבים בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, במקום סגרו את זירת הפיגוע והחלו בסריקות לשלילת מעורבים נוספים תוך חקירה ראשונית של האירוע. בשעה זאת מקיים ממ"ז ירושלים הערכת מצב בזירה".

משה חן ששון, חובש איחוד הצלה שנתקל באירוע והזעיק את כוחות ההצלה מסר: "הייתי עם אופנוע חירום של איחוד הצלה ברמזורים של הכניסה לעיר ושמעתי קולות ירי. עצרתי מיידי לסייע עם הציוד הרפואי של איחוד הצלה והזעקתי את כוחות ההצלה. בסיוע חובשים נוספים הענקנו סיוע למספר נפגעים במצבים שונים. כמו כן צוותי חוסן היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו סיוע למספר נפגעי חרדה ששמעו את קולות הירי".

מוקדם יותר פרסמנו: פיגוע אירע בשעה 7:38, כאשר שני מחבלים פתחו בירי לעבר הטרמפיאדה ולעבר רכבים שנכנסים אל העיר. על פי כוחות ההצלה והמשטרה – מהזירה פונו 7 פצועים נוספים – בזירה מספר נפגעים מהם שניים במצב אנוש והיתר במצב קל ובינוני. שני מחבלים נוטרלו במקום.

דוברות מד"א: בהמשך לפיגוע ירי בשדרות וייצמן בטרמפיאדה בכניסה לירושלים: חובשים ופראמדיקים של מד"א קובעים את מותה של צעירה בשנות ה-20, ומפנים לבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם 7 פצועים – 5 במצב קשה, 1 בינוני ו-2 קל.

כזכור, לפני כשנה, ב-24.11, אירע פיגוע קשה מאוד בטרמפיאדה ביציאה מירושלים.

ממד"א ירושלים נמסר: "בשעה 07:38 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על פיגוע ירי בשדרות וייצמן בטרמפיאדה בכניסה לירושלים, חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל- 6 פצועים בינוני וקשה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר