העבודות להנחת המסילות במלחה - ללא קרדיט צילום
העבודות להנחת המסילות במלחה

העבודות להארכת הקו האדום תקועות – בקו הירוק לעומת זאת מתקדמים

הקו האדום של הרכבת הקלה היה אמור להגיע לנוה יעקב ולהדסה עין כרם כבר לפני כחצי שנה, כשגם המועד החלופי - חגי תשרי עבר די מזמן. בינתיים, בעוד שאין צפי לסיום ההארכה של הקו האדום - היום, ראשון, החלו עבודות להנחת מסילות במלחה

פורסם בתאריך: 10.12.23 10:57

"ממשיכים ומפתחים את הרכבת הקלה" – זו ההודעה שנמסרה בסוף השבוע שעבר מעיריית ירושלים. הודעה שמעלה תהיות לא מעטות לנוכח העובדה שהפיתוח של הקו האדום – הארכת הקו לנוה יעקב בצפון העיר ולהדסה עין כרם בדרום מערב ירושלים – עדיין לא הסתיים זאת למרות הבטחות חוזרות ונשנות (האחרונה שבהן דיברה על תחילת נסיעות בחגי תשרי).

אז למה התכוונה העירייה? לפרויקט הקו הירוק של הרכבת הקלה, שמבוצע, כמו הארכת הקו האדום, על ידי החברות שפיר וכאף הספרדית.

הפיתוח שעליו מדברים בעירייה הוא עבודות להנחת מסילות של הקו הירוק בצומת הרחובות דרך אגודת הספורט הפועל ודרך אגודת הספורט מכבי בשכונת מלחה. בשורה בהחלט משמחת, אבל פחות משמחת מסיום פרויקט הארכת הקו האדום שנמשך ונמשך בלי סוף.


הדמיית הרכבת הקלה במלחה (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)

הדמיית הרכבת הקלה במלחה (צילום הדמיה: צוות תכנית אב לתחבורה)


כך או כך, היום, ראשון, החל שלב הנחת המסילות במלחה. העבודות צפויות להימשך מספר חודשים והן יבוצעו בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 23:00-7:00, ובימי שישי עד השעה 14:00.

יצוין כי במהלך העבודות תנועת כלי הרכב תימשך כרגיל, אך נתיבי התנועה בצומת יצומצמו.

"נמשיך ונפעל על מנת לפתח לתושבי ירושלים והמבקרים בה רשת רכבות קלות שתביא למציאות תחבורתית מודרנית ומובילה במדינה", נמסר מעיריית ירושלים, מה שמחזיר לסוגייה של הארכת הקו האדום.

בחברת שפיר מציינים כי העבודות להנחת מסילות במלחה החלו כבר לפני מספר חודשים. באשר להארכת הקו האדום, מבקשים בשפיר להדגיש כי "לצורך ההפעלה המסחרית של הארכות הקו האדום נדרשים אישורים של מומחים זרים ממספר חברות בחו"ל. לצערנו מאז פרוץ המלחמה רוב החברות עדיין לא מאפשרות לעובדיהן לטוס ארצה. אנו שוקדים על הצעת תהליכים חלופיים. במקביל, אנו ממשיכים בהערכות לקראת הפעלה מלאה ולראיה רק לאחרונה הגיעו רכבות חדשות. בהזדמנות זאת ברצוננו לאחל החלמה מהירה לפצועים וחזרה הביתה לחטופים וחג חנוכה שמח לכל בית ישראל".

 

 


הרכבת הקלה בנוה יעקב (הדמיה: באדיבות חברת מוריה)

הרכבת הקלה בנוה יעקב (הדמיה: באדיבות חברת מוריה)


כזכור, כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", בעיריית ירושלים, כולל ראש העיר משה ליאון ומנכ"ל העירייה איציק לארי, הבטיחו שפרויקט הארכת הקו האדום יסתיים בחציון הראשון של השנה, ובהמשך נדחה המועד עד לחגי תשרי – מועד שגם הוא חלף עבר די מזמן, מבלי שיש צפי להגעה של הרכבת לנוה יעקב ובמיוחד להדסה עין כרם. לפני כחודש וחצי פנה "כל העיר" לחברת שפיר, אשר מסרה כי העיכוב נובע ממלחמת 'חרבות ברזל': "עקב גיוס למילואים של חלק מהעובדים בפרוייקט, מחסור כללי של עובדים וחלק מגורמי המדינה, העדרות של מומחים מחו"ל שנדרשים להשלמת הבדיקות וכמו כן, לאור הנחיות פיקוד העורף, לצערנו, לא ניתן להתחייב על מועד פתיחת הארכות הקו האדום בשלב זה", לשון התגובה של שפיר.


הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה (הדמיה: באדיבות מוריה)

הדמיית הרכבת הקלה במגדל האשפוז בהדסה (צילום הדמיה: באדיבות מוריה)


כעת, כפי שניתן להבין, העובדים חזרו, לפחות חלקם, וממשיכים בפיתוח של הקו הירוק – האם זה אומר שממש בקרוב הקו האדום יגיע לנוה יעקב ולהדסה עין כרם, או לכל הפחות לצומת אורה? כרגע, כך על פי גורמים המעורים בפרטים, התשובה היא שלא. אין עדיין תאריך ו/או אפילו צפי לתאריך לתחילת נסיעות מסחריות של הרכבת לנוה יעקב או לצומת אורה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. הנאשם לכלא

    אין שום קשר למלחמה, מאחר והקו היה אמור להיפתח ביולי ולאחר מכן בחגי תשרי. הערכה שלי היא שהזכין לא מענויין לפתוח את ההארכה באופן חלקי עד אורה ולכן גורר רגליים עד לסיום הקטע עד הדסה. חמור מאוד שאין שקיפות וששום גורם ממשלתי/עירוני לא אומר אף מילה על הסיבות לאי פתיחת הקטע. יש לקנוס את הזכיין על כל יום איחור!

  2. דבש, ירושלים

    לא הבנתי: המומחים הזרים ידעו מראש שתהיה מלחמה ולכן לא הגיעו בתקופת חגי תשרי?! אז אולי הם צריכים לעבוד במוסד ובאמ"ן ולא בפרוייקטי תשתית

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר