שער שכם (צילום: אוליבייה פיטוסי)
אזור שער שכם (צילום: אוליבייה פיטוסי)

וידאו- פצוע קל בפיגוע דקירה סמוך לשער שכם. המחבלת נוטרלה

הטרור נמשך: מחבלת דקרה בכתף מאבטח אזרחי שעמד בסמוך לתחנת הרכבת הקלה בשער שכם. כוח משטרה ומג"ב נטרל אותה והיא נלקחה להמשך חקירה ביחידה המרכזית

פורסם בתאריך: 12.8.17 12:29

פיגוע דקירה בצומת הרחובות ודרך בר לב: לפני כשעה קלה נפגע מאבטח אזרחי באורח קל בכתפו, כשמחבלת שהגיעה עם סכין בידה לכיוונו של בעת שעמד בסמוך לתחנת הרכבת של שער שכם, בצומת הרחובות דרך בר לב וסולטאן סולימאן, דקרה אותו באמצעות הסכין שאחזה בידה ופגעה בו בכתפו.

כוח משטרה ומג"ב, שהיה מוצב במקום, זיהה את האירוע והגיב במיידי. הכוח צמצם טווח לכיוונה והשתלט עליה. המחבלת נעצרה והועברה לחקירה ביחידה המרכזית.

הסכין שנתפסה באירוע (צילום: דוברות המשטרה)

הסכין שנתפסה באירוע (צילום: דוברות המשטרה)

המאבטח פונה על ידי מד"א במצב קל להמשך טיפול בבית החולים הדסה הר הצופים.

במשטרה מציינים כי כוחות משטרה פשטו היום על ביתה של המחבלת, בת 29 תושבת צור באהר, שביצעה היום את פיגוע הדקירה במהלכו נפגע באורח קל אזרח. בחיפוש שבוצע בביתה נתפס מחשב ומסמכים שהועברו לידי חוקרי הימ"ר. כלל הממצאים הועברו לצוות החקירה ביחידה מרכזית שאסף ממצאים מזירת הפיגוע, תיחקר מעורבים ועדים,  ביצע ניתוח מעמיק ויסודי של מיכלול הראיות והממצאים.

"ממכלול חומרי החקירה עולה כי היום בשעה 11:40 לערך, הגיעה המחבלת לאזור שער שכם. עת שהלכה ברחוב סולטאן סולימאן לכיון רחוב הנביאים הבחינה באדם חרדי והחלה ללכת לכיוונו במהירות . בשעה שהיתה קרובה אליו שלפה סכין שהיתה ברשותה וניסתה לדקור אותו באמצעותה מספר פעמים עד שהתרחק ממנה. מיד לאחר מכן המשיכה לכיוון מתחם תחנות האוטובוסים הסמוך, שם התקרבה לאזרח ודקרה אותו בידו באמצעות הסכין. האזרח ואנשים נוספים שעמדו החלו להתגודד סביבה. בשלב זה כוח משטרה ומג"ב הפרוס באזור זיהה את האירוע, צמצמו טווח לכיוונה, השתלטו עליה ותפסו את הסכין שהיתה ברשותה".

במשטרה עוד ציינו כי "כלל הממצאים העולים מהחקירה עד כה מצביעים על כוונה ברורה של המחבלת והיא לפגוע בחפים מפשע. המחבלת שהגיעה לאזור כשהיא חמושה בסכין פגעה באזרח באמצעותו וזמן קצר קודם לכן ניסתה לפגוע באזרח אחר. הודות לתגובה מהירה של אזרחים והכוחות הפרוסים במקום היא נוטרלה תוך זמן קצר ובכך נמנעה פגיעה בנוספים. פריסת הכוחות המתוגברת בשטח, הן במערב והן במזרח העיר, נמשכת מזה תקופה ארוכה והיא נועדה למנוע ולסכל כל נסיון של כל גורם לפגוע בחפים מפשע. התגובה המהירה, המיידית והנחושה של הכוחות היום בשטח היא פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרת ירושלים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר