עידן עמדי
עידן עמדי

מצבו של עידן עמדי משתפר; האם האירוע הקטלני שבו נפצע נגרם "מאירוע בטיחות"?

6 לוחמים נהרגו ועשרות אחרים, בהם גם הזמר והשחקן עידן עמדי, נפצעו בפיצוץ חומר נפץ על משאית של צה"ל. מתחקור ראשוני נראה כי לא היה מטען או ירי מחבלים שהוביל לפיצוץ, וככל הנראה מדובר על אירוע בטיחות של הכוחות שפעלו בזירה * במהלך היום, לאחר שנותח בלילה, התעורר עמדי ומצבו מוגדר כעת בינוני

פורסם בתאריך: 9.1.24 17:25

מצבו הבריאותי של הזמר-שחקן-יוצר עידן עמדי, שנפצע אתמול (שני) באורח קשה ברצועת עזה, משתפר. במהלך הלילה נותח עמדי בבית החולים שיבא-תל השומר ואחרי מספר שעות הוא התעורר, ומצבו מוגדר כעת בינוני – כך על פי הודעת בית החולים.

בינתיים, במהלך השעות האחרונות הולכים ומתבררים פרטים נוספים על האירוע הקשה שבו נפצע עמדי – אירוע שגבה את חייהם של 6 לוחמי צה"ל והוביל לפציעתם של עשרות (בהם, כאמור, גם עמדי).

במהלך היממה האחרונה התיר דובר צה"ל לפרסום את שמותיהם של הנופלים בתקרית:
– רס״ר במיל׳ עמית משה שחר, בן 25, מרמת יוחנן, לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית.
– סרן במיל׳ דניס קרוחמלוב וקסלר, בן 32, מבאר שבע, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית.
– סרן במיל׳ רון אפרימי, בן 26, מהוד השרון, קצין הנדסה קרבית ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית.
– רס״ר במיל׳ רועי אברהם מימון, בן 24, מעפולה, פראמדיק לוחם ביחידת יהל״ם, חיל ההנדסה הקרבית.
– רס״ם במיל׳ עקיבא יסינסקי, בן 35, מרמת גן, לוחם בגדוד ההנדסה 8173, חטיבת ׳עציוני׳.
– רס״ל במיל׳ גבריאל בלום, בן 27, מבית שמש, לוחם בצוות ההנדסה האוגדתי של אוגדה 36.

כאמור, באירוע הקשה והכואב הזה, של פיצוץ במשאית שהובילה חומר נפץ במחנה הפליטים אל-בורייג' שבמרכז רצועת עזה, נפצעו עוד כ-30 לוחמים.

בצה"ל, כמעט מיותר לציין, החלו בתחקור האירוע. בשלב זה נראה כי הפיצוץ לא אירע בשל פעולת האויב – שיגור נ"ט, מטען או ירי – אלא נגרם כתוצאה מאירוע פנימי של הכוחות. בין הכיוונים שנלקחים בחשבון ונבדקים לעומק – שיגור פגז של טנק שפגע בסמוך למשאית.

 

במהלך הלילה והבוקר, לאחר פרסום פציעתו הקשה של עמדי, הרשתות החברתיות התמלאו במילות חיזוק, ברכות ותפילות להחלמתו, לצד חיזוק למשפחתו ולמשפחות הנפגעים הנוספים מקרב חיילי צה"ל, בהם של חברים וקולגות של עמדי. בנוסף, במשחק של קבוצת ווישנגטון וויזארדס מהאן.בי.איי עלה הכדורסלן הישראלי דני אבדיה עם נעלים שעליהם הכיתוב "להחלמת עידן בן טובה".

"אחינו היקר עידן הוא גיבור אמיתי", כתבו אבי יששכרוף וליאור רז, יוצרי 'פאודה' שבה מככב עמדי, "מהיום הראשון של המלחמה החליט לשים הכול בצד ולצאת להילחם. תחילה בצפון ואז בדרום. אנחנו מתפללים להחלמתו המהירה ובטוחים שהוא יהיה בסדר. משפחת 'פאודה' מוסרת למשפחות הנפגעים תנחומים, ולמשפחות הפצועים רפואה שלמה".

רונה לי שמעון, שמגלמת את בת זוגו של עמדי ב"פאודה", שיתפה גם היא את רגשותיה: "אתה האיש הכי אציל נפש שאני מכירה עידן. אין עוד אנשים כמוך. אין פרטנרים כמוך. הלב הטהור והנדיב שלך פועם חזק תמיד. אהבת האדם שלך הולכת תמיד רגע לפני החיוך המבויש שלך", פרסמה שמעון באינסטגרם, והמשיכה: "כבר שעות אני מחזיקה חזק בפנים תפילה. לחבר אהוב כל כך. לנשמה יפה ומיוחדת. מה-7 באוקטובר אתה נלחם כמו אריה. עם כל הילדים הכי טובים שלנו. אתה גיבור עידן. אני אוהבת אותך. מחכה כל כך לראות את העיניים הטובות שלך. ליבי עם כל המשפחות שממשיכות לשלם מחיר קשה מנשוא על הלחימה על המולדת היפה שלנו. יפי הבלורית והתואר (והטוהר). עידן תבריא מהר. מחכים לך".

בריאיון שהעניק לכתב חדשות 12 ניצן שפירא, כשעה לפני שנפצע, אמר עמדי: "אני בסדר, קצת עייפים. זה מוזר לראות אותך פה בתוך הדבר הזה, פתאום אתה מרגיש לי כל כך נקי, אני לא יודע איך להתנהג עם זה". לאחר שנשאל על המנהרות שהלוחמים חושפים, אמר: "הזוי מה שבנו פה – מטורף. הפעילות פה זה בתוואי מאוד מרכזי. מצאו פה קילומטרים של מנהרות חפורות ואמל"ח מיוחד. אנחנו עסוקים ביומיים האחרונים בלהשמיד את זה". לבסוף העביר מסר לאזרחים בבית, ואמר כי "עם ישראל חי. אנחנו עובדים פה קשה בשביל הביטחון של כולם. אנחנו אוהבים אתכם. יש פה כל כך הרבה כוחות, אנשים מדהימים, קצת מוזר שנתפסתם דווקא אליי. אוהב אתכם בבית".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר