שחר פרידמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)
שחר פרידמן ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

חיוך עם שחר: מיזם לזכרו של סמ"ר שחר פרידמן ז"ל מרסקו, שביקש בצוואתו להפיץ טוב בעולם

במכתב האחרון שהשאיר סמ"ר שחר פרידמן להוריו לפני שנכנס לרצועת עזה, הוא ביקש מהם: "תפתחו אוזניים לצרכיו של הזולת ותפקחו עיניים לצערו". כעת, כארבעה חודשים לאחר נפילתו בקרב הירואי, משפחת פרידמן, בשיתוף עמותת ''סל באהבה', מקיימים את צוואתו במיזם המיוחד "חיוך עם שחר"

פורסם בתאריך: 17.3.24 18:24

סמ"ר שחר פרידמן ז"ל מרסקו, בוגר תיכון הימלפרב, לוחם בגדוד 101 של הצנחנים, נפל בקרב הירואי ברצועת עזה ב-18.11.2023. שחר והפלוגה שלו הגנו על פלוגה אחרת שספגה נפגעים רבים, הוא הציל בגופו חיים רבים עד שהוכרע ונפל.

לאחר נפילתו, קיבלו הוריו של שחר – ליאת ודורון – מכתב ששחר כתב להם לפני כניסתו לרצועת עזה. הם פרסמו את המכתב ברבים, ויותר מזה – החליטו להפוך אותו לדרך חיים כצוואת זיכרון ששחר הותיר אחריו כשביקש במכתבו: "תפתחו אוזניים לצרכיו של הזולת ותפקחו עיניים לצערו".

קישור לתרומות למיזם: https://salshachar.org/

"כל ה DNA של שחר היה מורכב מעזרה לזולת, השכנים לא סחבו שקית קניות מהסופר כששחר היה באזור, כל בנאדם שהיה ברחוב הוא היה שם במיוחד בשבילו" מספר האב דורון, ומוסיף: "הטוב ששחר עשה לכולם היה בגובה העיניים, שחר פנה לאנשים ברחוב מתוך מקום של צניעות".



ליאת ודורון פרדמן מספרים שהמילים הללו, המכתב כולו, היה למעשה שגרת חייו. שחר התנדב בעמותות של חלוקת מזון לקשישים, היה מדריך של ילדים עם צרכים מיוחדים, ועסק ללא הפסקה בעזרה לאחרים, גם כשלא ביקשו ממנו, מתוך אהבה ואמונה שזאת השליחות שלו בעולם. את הכל הוא גם עשה עם חיוך.



 

 

המשפחה של שחר ז"ל, כאמור, החליטה להנציח אותו בקיום צוואתו – בהפצת אהבה ועזרת לזולת. כעת הם יוצאים לדרך עם מיזם "חיוך עם שחר", שיאגד בתוכו חלוקת מצרכים למשפחות נזקקות, כפי ששחר עשה בכל הזדמנות, ליווי של בעלי צרכים מיוחדים ששחר היה קשוב להם ואימץ אותם כמו חברים לכל דבר.

"יש לנו שכן ברחוב שנמצא על הרצף האוטיסטי, בכל פעם שהיה קשה לו, שחר היה שם בשבילו עודד אותו ותמך בו", סיפרה אחותו, ואמו, ליאת, מוסיפה: "בן אדם שלא הולך בשביל משאיר הרבה עקבות וכזה היה שחר, גם בצוואה שלו הוא לא הזכיר את עצמו, אלא התמקד בתהיו אנשים טובים".


שחר ז"ל עם ליאת ודורון (צילום: אלבום משפחתי)

שחר ז"ל עם ליאת ודורון (צילום: אלבום משפחתי)


מיזם "חיוך עם שחר", יש לציין, יוצא לפועל בשיתוף עמותת "סל באהבה", וכל מטרתו הוא להפיץ אור לזכרו של גיבור ישראל שחר פרידמן ז"ל.
במסגרת המיזם, הוקם בשכונת רסקו, השכונה שבה שחר נולד וגדל, מרכז התנדבות, שדרכו המשפחה והחברים יוכלו להפיץ את האור לכל מקום כפי ששחר רצה.

מעמותת 'סל באהבה' נמסר: "אנחנו בעמותת סל באהבה עוסקים בעזרה למשפחות נזקקות מתוך אמונה שגם להם מגיע לחייך בדיוק כמו ששחר חיי את חייו בעזרה לזולת ובחיוך. אנחנו נמשיך ונרחיב את החלום והשאיפה של שחר לעזור לכמה שיותר אנשים".

 

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר