לבטל או לקיים? חגיגות פורים בירושלים (צילומים: דור קדמי, ריקי רחמן, דנה בר סימן טוב)
לבטל או לקיים? חגיגות פורים בירושלים (צילומים: דור קדמי, ריקי רחמן, דנה בר סימן טוב)

מתרחבת המחאה נגד ה'עדלאידע' – שני בתי ספר ירושלמים הודיעו על ביטול השתתפותם

אחרי פניות של תושבי העיר ומשפחות החטופים - כעת גם בית הספר היסודי ניסויי ארגנטינה וחטיבת הביניים של יאסא, שאמורים היו להוליך את אחד המיצגים בתהלוכה, מצטרפים למתנגדים לאירוע הראוותני בשושן פורים. מנגד, פורום מוסדות התרבות בירושלים מביע תמיכה

פורסם בתאריך: 20.3.24 21:08

מתרחבת ההתנגדות לקיום תהלוכת 'עדלאידע' ירושלים, שמתוכננת להתקיים ביום שני הקרוב, 25.3, שושן פורים ברחובות העיר. שני בתי ספר ירושלמים, שהיו אמורים להשתתף בתהלוכה הגדולה עם מיצגים שונים, הודיעו הערב על ביטול השתתפותם בתהלוכה. מדובר על בית הספר היסודי ניסויי ארגנטינה וחטיבת הביניים של 'יאסא'.

ביסודי של הניסויי ארגנטינה הסבירו: "מאז 7 באוקטובר כולנו חיים כל הזמן את המורכבות והסתירה הפנימית שבין קיום שגרה שמחה ובונה חוסן ובין כאב, צער ודאגה. בימים אלה מצאנו את עצמנו מתמודדים עם בחירה קשה, ובחרנו להקשיב למשפחות".

כידוע, כפי שפורסם אתמול ב"כל העיר", המחאה כנגד קיום האירוע שהחלה כבר לפני כשבוע וחצי עם פניות מצד תושבי ותושבות ירושלים, קיבלה דחיפה משמעותית עם פנייה של חלק מבני משפחות החטופים שקראו לעיריית ירושלים לבטל את האירוע הראוותני ולקיים במקומו אירועים קטנים יותר ופחות נוצצים וראוותנים.

בעירייה, בשלב זה, מסרבים ועומדים על דעתם לקיים את האירוע.

בנוסף, בעירייה מפיצים לכל עבר נייר נייר עמדה של פורום מוסדות התרבות בירושלים, אשר הצביעו תמיכה חד משמעית בקיום ה'עדלאידע' ביום שני הקרוב.

בנייר העמדה מצוין כי פורום מוסדות התרבות הינו חלק בלתי נפרד ממיזם חידוש ה'עדלאידע' שהובל על ידי תיאטרון הקרון, "עוד מראשיתה של היזמה, הרבה לפני האירועים הקשים שפוקדים אותנו מאז ה- 7 לאוקטובר".



 

 

בהמשך נכתב, "מיומה הראשון של המלחמה וביננו רבים הם משרתי או בנות זוג של כוחות המילואים, אימהות ואבות לחיילים קרביים וחלקנו חברים קרובים של משפחות החטופים. בתוך עמנו אנו יושבים, כואבים את כאב המשפחות וחשים עצב גדול וכבד מידי יום ביומו".

עוד נמסר: "קיום האירוע מבטא את ניצחון הרוח והשפיות, ומאפשר לילדי העיר ולילדי הצפון והדרום רגע של הפוגה, מפגש והתעלות מעל לשגרת החיים הכואבת של חיינו בזמן האחרון, רגע קצר שלאחריו נשוב כולנו להיאבק יחד למען השבתם של כולם הביתה. לא יהיה זה נכון להשתיק ולדומם את עולם התרבות והיצירה. להיפך- יהיה זה ניצחונם של אויבנו. אנחנו תומכים בפה מלא בעדלאידע, בנקודת האיזון שבין התוכן האמנותי-תרבותי לאווירה הציבורית ולאפקט המחזק לחברה הישראלית, חוסנה ביטחונה והתקווה לעתיד".

מהעירייה נמסר אתמול, במענה לפנייה בנושא משפחות החטופים: "ההחלטה על קיומה של העדלאידע התקבלה מתוך הבנה ורגישות לשיח הציבורי ובעיקר לתחושותיהן של משפחות החטופים, הנופלים והפצועים. האירוע מנוהל אמנותית על ידי מוסדות התרבות בירושלים ותיאטרון הקרון, שחוו תקופה קשה ומאתגרת בחודשי המלחמה. בשונה מתהלוכות 'עדלאידע' שגרתיות, יעמוד האירוע ברוח המצב והתקופה. מדובר באירוע עוצמתי ומרגש, שיעמוד בסימן חיזוק החוסן הלאומי, הרמת תחושת הגאווה, ניצחון הרוח והמורל הלאומי, ותקווה לעתיד טוב ומבטיח.

"דווקא השנה ה'עדלאידע' בבירה ירושלים, מהווה קיום צוואתם של הנופלים, ביניהם לא מעט מבני ירושלים עצמה, אשר בלחימתם עזת הנפש, ציוו עלינו להמשיך לחיות את שגרת החיים, המזמנים גם צער, אך גם שמחה. גם חיילי צה"ל, הלוחמים עתה בעזה ובגבול הצפון, עושים לילות כימים במטרה שנוכל להמשיך את שגרת חיינו במדינה.

"האירוע, יוקדש כאמור לילדי ישראל הגיבורים, המתמודדים בנחישות בתקופה זו עם קשיים ואתגרים, ויעלה על נס את גבורתם של לוחמי המילואים ומשפחותיהם, אוכלוסיית המפונים וגיבורי העוטף, אשר מהווים חלק בלתי נפרד מהמצעד – כמשתתפים וכיוצרים. לצד כל אלה, העלאת המודעות לחסרונם הדוקר בלב של החטופים, אשר כולנו מייחלים לשובם המהיר.

"את שיירת בובות הענק יובילו בראש מיצג סמל החטופים, בתפילה לשחרורם במהרה לחיק משפחותיהם ועגורי נייר מקופלים צהובים כמספר החטופים, וכן בובות ועבודות שעוצבו ע"י אמנים ויוצרים מיישובי העוטף שנפגעו, וכאלה שחזרו משירות מילואים ממושך ברצועה. חלק מהמיצגים נבנו גם ע"י תושבים אשר פונו מבתיהם ומתארחים בבירה".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. חכיל

    דיי עם השיגעון רק מחפשים על מה להפגין ולהתנגד. קצת לשמח אנשים שעצובים פה כואב לכם. רעים

  2. שי

    מפליא שהעירייה מתעקשת ….. מתאים למדיניות הממשלה המנותקת מהעם

  3. עזרא

    ראש העיריה מר ליאון התבזה כמו השר קיש כשהאחרון ביטל את פרסי ישראל וחזר בו.הבטחות שניתנו למשפחות החטופים נכתבו על הקרח,הן חסרות משמעות לחלוטין.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר