כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)
כביש בגין (צילום: אורן בן-חקון)

כ-44 אחוז מהצעירים הירושלמים: "נהגנו ברכב ללא רישיון"

כך עולה מסקר שביצעה עמותת אור ירוק בשנה החולפת בקרב תלמידי כיתה י"א ברחבי ירושלים. כ-23 אחוז מהנשאלים אף טענו כי נהגו ברכב ללא רישיון כמה וכמה פעמים

פורסם בתאריך: 29.8.17 09:44

מה חושב הדור הצעיר על נהיגה ללא רישיון? וכיצד הוא מתייחס לנהיגה בשכרות? על השאלות הללו ועל שאלות חשובות אחרות ניסתה לענות עמותת 'אור ירוק', באמצעות סקר שקיימה לאורך כל שנת הלימודים האחרונה, מ-1 בספטמבר 2016 ועד 30 ביוני 2017, בקרב כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א ברחבי הארץ. בין הנשאלים ישנם כאלו שכבר מחזיקים ברישיון נהיגה, ורבים מהם לומדים נהיגה ויזכו ברישיון בקרוב).

 



תוצאות הסקר מגלות כמה פרטים מפתיעים, חלקם אף מדאיגים, על תפיסתם של בני הנוער בנוגע לעבירות תנועה חמורות. כך לדוגמה, הצהירו 22.9 אחוז מבני הנוער תושבי ירושלים כי נהגו ברכב או רכבו על אופנוע ללא רישיון – "הרבה פעמים". 43.5 אחוז מהנשאלים עשו זאת לפחות פעם אחת. בראייה ארצית, 27 אחוז מהנשאלים טענו כי אין זה מסוכן לנהוג ללא רישיון.

מהצד השני, 70 אחוז מהנשאלים תושבי ירושלים הצהירו כי לא ייסעו ברכב שבו נוהג חבר אשר שתה חצי ליטר בירה. רובם (42.7 אחוז) אף הצהירו כי אם יראו כי חברם נוהג ברכב במהירות מופרזת – הם יעירו לו על כך ואף יתעקשו שיפחית ממהירות הנסיעה.



פרט מעניין נוסף נוגע לתפיסת השפעתן של נערות על נהיגתם של הנערים: כ-50 אחוז מהנשאלים גורסים כי לנערות השפעה לטובה על נהיגתם של נערים, ורק 32.2 אחוז טענו שאין להן כל השפעה על אופי נהיגתם של הנערים.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נהגים צעירים נמצאים בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים. הסקר מראה כי צעירים רבים לא מבינים את ההשלכות ואת הסכנות הכרוכות בנהיגה ללא רישיון או תחת השפעת אלכוהול. כ-40 נהגים צעירים נהרגים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה, אסור לממשלה להיות אדישה לנתונים הקשים הללו".


פקק (צילום: ארנון בוסאני)

(צילום: ארנון בוסאני)


להורדת האפליקצייה של "כל העיר" של כל העיר באנדרואיד

להורדת האפליקצייה של "כל העיר" של כל העיר באייפון


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר