מלון 'אוריינט ירושלים' (צילום: ארנון בוסאני)
מלון 'אוריינט ירושלים' (צילום: ארנון בוסאני)

מלון היוקרה 'אוריינט ירושלים' במושבה פועל, לכאורה, בחריגה מרישיון העסק

פרסום ראשון: למלון ניתן רישיון עסק זמני להפעלת חמש קומות בלבד, אך ישנן קומות נוספות שמאוכלסות. בנוסף, בריכות השחייה במלון טרם קיבלו אישור סופי ממשרד הבריאות. בישרוטל טוענים: "לא כל הקומות פתוחות במלון. הוא בתפוסה מלאה ביחס לכמות החדרים הפתוחים. הבריכה עברה בדיקות נוספות ונמצאה תקינה"

פורסם בתאריך: 19.10.17 13:05

מלון 'אוריינט ירושלים' החדש במושבה הגרמנית פועל, לכאורה, בחריגה מרישיון העסק שניתן לו, כך נודע ל"כל העיר".

למלון, מבית רשת ישרוטל, ניתן לפני מספר חודשים טופס 4 ורישיון עסק זמני לחמש קומות, אך למרות זאת, במלון, שבו תשע קומות ובריכה על גג המלון, מאוכלסות קומות נוספות מעבר לחמש שאושרו.



גורם בכיר בעירייה טוען בשיחה עם "כל העיר" כי "המלון קיבל טופס 4 זמני לחמש הקומות הראשונות בלבד. בנוסף לא אושר למלון להשתמש בבריכה שנמצאת בקומת הגג. בפועל, נודע לנו כי קומות נוספות במלון עובדות וכי המלון עושה שימוש בבריכה בקומת הגג".

מלון 'אוריינט ירושלים' (צילום: ארנון בוסאני)

מלון 'אוריינט ירושלים' (צילום: ארנון בוסאני)

ל"כל העיר" נודע עוד כי בתחילת חודש ספטמבר, כחודש וחצי לאחר פתיחת המלון, ערך משרד הבריאות ביקורת לצורך מתן חוות דעת בנושא מתן רישיון עסק לבריכות השחייה שבמלון. בביקורת מצאו מפקחי המחלקה לבריאות הסביבה כי ישנם רוחצים במי הבריכות, וזאת למרות שלא ניתן להן רישיון ממשרד הבריאות. כמו כן, בביקורת נמצאו ממצאים חריגים באיכות המים.

ממשרד הבריאות נמסר השבוע כי "בלשכת הבריאות המחוזית ירושלים התקבלה בקשת עיריית ירושלים לחוות דעת משרד הבריאות בעניין מתן רישיונות עסק לבריכות השחייה במלון ישרוטל אוריינט, ירושלים. הבקשה נדחתה ביום 18.6.2017 וזאת מכיוון שבביקורת נמצא כי לא הושלמה בנייתן. עקב קבלת מידע בדבר פתיחת הבריכה לרחצה, יזמו מפקחי המחלקה לבריאות הסביבה ביקורת חוזרת ביום 5.9.17. בביקורת נמצאו רוחצים במי הבריכות. עקב ממצאים חריגים באיכות המים ניתנה הוראה להוצאת המתרחצים מהמים לאלתר.

"משרד הבריאות התריע בפני האחראים על רישוי עסקים בעיריית ירושלים כי הבריכות פועלות ללא רישיונות עסק, ועדכן אותם בפרטי הליקויים שנמצאו. בביקורת נוספת שנערכה בשיתוף עם מפקח מעיריית ירושלים ביום 25.9.17 נמצא כי איכות המים תקינה וכי מרבית הליקויים תוקנו.

"יחד עם זאת, עד עתה לא התקבלו המסמכים הנדרשים בעניין תקינות מערכות הבריכה, ואשר נדרשים לצורך מתן חוות דעת משרד הבריאות לרישיונות העסק".

מלון 'אוריינט ירושלים' (צילום: ארנון בוסאני)

מלון 'אוריינט ירושלים' (צילום: ארנון בוסאני)

מכבאות והצלה נמסר: "למלון ניתן אישור זמני לצורך רישיון עסק ל־5 קומות בלבד. לא ידוע לנו על הפעלת חלקי המלון שלהם לא ניתן אישור. הנושא ייבדק ובמידה וימצא כי אכן הנהלת המלון חרגה מהאישור שניתן לה הוא יבוטל לאלתר".

מהעירייה נמסר כי "עיריית ירושלים רואה חשיבות עליונה לשמירה על החוק, בטיחות הציבור ורווחתו. לאור החריגות הקיימות בהליך הפעלת המלון נקבעה פגישה משותפת לכלל הגורמים הרגולטורים המעורבים כדי לתת מענה ומציאת פתרון לטיפול בכל הממצאים החריגים. העירייה תמשיך ותפעל ככל שנדרש לפי הקבוע בחוק".

מרשת ישרוטל שלה שייך 'מלון אוריינט' נמסר בתגובה: "לא כל הקומות פתוחות במלון. הוא בתפוסה מלאה ביחס לכמות החדרים הפתוחים .מלון אוריינט פועל עם אישור זמני ושני הנושאים שמועלים בכתבה נמצאים בטיפול. הבריכה עברה בדיקות נוספות ונמצאה תקינה, ותוצאות המעבדה הועברו למשרד הבריאות אשר יגיע לביקורת סופית ביום שני הקרוב. נושא בטיחות האש מטופל על ידי יועץ הבטיחות אל מול שירותי הכבאות וצפוי להסתיים בימים הקרובים עם אישורם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר