שריפה בסטף (צילום: כבאות והצלה)
2,000 דונם עלו באש (צילום: כבאות והצלה)

הושגה שליטה על השריפה בהר איתן: כ-2,000 דונם עלו באש

עדכון, שבת בבוקר: הושגה שליטה על השריפה הגדולה שפרצה בסטף, צירי התנועה ומסלולי הטיולים נפתחו לפני כשעה קלה

פורסם בתאריך: 27.10.17 13:28

עדכון, שבת: הושגה שליטה על רוב מוקדי השריפה. במשטרה מדווחים כי צירי התנועה שהיו סגורים באזור נפתחו לכלי הרכב, כמו כן, מסלולי הטיולים נפתחו לתנועת מטיילים.

שריפת החורש הגדולה, שפרצה ביום חמישי בשעות הצהריים באזור הסטף והר איתן, השתוללה עד יום שבת בבוקר. עד כה עלו באש כ-2,000 דונם ופעולות הכיבוי נמשכו גם במהלך הלילה. "העבודה היתה בחמש גזרות", נמסר מכבאות והצלה, "הצוותים הגנו על המכון לטיהור שפכים".

שריפת החורש בסטף (צילום: כבאות והצלה)

שריפת החורש בסטף, הלילה (צילום: כבאות והצלה)

בכבאות והצלה דיווחו אתמול, שישי, בצהריים כי צוותי הכיבוי כוללים 40 רכבי כיבוי, 8 מטוסים ומסוק משטרתי. לפי הקרן הקיימת לישראל נשרפו כאמור עד כה כ-2,000 דונם של חורש.

ביום חמישי בערב, עם רדת החשכה נעצרה פעילות מטוסי הכיבוי שפעלו בשטח, ועם שחר היא חודשה. "בשלב זה אין סכנה ליישובים, אבל נערכים גם לאפשרות שהרוח תתחזק ותשנה את כיוון האש", כך נמסר אתמול מהכבאות.

כמו כן, בכבאות והצלה מציינים כי חקירת נסיבות השריפה תחל רק לאחר כיבוי סופי של האש. הר איתן והסטף נחשבים לאחד מאתרי הטבע היפים באזור ירושלים. מטיילים רבים פוקדים את האזור, בעיקר בסופי שבוע והמקום מושך אליו גם חובבי ריצה ורוכבי אופניים –  במתחם יש מסלול מעגלי מרהיב של 8 ק"מ.

 

השריפה בהר איתן (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

הר איתן, הבוקר (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

כזכור, ביום חמישי, בשעות הצהריים פרצה שריפת חורש גדולה פרצה באזור הסטף, כוחות גדולים של לוחמי אש הוזעקו למקום וקיבלו גיבוי של 10 מטוסי כיבוי, שהוזנקו לאוויר. עוצמתה של האש היתה גדולה עד כדי כך שעשן השריפה נראה בבירור ממקומות שונים בירושלים.

 

שריפה בסטף (צילום: דוברות המשטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

 

בכבאות והצלה דיווחו אתמול, שישי, בשעות הצהריים כי "פרצה שריפת חורש גדולה בסטף, פונו מטיילים מהמקום. צוותי כיבוי באזור". בהמשך עדכנו בשירותי הכבאות כי בשטח פועלים 27 רכבי כיבוי עם 75 לוחמי אש כולל מהיחידה המרכזית ״להבה״.

שריפה בהר איתן, סטף (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

(צילום: כבאות והצלה ירושלים)

טייסת הכיבוי הפעילה 8 מטוסים. אין לפי שעה סכנה ליישובים באזור. ממשטרת ירושלים נמסר כי "שריפת חורש בין הר איתן לעין הטייסים. במקום כוחות משטרה וכבאות והצלה שפועלים לכיבוי השריפה".

כך זה נראה מירושלים

החפ"ק בסטף. נציב הכבאות רב טפסר דדי שמחי, ממ"ז ירושלים טפסר בכיר משה סויסה, קצין בטייסת הכיבוי רס"ל אריק אבולוף

תגובות

תגובה אחת
תגובה אחת
  1. איציק סבג

    כשזורקים חומרים רדיואקטיבים שרוצים להיפטר מהם נוצרת שריפה, אבל זה כאיין וכאפס למה שהחומרים האלה עוד יגרמו……כל מי שברדיוס 4 קמ כדאי שיברח לפני שהוא וילדיו יקבלו סרטן…

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר