תאונה קטלנית סמוך למנהרת הארזים (צילום: דוברות מד"א)
(צילום: דוברות מד"א)

הקטל בכבישים בירושלים: כ-2,150 ילדים נפגעו בעשור האחרון

היום, יום הילד הבינלאומי: 23 ילדים נהרגו בעיר בעשור האחרון ועוד 250 נפצעו קשה - נתונים המציבים את ירושלים במקום הראשון מבין כלל הערים בארץ

פורסם בתאריך: 20.11.17 15:12

כבישי ירושלים מסוכנים לילדים: מנתוני עמותת 'אור ירוק', שנאספו לרגל ציון יום הילד הבינלאומי שחל היום, 20.11.17, עולה כי בכבישי העיר נפגעו הכי הרבה ילדים, יותר מכל עיר אחרת בארץ. לפי הנתונים, הנוגעים לגילאי 0 עד 14, נפגעו בעשור האחרון 2,159 ילדים. מתוך כלל הילדים הנפגעים לאורך העשור נהרגו 23, ו-250 מתוך הנפגעים הוגדרו כפצועים קשה. לשם השוואה, בתל אביב נפגעו לאורך העשור (מ-2007 עד 2016) 1,086 ילדים, נהרגו תשעה ונפצעו קשה 50. 



תאונה קטלנית סמוך למנהרת הארזים (צילום: דוברות זק"א)

תאונה קטלנית, כביש 9 (צילום: דוברות זק"א)


מנתוני 'אור ירוק', המסתמכים על פרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עולה תמונה לא פשוטה גם ברמה הארצית: הנתונים מראים כי לאורך העשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים ברחבי הארץ 31,724 ילדים, ו-322 ילדים נהרגו – 32 ילדים הרוגים בכבישים בממוצע בכל שנה.

כזכור, בחודש אוגוסט השנה נהרג נער בן 13 בשדרות גולדה מאיר ברמות, בעת שחצה כביש במעבר חצייה. עוברי אורח שהיו במקום דיווחו כי הנער נפגע מרכב חולף. בחודש יולי נהרג נער בן 15 נהרג בתאונת דרכים קטלנית בכביש 9, סמוך למנהרת הארזים – רחוב יצחק שמיר, לאחר שהרכב שבו ישב התנגש במעקה הבטיחות בכביש. שלושה בני אדם שישבו ברכב נפצעו באורח קשה עד בינוני.


זירת התאונה בגולדה מאיר, רכב איבד שליטה ופגע בעמוד רמזור שנפל על הולכי רגל (צילום: דוברות מד"א)

זירת תאונה בגולדה מאיר (צילום: דוברות מד"א)


עוד עולה מהנתונים כי התחום העירוני מהווה זירה מרכזית להיפגעות ילדים בתאונות דרכים: 19,688 ילדים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בתוך הערים והיישובים ברחבי הארץ, ומדי שנה כ-20 ילדים נהרגים בתאונות דרכים בדרכים העירוניות. על פי נתונים נוספים שאספו אנשי עמותת 'אור ירוק', ישראל ניצבת במקום השני מבין מדינות ה-OECD בכל הנוגע לשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה נהרגים בממוצע 32 ילדים – כיתה שלמה נמחקת  בעקבות תאונות דרכים. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים, ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את מאמצי ההסברה והחינוך בקרב אוכלוסיית הילדים, ובעיקר לשפר את התשתיות בדרך לבית הספר. יש להציב פסי האטה בקרבת גני ילדים, בתי ספר וגנים ציבוריים, כדי לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל".

 

זירת התאונה בגולדה מאיר, רכב איבד שליטה ופגע בעמוד רמזור שנפל על הולכי רגל (צילום: דוברות מד"א)

זירת התאונה בגולדה מאיר (צילום: דוברות מד"א)

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר