עופר ברקוביץ וניר ברקת (צילום: שרון גבאי, ארנון בוסאני)
עופר ברקוביץ, ניר ברקת (צילום: שרון גבאי, ארנון בוסאני)

התעוררות נגד העירייה: העתירה נמחקה עקב הפרישה מהקואליציה

בית המשפט קבע כי בשל פרישת התעוררות מהקואליציה העירונית העתירה מוצתה, אך ציין: "העותרים רשאים לדרוש בעתיד את שלטענתם מגיע להם"

פורסם בתאריך: 10.12.17 18:36

עתירת ראשי סיעת התעוררות נגד ראש העיר ניר ברקת נמחקה, אך בית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים קיבל הבוקר, ראשון, חלקית את טענות העותרים וקבע כי נציגי התעוררות רשאים לדרוש בעתיד את שמגיע להם, בין אם זה פגישות עם עובדי עירייה כאלה ואחרים או השתתפות בפורומים. כזכור, לפני כחודש וחצי הגישה תנועת התעוררות עתירה מנהלית נגד ברקת, בטענה שהאחרון הנחה את עובדי העירייה שלא להיפגש עם אנשי הסיעה. העותרים דרשו מבית המשפט לבטל את ההנחיה הזו, שהגיעה לדבריהם על רקע התנגדותם לתוכנית השנויה במחלוקת של ברקת לחלוקת שכונות ירושלים לחרדים ולחילונים.

 


 


 

 

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

מאז הוגשה התלונה, חלו שינויים משמעותיים ביחסי הכוחות הפוליטיים בעיריית ירושלים: כזכור, ראשי סיעת התעוררות – עופר ברקוביץ ועינב בר כהן, הודיעו בתחילת נובמבר על פרישתם מהקואליציה של ברקת, ויו"ר הסיעה ברקוביץ, אף הודיע שיתמודד לראשות העיר בבחירות הקרובות.

 

עינב בר כהן חברת (צילום: שרון גבאי)

עינב בר כהן חברת (צילום: שרון גבאי)

על רקע שינויים אלו התקיים היום, ראשון, בבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, בפני השופט אברהם רובין, דיון בעתירה שהגישה התעוררות. השופט רובין קבע כי פרישת התנועה מהקואליציה הביאה לשינוי מסוים בנסיבות, וכי "העתירה במתכונתה הנוכחית מוצתה, מבלי שיש צורך לדון בשאלה העקרונית מה הן הסמכויות והחובות הנתונות לחברי מועצה שאינם חברי קואליציה". עוד קבע השופט בפסק הדין: "העותרים רשאים לדרוש בעתיד את שלטענתם מגיע להם, בין אם זה פגישות עם עובדי עירייה כאלה ואחרים ובין אם זה השתתפות בפורומים כאלה ואחרים, לראש העיר נתונה הזכות לקבל את דרישתם של העותרים או לדחות אותה בהתאם לכל דין ובהתאם לנהלים".

 

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

בעקבות כך פסק השופט רובין על מחיקת העתירה, "מבלי שמי מהצדדים מוותר על טענותיו ומבלי שבית המשפט מחווה את דעתו לגבי השאלה העקרונית לגבי זכויותיהם של חברי מועצת עיר שאינם חברים בקואליציה העירונית".

 

מתנועת התעוררות נמסר בתגובה לפסק הדין: "בדיון הבוקר קיבל בית המשפט את טענת תנועת התעוררות בירושלים כי על ראש עיריית ירושלים ניר ברקת לאפשר לחברי המועצה מטעם התנועה להיפגש עם כל בעל תפקיד בעירייה. אף המשיב (ניר ברקת) הצהיר בדיון היום, באמצעות בא כוחו, כי עמדתו היא שלעותרים נתונות כל הזכויות הנתונות לחברי מועצה. אנחנו מודים לבית המשפט שבקביעתו מנע את הפגיעה בפעילותם הציבורית של חברי התעוררות, ובכוונתנו לשוב לעבודתנו ולקדם נושאים עבור תושבי ירושלים".

מהעירייה נמסר: "בית המשפט דחה הבוקר על הסף ובאופן מיידי את עתירת סיעת 'התעוררות' כנגד עיריית ירושלים, וקיבל את טענות העירייה לפיהן אין לעותרים זכויות מעבר לאלה הנתונות לחברי מועצה שאינם חברי קואליציה, ולתושבים בעיר. גם בקשת 'התעוררות' לפסק דין בנושא העקרוני נדחתה על הסף, ובמהלך הדיון ציין השופט כי ראש העיר פעל על פי סמכותו, גם כאשר סיעת התעוררות הייתה חברה בקואליציה".

גורמים בעירייה ציינו כי "זהו כישלון נוסף של התעוררות, שמצטרף לרשימה ארוכה של כישלונות המעידים על אובדן הדרך. אנו ממליצים להתעוררות להתנתק מהפייסבוק ולהתחבר לעיר. טוב עשה בית המשפט שדחה מיידית את העתירה ומנע בכך בזבוז כספי ציבור נוספים".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר