עופר ברקוביץ', ניר ברקת (צילומים: שרון גבאי, מאיר אליפור)
עופר ברקוביץ', ניר ברקת (צילומים: שרון גבאי, מאיר אליפור)

העימות החריף בין ברקוביץ לברקת עובר לבית המשפט

סיעת התעוררות הגישה הבוקר, שלישי, עתירה מנהלית נגד ראש העיר ניר ברקת בטענה כי הנחה את עובדי העירייה שלא להיפגש עימם. ברקת בתגובה: "משמעות העתירה היא התפטרות שלכם מהקואליציה"

פורסם בתאריך: 31.10.17 11:45

סבב נוסף במאבק הפוליטי בין ראש העיר ניר ברקת לבין סגנו עופר ברקוביץ, יו"ר סיעת התעוררות: אנשי הסיעה הגישו הבוקר (שלישי, 31.10)  עתירה מינהלית נגד ברקת בבית המשפט לעניינים מינהליים בבית המשפט המחוזי בעיר, בעקבות ההנחיה שהוציא ברקת, כך נטען בעתירה, לעובדי העירייה, שלא להיפגש עם אנשי סיעת התעוררות. העותרים דורשים מבית המשפט לבטל את ההנחיה הזו, שהגיעה לדבריהם על רקע התנגדותם לתוכנית חלוקת השכונות של ברקת.

בעתירה נכתב, בין השאר, כי "ראש העיר לא הוסמך לפגוע בציבור שבשמו ולטובתו פועלים העותרים, באמצעות 'סנקציה' שהטיל על המנגנון הפקידותי, הרואה עצמו כפוף למרותו או שחושש להפר את ההוראה משום שאינו מעוניין להתעמת עם ראש העיר".



ברקת, כמעט מיותר לציין, לא נשאר חייב ושלח בתגובה מכתב חריף מאוד לחברי סיעת התעוררות, שבו הוא דורש את משיכת העתירה. במכתב, שהגיע לידי מערכת "כל העיר", כותב ברקת בין השאר: "כידוע לכם, אין כל אפשרות לכהן כחבר בקואליציה ובהנהלת העיר ובאותה העת לעתור נגד ראש העיר. נדמה כי קיבלתם החלטה מודעת לעשות הכול כדי לפרק ולפגוע בשותפות האידאולוגית בינינו שנמשכה יותר משמונה שנים, וזאת מטעמים פוליטיים ואישיים צרים. ירושלים היא מעל הפוליטיקה ואתגרים רבים עדיין לפנינו. אני קורא לכם לבחור בעתיד ירושלים ובחזרה לפעילות במסגרת ההסכם הקואליציוני, ולמשוך את העתירה שמשמעותה התפטרות שלכם מהקואליציה".

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

כזכור וכפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר", בין סיעת 'התעוררות' לבין ראש העיר התגלעה בחודשים האחרונים סכסוך בעקבות 'תוכנית החלוקה של ניר ברקת', שבמסגרתה סוכם על בניית עשרות גני ילדים ובית ספר למגזר החרדי בשכונת קרית היובל ובשכונת גילה, ועל העברת שני בתי ספר מהציונות הדתית אל הציבור הליטאי (מהלך שכבר בוצע בפועל). חברי התנועה, שותפיו של ברקת לקואליציה, כידוע, טענו כי תוכנית זו מפרה את חוק הרשויות המקומיות וגורמת עוול חמור לתושבי העיר.

 


 

בעתירה שהגישה סיעת התעוררות נטען כי בשל המחלוקות האידיאולוגיות בינם לבין ראש העיר ניתנה ההנחייה לדרג המקצועי שלא לפגוש בהם. עוד נטען בעתירה כי בשל הנחיה זו 'תקועים' שלל פרויקטים ומהלכים שיזמה התנועה או שאנשיה מעורבים בהם, כולל סדרת פגישות עם מנהל אגף שיפור פני העיר (שפ"ע), לפתרון בעיות תפעול בעיר, פעולות לפיתוח מרכז העיר ולמציאת פתרונות תחבורה במקום, פרויקטים של הסדרה ושיפור מעברי נכים, תהליך שימור תמהיל שוק מחנה יהודה, תוכנית ייעודית לחיזוק חיי הלילה בעיר ופרויקט 'מרכז שירות לעסקים – one stop shop'. העותרים אף צירפו לעתירה חלופת מיילים ושאר מסמכים המוכיחים זאת, לטענתם.

פועל מול הגורמים המקצועיים - עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

"צריך לומר זאת באופן חד וברור: ירושלים נמצאת במשבר והופכת בימה, קמפיין אישי ופוליטי של ראש העיר, עד כדי סיכון מעמדה, חוסנה וצביונה", מסר ברקוביץ. "ההסכם הכושל לחלוקת העיר לא מקובל עלינו. התנגדנו לו בחריפות, הוא מסכן את ירושלים. בגלל ההתנגדות הזו הנחה ברקת באופן בלתי חוקי את פקידי העירייה שלא לעבוד איתנו, ומי שנפגע מכך הם התושבים, שפניותיהם לא מקבלות מענה. אנחנו לא מוכנים להשלים עם המציאות הזאת. פנינו לראש העיר כמה פעמים, וזה לא עזר. נאלצנו לפעול בבית המשפט, אבל אנחנו ננצח, נסיר את ההנחייה הבלתי חוקית ונחזיר את ירושלים למסלול הנכון".

מנגד, גורמים בעירייה טוענים כי "סיעת התעוררות הפכה לסיעת התפוררות, ומאז נקטה עמדות קיצוניות ממרצ ושינוי איבדה את אמון הציבור, הפכה ללא רלוונטית וכל הישארותה בקואליציה היא למטרות שכרו של עופר ברקוביץ העומד על כחצי מיליון שקלים בשנה. חבר אחד בסיעת התפוררות עזב את ירושלים והתפטר אמש ממועצת העיר, מחליפו המיועד הורשע בעבירות מין וחברה נוספת בסיעה מושעית מתיקה עקב חשש חמור לניגוד עניינים. בזמן שהם מתפוררים ראש העיר והנהלת העיר עסוקים בהמשך פיתוחה, חיזוקה ובנייתה של ירושלים ובכך ימשיכו להתמקד".

עוד טוענים הגורמים כי "לא מתווה ברקת ולא נושאים מקצועיים עומדים מאחורי העתירה, זהו צעד של שר האוצר כחלון שמטרתו לפגוע בקואליציה של ראש העיר ברקת כדי לסכל את המאבק על תקציבה של ירושלים ולפגוע בבירת ישראל. ברקוביץ דן עם כחלון במחשכים על תמיכה תקציבית לא לירושלים, אלא להתעוררות ושריון נציגיו ברשימתם. חברי התעוררות ניסו לגרום לראש העיר בכל דרך לפטר אותם כדי שיהפכו לקדושים מעונים ולאחר שנכשלו בפועל, עצם הגשת העתירה היא התפטרות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא להצביע יותר לברקת, הרס אשמח. העיר, שפוט של החרדים, הראש שלו בליכוד, אני וכל משפחתי והחברים נצביע לברקוביץ, הוא הכי מתאים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר