עינב בר כהן, אסף כהן (צילומים: שרון גבאי, פרטי)
עינב בר כהן, אסף כהן (צילומים: שרון גבאי, פרטי)

היועץ המשפטי לעירייה: עינב בר כהן נמצאת בחשש לניגוד עניינים לאור עסקיו של בעלה

עינב בר כהן, מחזיקת תיק העסקים בעיר, נקראת לבירור חשד לניגוד עניינים על ידי היועץ המשפטי לעירייה על רקע עסקיו בבעלות בן זוגה אסף כהן

פורסם בתאריך: 27.8.17 09:58

מחזיקת תיק העסקים בעיריית ירושלים עינב בר כהן (התעוררות) קיבלה מכתב חריף מהיועץ המשפטי של העירייה, עורך הדין אלי מלכה, בנוגע לחשדות לניגוד עניינים. בן זוגה של בר כהן, אסף כהן, שותף במסעדות ווק מרקט וסטריט מרקט בשוק מחנה יהודה. ב-20.8 הוגש כתב אישום נגד שותפי המסעדה, בטענה שהפעילו עסק ללא רישיון.

כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"כל העיר" צו הריסה בוצע לתוספת המבנה הלא חוקי של עסק שבו שותף בעלה של מחזיקת תיק העסקים בר כהן – הסיפור שהביך את הסגל הבכיר בכיכר ספרא.

במכתב טוען עו"ד מלכה כי החשדות שעולים הינם מידע שהגיע מהתביעה העירונית כי בר לא ענתה על שאלה בנוגע לתביעה של בן זוגה. עוד נכתב במכתב כי עם מינוייה של בר למחזיקת תיק העסקים בעיר, היא דיווחה של עסקיו (בתחומי המסעדנות) של בן זוגה, אסף כהן, והיועץ המשפטי של העירייה הנחה אותה כי אסור לה לטפל בכל מה שקשור לעסקיו או להיות שותפה בדיונים עליהם. הנחיות נוספות שבר קיבלה היו איסור לטפל בכל העסקים שמוכרים אוכל אסייתי בירושלים ולהיות שותפה בדיונים אליהם, או בעסקיהם של השותפים של בן זוגה, בהווה ובעתיד.

 



 

במכתבו טוען עו"ד מלכה כי "בזמן האחרון הצטברו אצלי נתונים חדשים, חלקם הועבר על ידך באופן אישי וחלקם הגיעו לידי היועמ"ש באמצעות התביעה העירונית, מהם עולה לכאורה כי הפרת את הוראות הסדר לניגוד עניינים וכי פעלת ועודך פועלת לכאורה תוך ניגוד עניינים ממשי או תוך חשש לניגוד עניינים ממשי".

לטענת היועץ המשפטי לעירייה בר כהן לא עדכנה אותו בפרטים חדשים אודות עיסוקיו של בעלה אסף כהן, שכיום מועסק כמנהל שכיר במסעדת "המוציא" ברחוב יפו. עד למיצוי הבירור בר כהן נתבקשה שלא לפעול בתחום קידום העסקים, ולא לעשות שימוש בסמכויות שניתנו לה על ידי ראש העיר ניר ברקת. "לא זאת כי אף זאת – האישום הפלילי שהוגש זה עתה כנגד בן זוגך, בגין ניהול עסק ללא רישיון, מייצר חד משמעית מצב בלתי מתקבל, שכן הצוות העירוני העוסק בנושאים האלה הינו רובו מאגף קידום עסקים (וגם מאגפים אחרים), שאת מחזיקת התיק" עו"ד מלכה מבהיר לבר כהן כי היא נדרשת להשלים את המידע המבוקש ובעקבותיו יוצאו לה הנחיות עדכניות למניעת חשש לניגוד עניינים כמחזיקת תיק רישוי עסקים בעיריית ירושלים.

 



 

בין השאר במכתב מפורטות ההנחיות שניתנו לבר כהן, ביניהם: "אסור לך לטפל בכל נושא הקשור לעסק לממכר מזון אסייתי בשוק מחנה יהודה של בן זוגך אסף כהן והדוכנים ברחוב האפרסק 12 ו-16 ועץ חיים 41 או כל עסק אחר הקשור לבן זוגך או להיות שותפה בכל דיון הנוגע אליהם. אסור לך לטפל בכל העסקים בשוק מחנה יהודה הסגור ובמסעדות באזור שוק מחנה יהודה לרבות רחוב אגריפס, או להיות שותפה בכל דיון הנוגע אליהם". כמו כן, לפי המכתב על בר כהן נאסר "לטפל בכל העסקים המוכרים מזון אסייתי ברחבי ירושלים, או להיות שותפה בכל דיון הנוגע אליהם". במכתב מצוינים העסקים שעל בר כהן נאסר לטפל ביניהם: ארבעה סניפי סושי רחביה בירושלים (בהר החוצבים, ברחוב עזה, ברחוב רבי עקיבא וברחוב עמק רפאים), קפה פריז בשדרות בן מימון, גראנד קפה ברחוב דרך בית לחם ובר הצעצוע במרכז העיר.

במכתב מדגיש עו"ד מלכה: "כבר במועד עריכת ההסדר לניגוד עניינים ראיתי באופן בעייתי את היותך מחזיקת תיק קידום עסקים לאור עיסוקיו הרבים של בן זוגך בתחום העסקים בירושלים, אולם העדפתי לייצר איזון בין הזכות שיש לנבחר ציבור להוביל את הנושאים שלשמם נבחר לבין החובה המוטלת על נבחר ציבור שלא להימצא בניגוד עניינים בעת פעילותו הציבורית".

כזכור, כפי שפורסם ב"כל העיר" בר כהן פנתה לפני כשבוע לברקת בדרישה לבטל כנס תושבים שנערך בהשתתפותו במינהל רמות. בסוף השבוע שעבר נשלח מכתב על ידי 21 חברי המועצה ביניהם סגי ראש העיר מסיעות יהדות התורה, התעוררות, ירושלמים  למשנה ליועץ המשפטי לממשלה שבו הם מבקשים הבהרות מה מותר ומה אסור – וזאת בהמשך להנחייתו של ברקת שלא לקיים מפגשים בעלי אופי פוליטי בכיכר ספרא ובמינהלים קהילתיים – שנה ושלושה חודשים לפני הבחירות, יחד עם זאת ברקת בעצמו כאמור קיים מפגש תושבים ברמות.

בתגובה העלתה בר כהן פוסט בדף הפייסבוק שלה, שבו היא כותבת בין השאר: "הם לא ישתיקו אותי. ראש העיר ניר ברקת מפוחד ופועל בבריוניות בכדי למנוע ממני להגיד לכם את האמת, להמשיך להאבק למענכם ולייצג אתכם נאמנה. אבל זה לא יעזור לו. אתמול (חמישי) נשלחה אלי חוות דעת פתאומית וחדשה על ידי היועץ המשפטי לעירייה אשר כל מטרתה למנוע ממני להמשיך ולפעול כנציגת הציבור שלכם. זאת כמובן לאחר שבתקופה האחרונה אני נאבקת יחד עם חברי סיעתי מול ראש העיר במאבקים חשובים למען התושבים והקהילה העסקית בעיר. לאחר שהעביר הנחייה לא חוקית לדרג המקצועי שלא להיפגש עם חברי סיעתי בגלל מחלוקת ערכית ומקצועית, לאחר שהקפיא תקציבים לטובת העסקים והשכונות רק מפני שאני מובילה אותם, לאחר שהורה באופן לא חוקי לאסור על קיום כנס בעלי עסקים בעירייה, כעת מנסה ברקת בניסיון בריוני נוסף להשתיק אותי באמצעות היועץ המשפטי לעירייה. זה צעד חמור, בריוני ומקומם.

"ברור כשמש כי הנסיבות בכל הקשור להסדר ניגוד העניינים שלי לא השתנו בכהוא זה", מציינת בר כהן. "הדבר היחיד שהשתנה הם היחסים שלי עם ראש העיר. זה מה שהניע את חוות דעת המשפטית החדשה, מוטיבציה פוליטית של ראש העיר להשתיק אותי. הם ורק הם, הובילו את ברקת לנסות לפעול בדרך לא דרך בכדי למנוע את פעילותי הציבורית החשובה. רק ביום רביעי אמרתי לראש העיר את כל האמת בפנים בועדת החינוך העירונית ויצאתי נגד הפגיעה שלו בבתי הספר בציבור הציוני, והנה ביום למחרת הוא מפעיל עוד נסיון דרקוני נוסף להשתיק אותי ולמנוע את פעילותי הציבורית. אין כאן מקריות. פעלתי לאורך כל הדרך בשקיפות מלאה ובהתאם להנחיות היועץ המשפטי לעירייה וכך אמשיך. יתרה מכך אף פניתי מיוזמתי לקבלת חוות הדעת בכדי למנוע כל מקרה של ניגוד עניינים לפני כשנה וחצי. לא ניסיונות לפגוע בשמי, לא הנחיות לא חוקיות ולא חוות דעת שכל מטרתם היא השתקה, ישנו זאת. להיפך, אמשיך לדבוק בדרכי הצודקת לטובת תושבי ירושלים ולהלחם עבורם בכל מחיר. תודה לכם על התמיכה לאורך כל הדרך הציבורית שלי, אלחם עבורכם בכל הכלים העומדים לרשותי ולא אכנע. הם לא ישתיקו אותי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר