עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)
עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

"ברקת ויתר לחרדים במקומות שהוא אף פעם לא ויתר להם"

המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ, עד לפני שבועיים סגן ראש העיר, מתכוון לרוץ עד הסוף ושואף להכפיל את הכוח של סיעת התעוררות במועצה

פורסם בתאריך: 1.12.17 10:53

"אני רץ עד הסוף, עד סוף הבחירות", כך אומר ומבהיר השבוע בשיחה עם "כל העיר" עופר ברקוביץ, המועמד לראשות העיר מטעם סיעת התעוררות ויו"ר האופוזיציה העירונית. "אני מתכוון להיות המועמד הציוני המוביל לראשות העיר ולאחד את כל הציבור הירושלמי הסבלני – חילונים, דתיים, חרדים וכל מי שאכפת לו מירושלים, שלא מנסה להיות קיצוני ולהטיל מורא". לצד השאיפה האישית של ברקוביץ להיות ראש העיר הבא של ירושלים, פועלת סיעת התעוררות להכפיל את כוחה בבחירות הקרובות – "התעוררות תכפיל את הכוח שלה – מארבעה מנדטים אנחנו שואפים לשמונה מנדטים", הוא מצהיר.

 



 

ברקוביץ, כזכור, פרש מהקואליציה העירונית של ניר ברקת על רקע התוכנית השנויה במחלוקת של ראש העיר לחלוקת שכונות ירושלים לחרדים ולחילונים, ולהסכמים שהגיע עם הנציגים הליטאים החרדים. בהמשך לכך, הגישה התעוררות עתירה משפטית נגד ברקת על שלא אפשר לדרג המקצועי בעירייה להיפגש עם נציגי הסיעה.

"לא יכולתי לספוג יותר", מתאר ברקוביץ את שהתרחש מאחורי הקלעים בכיכר ספרא. "התפטרתי כי ברקת לא הפסיק לוותר לחרדים במקומות שהוא אף פעם לא ויתר להם. הוא הוריד מולם את הדגל לחצי התורן. לא צריך לקחת מילד אחד ולתת לילד אחר, זה מי שעושה רווח פוליטי. אני רוצה לשמור על הציבור הפלורליסטי בירושלים, לייצר הסכמות ולהגיע לעבודה משותפת עם החרדים".

מבין כל המועמדים בירושלים – הדמוגרפיה ניצחה. אתה, ברגע האמת, אם תהיה ראש העיר לא תחתום על הסכם עם החרדים?
"אין ספק שצריך להגיע להבנות מול החרדים ולייצר שפה חדשה. הבעיה שהחילונים מרגישים שזה מגיע על חשבונם ושדוחקים אותם. אני רואה את החרדים כציבור משמעותי בעיר שיש לתת לו מענה. גם אם אצטרך לעשות איזשהו ויתור, אעשה אותו בצורה שלא תפגע בציבור אחר ואעשה אותה בשקיפות, לא במחשכים. הבעיה היא שיש כרגע מעין עסקונה פוליטית ישנה, כך שנסגר הסכם בין היועץ של ברקת לבין הרב הזה והזה".

 

 

בימים אלה מתנהל מאבק עירוני להגדלת התקציב הממשלתי לירושלים. "אנחנו תומכים בהגדלת התקצוב של ירושלים", מדגיש ברקוביץ, "לירושלים יש בעיות תקציביות גדולות שמחייבות סיוע ממשלתי. הבעיה היא שברקת מנהל סוג של קמפיין על חשבון תושבי ירושלים, סדרי העדיפויות שלו הם פוליטיים ולא ענייניים, הוא לא 100 אחוז בירושלים. בשנה הקרובה, עד הבחירות, אנחנו כאופוזיציה נציף את הדגשים שלנו מול ראש העיר וניתן את הטון".

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

עופר ברקוביץ (צילום: אורן בן-חקון)

ברקוביץ, 34, מתגורר בנחלאות, נשוי לדינה ברקוביץ, עורכת דין בחברת טבע – הורים לאריאל, 3, ויפתח, בן שנה. הוא גדל בגבעה הצרפתית, שירת בצה"ל בדרגת סרן – כיום הוא מקפיד להגיע לימי המילואים, בתפקידו הוא מטיס מל"טים. אחרי שהשתחרר מהצבא הקים ברקוביץ, יחד עם מירב כהן, את תנועת התעוררות. כבר תשע שנים הוא בקואליציה העירונית, מתוכן ארבע שנים הוא שימש כסגן ראש העיר ומחזיק בתיקי התרבות, הפיתוח הכלכלי ומרכז העיר. בין הפרויקטים והתוכניות שקידם – הגדלת תקציבי התרבות מ־20 מיליון ל־27.5 מיליון שקלים, אירועי תרבות בשכונות, בניית מתחם wework במשביר הישן, פתיחת קייטנות אוגוסט בגני הילדים עבור המשפחות הצעירות והקמת מעונות הסטודנטים החדשים באגרון. כמו כן, בשנה האחרונה ברקוביץ הוביל את המהלך לשמירה על קולנוע לב סמדר, שהיה בסכנת סגירה.

אז תרבות ופנאי לא חסר כאן, בנוגע למשבר הדיור החמור שיש בירושלים, לדברי ברקוביץ, הוא דווקא בר פתרון. "ניר ברקת לא בנה דירות", אומר ברקוביץ. "ברקת לא נותן לנו לקדם על שטחים חומים בתוך העיר, וזאת בגלל הריב שלו עם השר כחלון, אז אין כמעט הקצאה של מחיר למשתכן בירושלים".

מדובר במשבר דיור לאומי, כלל ארצי – איך אתה מתכוון לפעול בנושא בירושלים?
"לבנות בתוך העיר – בתלפיות לדוגמא אפשר לבנות 30 אחוז דירות וליצור שכונה חדשה. יש שטחים. ברקת לא קידם את זה, לא לחרדים ולא לחילונים. בעיקרון אני מסתכל קדימה על איך מבטיחים את העתיד בירושלים, איך מחזירים את ירושלים למסלול הנכון. הפיתוח הכלכלי, היצירתי והאורבני. זה בעצם לקחת את ירושלים למאה ה־21. בניגוד לברקת, יש לחזור לאינטרסים הפשוטים של התושבים שלנו. צריך לחזור למודל מנהיגותי צנוע, כמו של טדי קולק ז”ל. שתהיה עיר נקייה יותר, שמינהלים יארגנו פעילות בשכונות, שיהיה פיקוח ואכיפה משמעותיים, שעובדי התברואה יתומרצו – זה לא תורה מסיני. צריך לרצות להתחבר לאינטרסים הפשוטים של התושבים, כמו פיתוח הפארק ליד הבית והחיים עצמם. האם אנחנו מבינים שכל התפקיד של המערכת הזאת היא לשרת את התושבים?".


ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

ניר ברקת (צילום: אמיל סלמן)

תגובת העירייה

"הציבור כבר התעייף מניסיונותיו החוזרים ונשנים של ברקוביץ לפלג ולסכסך בין המגזרים בעיר ולהפיץ בדיות למטרות של הון פוליטי. אין תושב שלא מרגיש את השינויים הרבים שחלו בעיר בתשע השנים האחרונות תחת ברקת, בהן המגזר הציוני חזר לצמוח בכל מדד. הציבור שוב ושוב מביע אמון בדרך זו של חיים משותפים אחד לצד השני ולא בדרך הקיצונית של ברקוביץ. מי שלא עשה כלום במשך שתי קדנציות למעט לקיחת קרדיטים על עשייה של אחרים ראוי שמעט יותר יצטנע. מנהיג אמיתי כמו ברקת נלחם יום יום עבור העיר שלו ועבור התושבים שלה בטוב וברע, ברקוביץ בורח מכל אחריות שהוצעה לו וחושב שניתן לנהל עיר באמצעות פוסטים בפייסבוק. מצער שברקוביץ נוהג בחוסר אחריות ציבורית ובזמן שהעירייה מובילה מאבק מול משרד האוצר להגדלת תקציב ההשקעה בירושלמים כמו בכל הארץ, להעברת משרדי הממשלה לירושלים ולהגדלת הדירות במחיר למשתכן, הוא בוחר לדון עם שר האוצר בתקציבים להתעוררות במקום לירושלים. הניסיונות הנלוזים לבגוד בציבור הירושלמי לא יעזרו, המאבק לעתידה של ירושלים זוכה לתמיכה מקצה לקצה למעט התעוררות אשר גם הם תמכו בו בשנים קודמות, עד אשר החליטו כי עסקנותם הפוליטית חשובה יותר מירושלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. ירושלמי חילוני

    אני מצדיע לעופר ברקוביץ על עמידתו האיתנה מול ראש העיר ברקת אשר מוכר את ירושלים לחרדים
    עלה והצלח עופר
    אני מבטיח להצביע לך בבחירות.

  2. שרון

    במוקדם או במאוחר האיש המוכשר הזה יהיה ראש עיריית ירושלים.

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר