נועה אזולאי (צילום: שוקה כהן)
נועה אזולאי (צילום: שוקה כהן)

הפנים הירושלמיות של קמפיין תרומות השיער לחולות סרטן

נועה אזולאי, בת 18, מהר חומה, שהתמודדה עם המחלה בזמן שהיתה תלמידה, נבחרה לפרזנטורית. בשבוע הבא ייערך המבצע השנתי לתרומות שיער במספרות ברחבי העיר

פורסם בתאריך: 22.12.17 11:48

נועה אזולאי, בת 18, שמתגוררת בהר חומה, מככבת בימים אלה על שלטי חוצות לקידום הקמפיין השנתי לתרומות שיער של עמותת זכרון מנחם. אזולאי הבריאה לפני כחודשיים מסרטן העצמות והצליחה, תוך כדי הליך הטיפולים, לסיים את לימודיה בתיכון סליגסברג, במגמת בגרות מלאה בביולוגיה ובערבית.

נועה אזולאי (צילום: אבי עמר)

נועה אזולאי (צילום: אבי עמר)

"גילו לי את המחלה רק בינואר האחרון, אחרי שנתיים שהתלוננתי על כאבים בברך שמאל וזרקו אותי מרופא לרופא", מספרת אזולאי בשיחה עם "כל העיר". "ברגע שגיליתי קיבלתי שוק. דיכאון. השמיים נפלו עלי. העולם כמו שהכרתי השתנה, אבל פשוט יצאתי למלחמה על החיים שלי. היה לי קשה מאוד, אבל הבראתי לפני חודשיים. סיימתי טיפולים וכל הבדיקות חזרו תקינות. אני שמחה להיות מאחורי זה, עכשיו מחכה לי שיקום".

הצלחת לחזור לשגרה?
"לא כל כך. יש לי תותב ברזל ברגל, אני הולכת עם קביים ומתעייפת מהר. זאת לא באמת שגרה. אני עדיין לוקחת כדורים ונעזרת הרבה בהורים שלי. הם היו מתראים רק בבית חולים בהחלפת משמרות איתי. המשפחה המורחבת עזרה".

איך הצלחת לסיים את הלימודים בבית הספר?
"את רוב הבגרויות עשיתי בכיתה י"א ובית הספר מאוד עזר ותמך. מורות באו אלי הביתה בזמנן הפנוי וישבו איתי, כולם היו הכי תומכים ועזרו לי בהכל והקלו עלי כמה שרק אפשר".

אזולאי מספרת שבזמן שרוב חברותיה מתגייסות בימים אלה לצה"ל היא קיבלה פטור, ולמרות זאת היא מעוניינת להתנדב: "אני מאמינה שזה מאוד חשוב לתרום למדינה".


נועה אזולאי (צילום: אבי עמר)

נועה אזולאי (צילום: אבי עמר)


הקמפיין לתרומות שיער לחולות סרטן של עמותת זכרון מנחם וחברת פנטן יתקיים בתאריכים 27-25.12 בהשתתפות למעלה מ־400 מספרות ברחבי הארץ כולל בירושלים. מי שרוצה לתרום יכולה להגיע לאחת המספרות (רשימה מפורטת של המספרות באתר זכרון מנחם) ולהסתפר בחינם. עמותת זכרון מנחם מעניקה פאות חינם משיער אמיתי ואיכותי אשר מותאמות בדיוק לצרכיה של כל חולה. 30 ס"מ הוא אורך המינימלי לתרומה. כ־7 תרומות שיער הופכות לפאה אחת.

 

חיים ארנטל, יו"ר ומייסד עמותת זכרון מנחם, שאיבד את בנו מנחם ארנטל ז"ל, בשל מחלת הסרטן, בהיותו בן 15 בלבד והקים את העמותה, מספר על המבצע: "אנחנו מבקשים תרומות שיער מנשים בכל גיל, בכדי ליצור פאות איכותיות. זאת השנה החמישית שאנחנו עושים את המבצע בשיתוף עם פנטן. יש לנו מספר סניפים של סלוני פאות שנותנים את הפאה כשלמעשה כל אישה יכולה לקבל פאה איכותית ללא כל תשלום והכוח שלנו זה הנתינה. כמות רבה של תורמות נותנת לנו אפשרות למיין את השיער, להכין אותו לפי אורך, צבע ועובי השערה.


חיים ארנטל (צילום: שוקה כהן)

חיים ארנטל (צילום: שוקה כהן)


"רוב החולים והחולות נראים הרבה יותר יפים בלי פלומת השיער על הראש", מדגיש ארנטל, "אבל ההתמודדות החברתית היא קשה מאוד וצריך להיות מישהו בעל אופי מסוים. החברה לא יודעת איך להתייחס עדיין, אנשים נועצים מבטים, ויש כאלה שקשה להם. כשבחורות צעירות מקבלות את האבחנה שהן חולות בסרטן, הדבר הראשון שהן חושבות עליו זה איבוד השיער. שיער זה חלק מהצלם האנושי. חולים מאבדים גבות, ריסים והפרצוף נראה פתאום שונה לחלוטין".


נועה אזולאי (צילום: אבי עמר)

נועה אזולאי (צילום: אבי עמר)

 


לפרטים נוספים אודות קמפיין תרומות השיער והמספרות הקרובות לביתך- באתר זכרון מנחם.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר