גן התות (צילום: טל כץ)
גן התות (צילום: טל כץ)

נחלאות: עבודות לשיפוץ גן התות הוותיק

עבודות השדרוג והשימור ייערכו בהיקף של 1.4 מיליון שקלים והן יחלו בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 26.12.17 16:53

בעוד כשבועיים צפויות להתחיל העבודות לשדרוג "גן אוהל משה" ו"גן הבוסתן הספרדי" – הידועים בשם גן התות, בשכונה ההיסטורית אוהל משה בנחלאות, מהראשונות שהוקמו מחוץ לחומות. התקציב לשדרוג הגנים עומד על 1.4 מיליון שקלים.

 



 

גן התות (צילום: טל כץ)

גן התות (צילום: טל כץ)

 

יו"ר מינהל קהילתי לב העיר ד"ר אופיר לנג, מציין השבוע כי "מאחר והתוכנית חלה על גנים בשכונה היסטורית, היה חשוב לנו לשמר אלמנטים ייחודים במקום. לאחר סדרת דיונים שערכנו עם תושבי השכונה ותיקונים רבים שביקשנו לערוך בתוכניות, סוכם כי יישמר וישוחזר הקיר בגן התות עם האבנים המקוריות. שני הגנים יוקפו ברצועות צמחייה על מנת לתחום אותם מבתי התושבים. במקביל, הגנים ירוצפו באבנים בגוון אדמה, יוצבו בהם עמודי תאורה חדשים, יוחלפו הספלים ויישתלו עצים חדשים בנוסף לקיימים".

 

 

העבודות נערכות על רקע הזנחה שנרשמה במקום בשנים האחרונות. "התושבים עדים לתופעות שליליות בגנים האלה", מספר לנג, "של שכרות, סמים וכדומה. חלק מהקונספט של שיפוץ המקום זה לא רק לייפות את הגן ושיהיה נגיש במהלך שעות היום, אלא גם מוכח מחקרית שמקומות שהם יותר אסתטיים ומוארים בשעות הלילה מרחיקים תופעות שליליות".

 

גן התות (צילום: טל כץ)

גן התות (צילום: טל כץ)

לנג מדגיש כי התושבים מאוד מעורבים בהליך התכנוני של שיפוץ הגן. "ברור שאי אפשר לענות על כל הבקשות של התושבים", אומר לנג, "אבל אנחנו עשינו את מירב המאמצים על מנת שיתקבלו כמה שיותר בקשות מול העירייה והאדריכלים".

 

אופיר לנג (צילום: פרטי)

אופיר לנג (צילום: פרטי)

 

מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים ערכה תכנית לשדרוג הגנים תוך שמירה על צביון והאופי ההיסטורי של המקום. מדובר בפרויקט שדרוג הכולל טיפול בעצים לשימור, ריצוף השטח, חידוש צמחיה הכשרת פינות ישיבה וחידוש ריהוט הגן  בהשקעה של 1.4 מיליון שקלים".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר