אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)
אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

מדוע חבר המועצה אלעד מלכא לא ממונה ליו"ר ועדת הביקורת העירונית?

מלכא, חבר התעוררות, מתלונן על סחבת במינויו לתפקיד יו"ר ועדת הביקורת העירונית: "מדובר בוועדה שפעילותה חשובה למינהל התקין של העירייה"

פורסם בתאריך: 21.2.18 17:42

מדוע חבר המועצה אלעד מלכא מהתעוררות לא ממונה ליו"ר ועדת הביקורת בעיריית ירושלים? מלכא טוען כי נרשמת סחבת בהליך מינויו – שלדבריו אמור להיות מאושר על ידי מועצת העירייה. למעשה, יו"ר ועדת הביקורת העירונית בכיכר ספרא אמור להיות יו"ר הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה, וכיום מדובר בעופר ברקוביץ, המועמד לראשות העיר מטעם סיעת התעוררות שלה 4 מנדטים במועצה. אולם, בהתעוררות העדיפו כי חבר המועצה מלכא ישמש כיו"ר ועדת הביקורת, במקומו של ברקוביץ, בשל מועמדותו של האחרון לראשות העיר ובשל רצונו של ברקוביץ להמשיך ולכהן כחבר בדירקטוריונים העירוניים. כיום, ממלאת את התפקיד יו"ר סיעת ירושלמים פלר חסן-נחום, שלסיעתה יש שני מנדטים.

לדברי מלכא, הוא ביקש להתמנות ליו"ר ועדת הביקורת, כבר לפני כחודש, אולם עד כה המהלך לא אושר. מנגד, בעירייה טוענים כי מאחר וברקוביץ סירב להתמנות לתפקיד – יו"ר הסיעה השנייה בגודלה באופוזיציה, חסן-נחום, תמשיך לשמש כיו"ר הוועדה.

"אני ביקשתי כבר לפני כחודש להתמנות ליו"ר ועדת הביקורת העירונית", מדגיש מלכא, "אנחנו הסיעה הגדולה באופוזיציה. ועדת הביקורת היא ועדה חשובה להתנהלות תקינה של העירייה. כיאה לוועדה חשובה, הסכמתי לקחת על עצמי את התפקיד רק לאחר שלמדתי על סדרי העבודה של הוועדה תפקידיה וסמכויותיה, והשתכנעתי שיש לי אפשרות לתרום לתושבי ירושלים באמצעותה. לצערי, התנגדות ברקת למינוי שלי מונעת מחשש מפני ועדת ביקורת אמיתית, עניינית ומעורבת בהתנהלות העירייה. ראש העיר יודע שוועדת ביקורת בראשותי תיכנס לעובי הקורה בשלל סוגיות, שכנראה הוא מעדיף שלא ייבדקו ברצינות".

פלר חסן נחום

פלר חסן נחום

כזכור, לפני כשלושה חודשים, לאחר שכבר שימש בעבר חבר מועצה, חזר מלכא לכיכר ספרא לסיבוב שני, בעקבות פרישתו של חברו לסיעה חנן רובין. מלכא הוא ממקימי אגד Watch, קבוצת פייסבוק, שמטרתה לפקח על שירות אגד לנוסעים בעיר. בין השאר פועל מלכא להפעלת מוניות שירות בירושלים – מהלך שיכול להוביל להקלה בעומסים ובצפיפות באוטובוסים.

"אני מתכננן להמשיך את מה שעשיתי בשנה האחרונה, בנושא התחבורה בירושלים", אומר מלכא ל"כל העיר", "התכניות שלי הן להמשיך בעשייה למען שבירת המונופול אגד בירושלים והכנסת נתיב תחבורה ציבורית".

מלכא, שנוסע בעצמו בתחבורה הציבורית, מתאר מצב – כפי שפורסם לא אחת ב"כל העיר" – שאותו מכירים נוסעים רבים בתחבורה הציבורית בירושלים: "מצב התחבורה הציבורית בירושלים הוא נוראי. יש ימים שבהם אני נוסע ברכב פרטי רק כי אני חייב להוציא את הילדים מהגן. אי אפשר לסמוך על התחבורה הציבורית שתביא אותי בזמן לגנים של הילדים. ואני דווקא אוהב לנסוע בתחבורה ציבורית, כי זה מפנה לי עוד זמן ביום לעבוד".

סגן ראש העיר עופר ברקוביץ' (צילום: שרון גבאי)

המועמד לראשות העיר עופר ברקוביץ (צילום: שרון גבאי)

מהעירייה נמסר: "ברקוביץ, יו"ר התעוררות, ביקש לא למנותו לוועדת הביקורת בשל רצונו להישאר חבר בדירקטוריונים העירוניים (לא ניתן להיות גם וגם) ולכן יו"ר הסיעה השנייה בגודלה באופוזיציה ממשיכה בתפקיד יו"ר הוועדה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר