הקברים שבנתה חברת אוויסון, בבעלות אווה צרפתי בגבעת שאול (צילום: עיריית ירושלים)
(צילום: עיריית ירושלים)

חברת אוויסון ובעליה נקנסו ב-5.5 מיליון שקל על בניית קברים ללא אישור בגבעת שאול

בעלת החברה אווה צרפתי בתגובה ל"כל העיר": "יש לי כסף, הכל טוב"

פורסם בתאריך: 21.1.18 16:59

בית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים פסק קנס חסר תקדים בסך 5.5 מיליון שקלים כנגד חברת אוויסון ובעליה אווה צרפתי, בגין בנייה בלתי חוקית ועבירה על חוק התכנון והבניה. פסק הדין ניתן לאחר מאבק משפטי ארוך, שסוקר בעבר ב"כל העיר", לפיו הוחלט להרוס את 300 הקברים, המהווים בנייה בלתי חוקית.

מפסק הדין עולה כי חברת אוויסון, בעלת מגרש המיועד לקבורה בהר המנוחות בנתה קברים ללא אישורים החל משנת 2012. לאחר שהעירייה פנתה לבית המשפט זה הוציא כנגדה צו הפסקת עבודה. בהמשך לכך הגישה העירייה כנגד החברה ובעליה כתב אישום. לפי פסק הדין כנגד חברת אוויסון נפסק קנס בסך של 3,600,000 שקלים בגין בנייה ללא היתר ו-224,500 שקלים בגין הפרת צו הפסקת עבודה. כמו כן, כנגד אווה צרפתי נפסק קנס בסך – 1,600,000 שקלים בגין בנייה ללא היתר ו-134,700 שקל בגין הפרת צו הפסקת עבודה.

השופט פאול שטרק מציין בגזר הדין כי החברה הקימה במקום למעלה מ-300 קברים, כאשר בכ-100 מהם נקברו נפטרים "שרכשו בתמימות את חלקות הקבר". בהמשך כותב השופט שטרק כי "מעבר לביצוע עבירות הבנייה, הנאשמות לא קיימו צו שיפוטי להפסקת עבודה למעלה מארבע שנים. הנאשמות המשיכו לבנות שלא כדין ואף הגדילו לעשות והשתמשו בבנייה למטרת רווח אישי וכספי".

הקברים שבנתה חברת אוויסון, בבעלות אווה צרפתי בגבעת שאול (צילום: עיריית ירושלים)

(צילום: עיריית ירושלים)

השופט שטרק מוסיף וכותב: "הנאשמות קבעו עובדות חדשות בשטח, גרמו לנזק בלתי הפיך במרקם התכנוני במקום, הנאשמות עשו ככל העולה על רוחן תוך זלזול בשלטון החוק, זלזול בערכאות השיפוטיות ובניגוד גמור לשלום הציבור ולאינטרס הציבורי".

בעירייה מציינים כי "זהו הישג חשוב מאוד לעירייה ולשומרי החוק והסדר. בית המשפט העביר מסר ברור וחד משמעי שלא ניתן לצפצף על החוק ועל העירייה ולפגוע בתושבי העיר. עיריית ירושלים תמשיך לפעול בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותה כדי לעקור מהשורש תופעות מסוג זה".

אווה צרפתי (צילום: רועי ינובסקי)

אווה צרפתי (צילום: רועי ינובסקי)

בתגובה מוסרת אווה צרפתי ל"כל העיר": "קברים לא צריכים היתר בנייה באף מקום בארץ ישראל, גם לא בירושלים, אבל אווה צרפתי צריכה היתר בנייה כי כולם רוצים את המגרש שלה. כשמישהו אחר ייקח אותו אז זה יהיה בסדר, וכשאני אעבוד איתו אני אשלם קנס, אז אני אשלם, יש לי כסף, הכל טוב. לרווחת הציבור הירושלמי – כחלון לא נותן לכם, אני ייתן לכם, הכל טוב".  ​

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר