שריפה בחניון קניון הדר (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)
שריפה בחניון קניון הדר (צילום: כבאות והצלה מחוז ירושלים)

וידאו – קניון הדר: מאות פונו מהמתחם בעקבות שריפה שפרצה בחניון

רכב פרטי עלה באש בחניון של הקניון, הכבאים וצוות הבטחון של המתחם פינה את מאות המבקרים. הקניון חזר לפעול כעבור שעתיים

פורסם בתאריך: 7.2.18 20:31

היום, רביעי, אחר הצהריים, פרצה שריפה ברכב בחניון בקניון הדר. בעקבות השריפה פונו מאות האנשים שהיו בתוך הקניון – מתחם הקניות הושבת לשעתיים. אל הקניון הוזעקו שישה צוותי כיבוי והצלה ומנוף גבהים, בפיקודו של רשף מנשה נחום בשריפת רכב בחניון המקורה בקניון הדר.

בכבאות והצלה ירושלים מספרים כי לוחמי האש שהוזנקו למקום, פעלו במהירות רבה ומנעו את התפשטות האש לרכבים רבים אשר חנו בסמוך, וכן ביצעו פעולות הגנה ומניעה כדי למנוע מהאש והעשן הסמיך והרעיל לעבור לתוך קומות המסחר בהם שהו באותה עת מאות רבות של אזרחים. בנוסף, בעקבות הסכנה הגדולה לאזרחים ששהו בקניון, הורה מפקד כוחות כבאות בשטח, על פינוי הקניון והחניון מאזרחים על ידי לוחמי האש ובסיוע כוחות אבטחה ושיטור.

בכבאות מדגישים כי לא דווח על נפגעים בשריפה. נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

להב נח יונה קצין כבאות והצלה שפעל באירוע: "דווח לנו על עשן שמיתמר מהחניון של קניון הדר, אל תוך שטחי המסחר של הקניון בהם שהו באותה עת מאות רבות של אנשים. הזנקנו למקום באופן מיידי, כוחות כיבוי והצלה גדולים. צוותי הכיבוי שהגיעו  תוך זמן קצר אל מוקד השריפה, כיבו את הלהבות, אווררו את הקניון מעשן, ומנעו את התפשטות האש".

במקביל לפעולות הכיבוי, סרקו לוחמי האש בתוך העשן הסמיך אחר לכודים ופינו את הקניון מאזרחים.

""אירוע זה", מבהירים בכיבוי, "היה אירוע בעל פוטנציאל גדול לפגיעה המונית באזרחים, עקב העשן הרעיל ומטען האש, בזכות פעילותם המהירה והמקצועית של לוחמי האש, נמנעה פגיעה קשה במאות האזרחים שהיו באותה העת ברחבי הקניון".

 

אייל סקוזה, מנכ"ל קניון הדר, מתאר הערב בשיחה עם "כל העיר", את השתלשלות האירוע: "בשעת אחר הצהריים רכב פרטי עלה באש. צוות הביטחון של הקניון בראשות הקב"ט שלנו נשאר לטפל באירוע. הפעלנו את כל מערכות הבטיחות וזעקנו את כיבוי האש. הכיבוי ערכו בדיקות בתקום האירוע והכל תקין היה תקין. הקניון התחיל לפעול מחדש שוב אחרי שעתיים, אחרי שפינו את כל העשן ממתחם הקניון. הקניון חזר לפעול כרגיל. היינו בטוחים שהוא יהיה ריק אחרי האירוע, והוא פשוט התמלא מחדש. לא היו נפגעים. מיד לאחר מכן קיבלנו תשבוחות על הפעילות של אנשי צוות הקניון, כולל המבקרים בקניון שהתפנו בקלות".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר