צומת הרחובות יהודה הנשיא-קנאי הגליל
צומת הרחובות יהודה הנשיא-קנאי הגליל

וידאו – גוננים: מתי יוסדר צומת הרחובות המסוכן יהודה הנשיא-קנאי הגליל?

תושבי השכונה קוראים לעירייה לטפל בדחיפות בצומת המסוכן: "אנו עומדים מול משהו שמהווה סכנת חיים - ושום דבר לא קורה"

פורסם בתאריך: 13.2.18 21:03

תושבי שכונת גוננים קוראים להסדיר בדחיפות את צומת הרחובות המסוכן יהודה הנשיא-קנאי הגליל. לדברי התושבים מדובר בצומת מסכן חיים, ולמרות פניות חוזרות ונשנות אל העירייה במשך שנים, הנושא לא טופל עד היום, וזאת לאחר הבטחות רבות לביצוע עבודות במקום.



"אני, לצד קבוצה של תושבים נוספים, מנסה כבר כמה שנים לעודד את הגורמים האחראים בעירייה לפעול להסדרת הצומת", מספר מתניה מאלי, ממובילי המאבק. "הצומת ידוע ומוכר לכולם: מספיק להגיע לשם בשעות הבוקר באופן אקראי, ולראות מה מתרחש בו: או שכמעט מתרחשת תאונה, או שישנה התנהגות בריונית או שפשוט הלחץ התחבורתי גדול מאוד. איך שהצומת בנוי כרגע, אי אפשר לנסוע בו בלי לבצע עבירת תנועה ובלי לסכן חיים. לא צריך לשכנע אף אחד בנושא: המצב במקום ממש גרוע".

 


 



לדברי מאלי, מתרחשות בצומת תאונות בתדירות גבוהה. בנוסף, מעברי החציה בצומת אינם מסומנים כראוי, וזאת למרות שעוברים בהם מדי יום הולכי רגל רבים, בהם ילדי בתי ספר.

מאלי טוען כי פנה בעצמו לעירייה כמה וכמה פעמים, החל מיוני 2015, ולמרות שזכה למענה בכל פנייה, ולא פעם גם להבטחות, דבר לא קרה עד היום. "לאכזבתי, למרות התגובות החיוביות מאוד, המנומסות, שום דבר לא קרה", אומר מאלי, שסיפר שגם הילד שלו נפגע קלות בתאונה בצומת לפני זמן מה. "המקרה הזה באמת בנפשנו: זה פשוט צומת מסוכן. מתסכל שאנחנו עומדים מול משהו שמהווה סכנת חיים, שאפשר לפתור בכמה צעדים פשוטים ובתקציב לא גדול – אבל אנחנו עוברים מיום ליום, ושום דבר לא קורה".

 


 

כמו כן, מאלי פנה בעניין לחבר המועצה אלעד מלכא (התעוררות), שניסה לקדם את הנושא בעירייה. ל"כל העיר" נודע כי העבודות להסדרת הצומת טרם תוקצבו, אך הן נמצאות בשלבי תכנון מתקדמים.

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

אלעד מלכא (צילום: ארנון בוסאני)

"מצב התחבורה בעיר לא מנוהל בכלל", אומר מלכא ל"כל העיר". "לצד המחסור במהנדסי תחבורה בעירייה, ולצד אי הטיפול במשבר התחבורה הציבורית בעיר, העירייה לא מצליחה גם להסדיר צמתים מסוכנים כדוגמת זה המדובר. משרד התחבורה צריך להתייחס במלוא הרצינות לדרישות הללו, ולאפשר נתיבי תחבורה בטיחותיים בעיר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "בצומת הנ"ל מתוכנן רמזור שייתן מענה ויסדיר את התנועה במקום. אגף תושי"ה (תחבורה ושירותי הנדסה), נמצא בשלב תכנון מפורט לרמזור".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר