תקיפת כבאים במאה שערים

תיעוד וידאו – כבאים הותקפו במאה שערים על ידי חרדים

הכבאים, שהוזעקו אתמול בלילה לכבות שריפות שהוצתו במאה שערים, הותקפו באבנים ובחפצים שנזרקו על ידי מפגינים חרדים. רס"ל אבירם כהן מתאר: "400 איש הקיפו את הכבאית, דפקו לנו על התריסים, צעקו לעברנו 'נאצים', 'תעופו מפה'; ואז שמענו בום"

פורסם בתאריך: 14.2.18 14:52

הלם בכבאות והצלה מחוז ירושלים – כבאים שהגיעו אתמול בלילה, שלישי, לאזור מאה שערים כדי לכבות שריפות שסיכנו את חייהם של הדיירים בשכונה, הותקפו על ידי חרדים. לעבר לוחמי האש נזרקו אבנים וחפצים כבדים. כ-400 חרדים ניסו למנוע את מעבר הכבאית לעבר מוקד השריפה, שהחלה בעקבות הצתה של מפגינים חרדים.

בכבאות מציינים כי "צוות כיבוי והצלה אשר הוזעק לכבות שריפות שהוצתו באזור מאה שערים, שריפות שסיכנו תשתיות חשמל, בתים ומבני ציבור – הותקף באבנים וחפצים על ידי מפגינים תושבי המקום. עוד לפני תקיפת הצוות באבנים, חסמו עשרות מפגינים את רכב הכיבוי תוך כדי שהם מגדפים אותם במילים קשות, ומאיימים לפגוע בהם פיזית. למרות ניסיונות הפגיעה בצוות וזריקת האבנים הכבדות לעבר רכב הכיבוי, לוחמי האש המשיכו במשימתם לכיבוי השריפות שסיכנו את התושבים הגרים בסמוך".


 


 

 

בלילות האחרונים מפגינים צעירים חרדים נגד הגיוס. הכבאים מספרים כי מדי לילה הם מגיעים לאזור על מנת לכבות שריפות בפחי אשפה ובמוקדים שונים ובין השאר הם סופגים קללות וקריאות גנאי. אך, נראה שאתמול נרשמה עליית מדרגה באלימות המפגינים כשאבנים וחפצים אחרים נזרקו לעברם וסיכנו את חייהם של לוחמי האש ושל התושבים האחרים המתגוררים בשכונה.

רס"ל אבירם כהן, שנקלע אתמול אל האירוע האלים מתאר בשיחה עם "כל העיר": "בשבוע האחרון אנחנו מגיעים לאזור כיכר השבת כמעט בכל לילה, ובכל לילה אנחנו סופגים קריאות 'נאצים', 'תעופו מפה'. אנחנו לא מתייחסים לקריאות, אנחנו באים לעשות את העבודה שלנו – לכבות את האש ולמנוע פגיעה בתושבים שגרים בשכונות האלו. הגענו עם הכבאית, עצרנו לפני כיכר השבת וראינו את המהומות והבלגן. המשטרה היתה במקום, אבל קצת רחוקה מאיתנו. פתאום 400 איש הקיפו את הכבאית, דפקו לנו על התריסים, צעקו לעברנו 'נאצים', 'תעופו מפה'. לא התייחסנו לזה. רציתי לעשות רברס כדי להתחיל בפעולות הכיבוי, אבל הם לא נתנו לי. הם ממש הקפו את כל הכבאית, ואז שמענו בום. זרקו עלינו אבן. זה היה בום חזק. למזלנו זה פגע בכבאית. איש צוות שלנו יצא מהרכב כדי לנסות להדוף אותם, ואז זרקו עליו עוד חפצים. עלינו לרכב, ואיכשהו הצלחנו לעשות רברס וחברנו למשטרה שפיזרה אותם. מזל שאף אחד לא נפגע. אבן כזו – אם היתה פוגעת בראש של מישהו, זו פציעה רצינית ועלולה לגרום אף למוות".

רס"ל כהן ממשיך ומספר: "לאחר מכן כיבינו את האש, אבל אחרי שלוש שעות הוזעקנו שוב למקום וכיבינו עוד שריפה שפרצה בפח אשפה. זה ממש לא מעניין אותנו על מה הם מפגינים. אותנו מעניין התושבים שסובלים שם כל לילה – סובלים מעשן השריפות. יש שם חולי אסטמה וקשישים. המחויבות שלנו היא לטפל בהם. זה לא הוגן שהכלל יסבול בגלל החבורה הזאת".

 

"אני כבר תשע שנים כבאי, ואתמול זה ממש חצה את הגבול והקו האדום", מדגיש רס"ל כהן, "בגלל שריפת פח במזיד צוות שלם הולך לשם. באותה שנייה אנחנו יכולים להיות מוזעקים לטפל באירוע חמור אחר – תאונת דרכים חלילה. וכאן מדובר בהצתה. הם לא מבינים את ההשלכות של המעשים שלהם".

"בכבאות והצלה מחוז ירושלים רואים בחומרה רבה את התנהגות המפגינים", נמסר מהכבאות, "את זריקת האבנים מסכנת החיים, ואת ניסיונות הפגיעה בצוותים כמעט מדי ערב, ומתכוונים לפעול מול גורמי האכיפה כדי למגר תופעה בזויה זו. חשוב לציין – מטרת לוחמי האש היא הצלת נפש ורכוש של כל אדם באשר הוא, ולא מתקבל על הדעת פגיעה וניסיונות פגיעה מתמשכים בצוותי הכיבוי וההצלה האמונים על הצלת חיים, תוך כדי סיכון חייהם למען מטרה נעלה זו".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כל העיר"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר